Backup programma in elkaar steken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Voor mijn server ben ik op zoek naar een geschikte backup oplossing. Helaas heb ik vele programma's gezien op google en geprobeerd maar een belangrijke eis kunnen al deze programmas niet aan voldoen.

Situatieschets
Simpele thuisserver met capaciteit van 1Tb, verder werkstation waar bestanden vanaf de server rechtstreeks bewerkt worden of gesynchroniseerd worden.
Dit gaat allemaal prima

Probleem
Nu, ik wil graag een backup draaien van mijn server. Maar wel efficient, want mijn backups ervaar ik tot nu toe niet als efficient.
Ik wil een programma in elkaar steken wat alle bestanden bewerkt na een opgegeven datum gaat zoeken totdat er een set is van max 4.7 gb aan bestanden of totdat de datum van vandaag is bereikt.

Deze bestanden moeten vervolgens met behoud van hun mappen structuur (bla/tra/lie/la) naar een map gekopieerd worden waarin deze structuur wordt opgenomen.

Verder wil ik thumbnail bestanden etc. uitsluiten.

Idee
Ik gebruik windows 7 dus powershell is een optie om dit te programmeren, maar van deze taal heb ik geen kaas gegeten.
Old school batch bestand, mogelijk. Heeft o.a. mogelijkheid naar de bestands datum te kijken.

Maar niks leid mij tot iets concreets.

Kan iemand mij een schop in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Maar als ik het goed begrijp wil je dus uiteindelijk naar DVD gaan branden? :?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1 woord: robocopy :)
Alles kopieren naar een tijdelijke backupmap, en vervolgens met zip/rar inpakken naar files met een max grootte :)

[ Voor 74% gewijzigd door The Eagle op 07-09-2010 15:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Inpakken in rar files heb ik ook al vroeger eens gedaan (vergeten te vertellen in OT).

Nadeelhiervan is dat je bestanden A in een archief staan: niet overzichtelijk. Daarbij krijg je part bestanden, wat ik ook als niet prettig ervaar.

Maar robocopy ga ik even verder nazoeken :-)
DiedX schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:06:
Maar als ik het goed begrijp wil je dus uiteindelijk naar DVD gaan branden? :?
Check zodat ik altijd per tijdspanne een DVD heb. Kan dus goed zijn dat een bestand op 1 of meerdere DVD;s voorkomt omdat je het tussendoor wijzigt. Maar dat is geen probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door significant op 07-09-2010 15:15 ]