Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal vandaag zat ik gewoon op de computer en ik wou hem weer aan doen blijf die hele tijd in het scherm van veilige modus hangen?

Afbeeldingslocatie: http://kloppenburgweb.nl/wordpress/wp-content/uploads/2007/06/veilige-20modus-small.jpg

Maar wat kan het zijn ik heb alle draden los gehad en weer aangesloten en meerderen keren veilige modus gebruikt?

Ik heb hier op het forum al veel gezien maar ik kan niet echt een oplossing vinden?

(ik heb ook geprobeert om te hertellen maar ik kom niet verder dan administrator wachtwoord,

ik heb 8 gb ddr2
amd athlon x4 620
400 watt voeding

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met "ik heb ook geprobeert om te hertellen maar ik kom niet verder dan administrator wachtwoord"

Heb je dit via Veilige Modus gedaan? Bijv. naar een dag geleden herstellen.

Hoewel ik denk dat het handiger is, als je in de Recovery Console komt, en de volgende cmd uitvoert chkdsk /f (check even de parameters voor de zekerheid). ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 15:50 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij staat op school ik hem hem nu in de bios staan om de tempraturen te meten, maar ik heb 2 fans in de bhuizing en 1 voor de cpu,

Ik heb al alles in het lijstje geprobeert

( ik heb ook de windows cd erin gedaan en ik heb op (r) repair geklikt toen moest ik een cijfer.letter invullen en toen kreeg ikk vul administrator wachtwoord in? welk wachtwoord is dat want de computer is net 2 dagen oud?

en waar moet ik dan chkdsk invullen?

en dit>?
Wanneer u de computer opstart, wordt het opstartscherm van Microsoft Windows XP niet weergegeven en wordt de computer opnieuw opgestart. Het aanmeldingsscherm van Windows XP wordt niet weergegeven.

Oorzaak Dit probleem kan zich voordoen als het bestand Kernel32.dll beschadigd is of ont...Dit probleem kan zich voordoen als het bestand Kernel32.dll beschadigd is of ontbreekt.

Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door met de herstelconsole van Windows een nieuwe k...U kunt dit probleem oplossen door met de herstelconsole van Windows een nieuwe kopie van het bestand Kernel32.dll uit te pakken vanaf de oorspronkelijke cd van Windows XP. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
Start de herstelconsole. Als de herstelconsole niet is geïnstalleerd, start u deze vanaf de cd van Windows XP.

Hiertoe gaat u als volgt te werk:
Plaats de cd van Windows XP in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op. Selecteer desgevraagd de benodigde opties om vanaf de cd op te starten.
Wanneer het tekstgedeelte van Setup begint, volgt u de aanwijzingen en kiest u de hersteloptie door op R te drukken. Kies de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.

Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd.
Typ cd system32 bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.
Typ ren kernel32.dll kernel32.old en druk op ENTER.
Typ map en druk op ENTER.
Let op de stationsaanduiding voor het cd-rom-station dat de cd van Windows XP bevat. Deze wordt als volgt weergegeven:
D: \Apparaat\Cd-rom0

Typ expand station \i386\kernel32.dl_ (waarbij station de aanduiding is van het cd-rom-station die de cd van Windows XP bevat) en druk op ENTER. Bijvoorbeeld:
Expand d:\i386\kernel32.dl_ <ENTER>
Let op het onderstrepingsteken na 'dl' in Kernel32.dl_.

Het volgende bericht wordt weergegeven:
Kernel32.dll
1 bestand(en) uitgepakt.

Typ exit. De computer wordt opnieuw opgestart.
Verwijder de cd van Windows XP uit het cd-rom-station en start de computer normaal op.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk dat het beter is dat je dit aan de systeembeheerder op school over laat.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die hebben al gekeken maar ik doe ICT opleiding? dus ik denk toch software matig probleem cpu was 33 graden( en werkt mijn tut hier boven niet van office?

en ik heb hem proberen te herstellen met de windows cd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom zet je er niet gewoon een schone XP installatie op...? Je zegt dat de PC net 2 dagen oud is (waarom in godsnaam DDR2 in een nieuwe PC?) dus zal er nog geen belangrijke data op staan.

Vergeet ook niet om er Windows XP x64 op te zetten! Anders kun je maar 3.28GB van je 8GB geheugen gebruiken! (Maar eigenlijk zou ik gewoon via school aan Win7 x64 komen, is echt 10x zo fijn)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

toen kreeg ikk vul administrator wachtwoord in? welk wachtwoord is dat want de computer is net 2 dagen oud
Dit is het admin wachtwoord van de XP.
en werkt mijn tut hier boven niet van office?
Wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kan juist mijn admin wachtwoord niet vinden? ik heb de computer net 2 dagen en wat op de microsoft site staan werkt dan niet?

Het aanmeldingsscherm van Windows XP wordt niet geopend en de computer wordt steeds opnieuw opgestart

( en is er ook geen mogelijkheid om hem in de repair opdrachtprompt op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Je kunt het admin wachtwoord vinden bij diegene die windows erop gezet heeft....

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik zelf gedaan, maar zijn er ook programma's die ik op cdtje kan zetten? zodat die hem door de start heen brengt? (hij komt tot het windows logo en dan PIEP en weer opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Start de pc wel door in veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Als je dat zelf gedaan hebt en je weet nu al niet meer wat je als admin wachtwoord ingevuld hebt kun je beter windows herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
als je geen admin wachtwoord hebt ingevult (ik had dit laatst ook) moet je gewoon op enter rammen en dan is het ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R NL schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:02:
Waarom zet je er niet gewoon een schone XP installatie op...? Je zegt dat de PC net 2 dagen oud is (waarom in godsnaam DDR2 in een nieuwe PC?) dus zal er nog geen belangrijke data op staan.

Vergeet ook niet om er Windows XP x64 op te zetten! Anders kun je maar 3.28GB van je 8GB geheugen gebruiken! (Maar eigenlijk zou ik gewoon via school aan Win7 x64 komen, is echt 10x zo fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha maar admin wachtwoord is niet het wachtwoord van de gebruikers toch ik hem maar 1 gebruiker op de computer(: maar als ik verder kan met repair wat moet je dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Je zegt dat je een ICT opleiding doet, waarom vraag je het niet aan je leraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heel veel heben al gekeken maar iedereen drukt maar steeds op veilige modus? en het opnieuw instaleren van windows?

maar is er echt geen cd die het fixt in de start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:20:
maar als ik verder kan met repair wat moet je dan doen?
Dit
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:27:
heel veel heben al gekeken maar iedereen drukt maar steeds op veilige modus? en het opnieuw instaleren van windows?

maar is er echt geen cd die het fixt in de start?
Start de pc nu wel of niet in veilige modus?
Zo ja, dan zou je in veilige modus kunnen checken wat er aan de hand is.

En anders met de XP cd de installatie repairen.

[ Voor 42% gewijzigd door DeeJee op 07-09-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Welke ICT opleiding is dat dan wel niet?
Ze leren je er blijkbaar geen foutoplossing.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nou eerst even door, en voer elke stap systematisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dit heb ik door gelezen maar wat moet ik nu dan doen?

1? windows opnieuw instaleren
2? proberen in de opdracht prompt
3? windows cd met repair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:34:

1? windows opnieuw instaleren
2? proberen in de opdracht prompt
3? windows cd met repair?
DeeJee schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:29:
[...]

Dit

[...]

Start de pc nu wel of niet in veilige modus?
Zo ja, dan zou je in veilige modus kunnen checken wat er aan de hand is.

En anders met de XP cd de installatie repairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:34:
Niet doorlezen, maar
voer elke stap systematisch uit.
Dan ben je er snel genoeg achter wat je moet doen.

Het is hier geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het door gelezen maar er staat geen informatie over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:18
Ik denk dat je beter naar een andere opleiding kunt gaan zoeken. Ik zie dat je inmiddels drie opties hebt. Neem een dobbelsteen en gooi: Deel het resultaat door twee (en rond naar boven af op hele cijfers) - neem die optie. Lukt dat niet, neem dobbelsteen, gooi, deel door drie (afronden naar boven evt). Neem bijbehorende van de overige opties: Optie drie, probeer de laatste optie. Werkt nietS: breng pc terug naar winkel en probeer te ruilen voor een doosje lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit slaat nou helemaal nergens op ik vraag toch gewoon?

maar weten jullie dan niet hoe je dit oplost waar staat het dan in het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Lees nou eens de reacties hierboven, men probeert je te helpen maar kennelijk wil je alleen hapklare brokken. Misschien is een ICT opleiding inderdaad niet zo geschikt voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en chkdsk /r werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

3e maal.. Waarom geef je geen reactie?
D4NG3R NL schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:02:

Als je het probleem nou nog niet achterhaald hebt moet je toch gaan denken of ICT wel je ding is, want het herkennen van een probleem is waar je je constant mee bezig houd met (netwerk?)beheer.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Beste Jeffrey1234. Lees ajb even onze antwoorden door een geef eens antwoord.
Alleen dan kunnen we je helpen.

Start de pc wel in veilige modus? Zo ja, check dan je eventviewer op foutmeldingen.

Start de PC op van je installatie cd en probeer het chkdsk commando in het recovery console.
Of start de Windows repair. Daar heb je wel het admin wachtwoord nodig.

Pagina: 1