PC verbinding laten maken met draadloos netwerk voor inlog

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:04
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag met betrekking tot verbinding maken met een draadloos netwerk. Ik heb hier een pc staan die ik gebruik voor allerlei zaken die op de achtergrond draaien. Nu heb ik deze pc vanwege het geluid en plaats in de gangkast gezet. Op de pc zit een draadloos kaartje omdat ik daar helaas geen kabel ter beschikking heb en ik ook geen snel internet op de pc nodig heb. Nu is mijn vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat windows voordat ik inlog op mijn account al verbinding maakt met het draadloze netwerk zodat ik deze pc via remote desktop kan benaderen.
Het gaat om een server2003 systeem.

Ik heb gezocht op internet maar kan hier helaas niks van vinden.

Mvg,

Martijn

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02

ResuCigam

BOFH

Ik zou een kabel kopen, die hebben ze in elke computerwinkel.

We do what we must because we can.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
Als je eenmaal bij het inloggen de PC aangemeld hebt bij het juiste SSID, dan zou die WiFi verbinding hierna automatisch opgestart moeten bij het opstarten van de PC.
Dit alles gebeurt nog voor je inlogt mbv het CTRL+ALT+DELETE scherm en zo kan je er dus gewoon bij met RDP.

Tenzij je user specifieke WLAN verbindingen hebt gedefinieerd, maar dit is niet standaard binnen MS (en je krijgt ook een waarschuwing op het moment dat je dit aan wil zetten).

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 08-09-2010 06:25 ]

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:04
Ja het is vreemd. Hij verbind wel direct als ik ingelogd ben maar niet voor het inloggen. Ik kan de server niet met remote desktop bereiken nu. Ik ga volgende week trouwens gewoon een kabeltje leggen maar heb hier deze week helaas geen tijd voor een zocht even een tijdelijke oplossing.

Edit:
Na 10x geprobeert te hebben doet hij het opeens. Zal zeker even de tijd nodig hebben met inloggen. Maarja het werkt nu gelukkig :)

[ Voor 19% gewijzigd door VulcanRaven op 08-09-2010 13:41 ]