[Ubuntu 10 64bit] Geen HDMI output naar sony tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:02
Ik heb een Asrock ION 330 HT, met daarop Ubuntu 10 64bit, alles geupdate laatste video drivers en XBMC.
Ook heb ik een tv Sony KDL-22BX200 (HD-ready) met een HDMI ingang en een VGA DSUB poort.

Wanneer ik de Asrock op de tv aansluit via de standaard vga/dsub poort werkt alles prima. Kan bij de Nvidia gewoon instellingen veranderen.
Als ik een laptop/dvd speler aansluit op de HDMI ingang van de tv werkt deze ook prima. (alles met dezelfde HDMI kabel).

Wanneer ik echter de Asrock via HDMI aansluit op de tv krijg ik geen beeld te zien op de tv. Wanneer ik tegelijkertijd aan de normale vga uitgang van de asrock een monitor hang zie ik in the Nvidia control panel wel 2 schermen, en kan deze ook aanpassen, maar wat ik ook probeer ik krijg geen beeld op de tv uit de asrock via HDMI.

Wanneer ik echter alleen de HDMI aansluit van de asrock zie ik in eerste instantie het bios opstart scherm, vervolgens wat rode strepen en kort het Ubuntu opstart scherm. Dit alles in een soort van verticale interlace ( beeld bestaat uit losse strepen).
Tijdens het opstarten krijg ik ook nog een melding in de trant van "...smbus error, error probing SMB2..." (niet de exacte/volledige melding).

Iemand enig idee hoe wel normaal beeld via de HDMI te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Zet de resolutie eens een stuk lager. Ik had in het verleden ook problemen met een Sony Bravia die officieel 1366 x 768 aan zou moeten kunnen. Bios zag ik maar daarna zwart scherm. Uiteindelijk resolutie lager gezet naar 1280 x 768 en sindsdien werkt het prima. Het kan dus zijn dat je pc gewoon een verkeerd signaal naar je tv stuurt waardoor die zich verslikt = zwart beeld.
Maar goed, just my thought. Hopelijk heb je er iets aan.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:02
Helaas niet, ik heb de sony handleiding er nog op nageslagen, en hij moet toch redelijk wat resoluties aankunnen (van 640*480 tot 1360*768 alles op 60Hz). Maakt niet uit waarop ik hem zet, beeld krijg ik niet op de tv.
Het is echter wel zo dat het lijkt alsof er een extended desktop is, het is mogelijk om schermen volledig op de niet zichtbare scherm te plaatsen, dus het lijkt erop dat Ubuntu wel 2 schermen ziet.