Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:02
Hallo,

Ik loop nu samen met 3 andere studenten stage bij een groot bedrijf.
Helaas hebben we vaak tijd over en zitten we eigenlijk niet zo heel erg veel te doen.
we moeten alle 4 nog 1 of 2 VSA's maken maar hebben eigenlijk niet zo goed een idee wat we zouden kunnen maken.
Een VSA (vrije studie activiteit) moet een belasting hebben 28 uren.

We hebben allemaal kennis van Java en C# maar zijn ook bereid om andere talen te leren in onze tijd hier.

Mocht je nog andere tips hebben om onze stage uren door te komen dan zijn deze zeer welkom!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Tank80
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:55

Tank80

Cyanide&&Happiness

Stel het eens voor aan de mensen daar? :? :X

Je imiteert me mateloos.

• Lennart
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Of ga met je frisse blik in het bedrijf rondneuzen en maak zelf wat waarvan jij / jullie denken dat het nodig is. Soort van eigen initiatief, staat leuk op je CV later.

Mijn website
Desktop AMD Phenom II X6 @ 2,8GHZ + 8 GB RAM | Compaq CQ90 | beide Win 7
Camera (oa) Canon Eos 1ds mkiii | L-lenzen |

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:03
Doe eens iets voor die baas wat wel belangrijk is maar geen tijd voor is? hou je wellicht een contract aan over, en anders wel een goeie referentie. stilzitten sucks dus ga gauw ff werk zoeken, het ligt overal voor het oprapen, je moet het alleen ff zien.

• Gynnad
quote:
Tank80 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:57:
Stel het eens voor aan de mensen daar? :? :X
Goede optie, maar helaas werkt dat hier allemaal niet zo snel. Een van die student wacht al 1.5 week tot ze eindelijk Internet hebben aangesloten op zijn pc.

Ook heb software aanvragen gaat hier erg langszaam omdat ze formulieren naar verschillende mensen moeten sturen. Nu zijn wij hier om een digitaal formulieren systeem te maken, maar zonder de juiste software kunnen wij nog niet beginnen.. :/

• SmartDoDo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Titel even ont-tagd, daar hebben we juist tag's voor :)

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:12
quote:
Gynnad schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:02:
Goede optie, maar helaas werkt dat hier allemaal niet zo snel. Een van die student wacht al 1.5 week tot ze eindelijk Internet hebben aangesloten op zijn pc.

Ook heb software aanvragen gaat hier erg langszaam omdat ze formulieren naar verschillende mensen moeten sturen. Nu zijn wij hier om een digitaal formulieren systeem te maken, maar zonder de juiste software kunnen wij nog niet beginnen.. :/
Een boek van Kafka gaan lezen :P

Al gevraagd aan de leidinggevende of je ondertussen niet iets anders kunt doen? Wat zegt die..

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05:52

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Ehm, ik vind 1,5 week niet lang. Als duurbetaalde detacheringskracht (en ik heb echt wel 'n bureau, met computer, en liefst ook internet nodig) kom ik soms ook op projecten waar ik soms niet eens een bureau heb, laat staan een computer. En dan betalen ze voor mij >€ 50 per uur.

Dus als eerste: welkom in de realiteit van de werkvloer.

Als tweede sluit ik me aan met hierboven: vertoon initiatief, ga de voorraadkast met kantoorbenodigheden opruimen en inventariseren, ga 't wc papier aanvullen, bekijk de kantine, ga praten met de juffrouw daar, vraag aan 'n collega of je iets voor hem/haar kan doen, stel voor dat je thuis werkt zodat je daar gebruik kan maken van internet.

Wees creatief :)

Als je trouwens ook nog iets vertelt over je stage-bedrijf, je stage-opdracht, je school en in welke klas je zit, kunnen we wellicht iets betere tips geven ;)

Ardana wijzigde deze reactie 08-09-2010 09:21 (10%)

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• chucky
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
ardana schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:20:

Als tweede sluit ik me aan met hierboven: vertoon initiatief, ga de voorraadkast met kantoorbenodigheden opruimen en inventariseren, ga 't wc papier aanvullen, bekijk de kantine, ga praten met de juffrouw daar, vraag aan 'n collega of je iets voor hem/haar kan doen, stel voor dat je thuis werkt zodat je daar gebruik kan maken van internet.

+1

En ga vooral ook gewoon elke dag even vriendelijk langs bij de mensen die voor jou die software moeten regelen (aka, vraag of ze een kop koffie willen ofzo)..
Binnen 7 dagen kun je aan de slag :Y)

• Lennart
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
ardana schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:20:
stel voor dat je thuis werkt zodat je daar gebruik kan maken van internet.

Als je trouwens ook nog iets vertelt over je stage-bedrijf, je stage-opdracht, je school en in welke klas je zit, kunnen we wellicht iets betere tips geven ;)
Ik neem aan dat je de benodigde software gewoon thuis hebt? Als je medestudenten vrienden zijn, zou ik voorstellen ze thuis uit te nodigen en samen aan iets te gaan werken. En is gezellig en je komt je stageuren door en je bent pro-actief.

Wedden dat dat goed staat in je stageverslag (dat pro actieve, niet de pizzavlekken)

Mijn website
Desktop AMD Phenom II X6 @ 2,8GHZ + 8 GB RAM | Compaq CQ90 | beide Win 7
Camera (oa) Canon Eos 1ds mkiii | L-lenzen |

• Gynnad
Thuis werken is geen optie, aangezien ze hier met kloksystemen willen werken en ze graag alles binnen het bedrijf houden. Aangezien dit nogal een groot bedrijf is, houden ze ons liever op de service desk afdeling.

In mijn stage is het de bedoeling dat ik samen met een andere student een digitaal formulieren systeem ontwikkel door middel van InfoPath en SharePoint. De bedoeling is dat we dit met een tussen tooltje Nintex Workflow 2007 gaan doen. Maar daar zijn ze hier nog niet helemaal over uit. Verder studeer ik op de Fontys Hogescholen te Eindhoven en studeer daar nu in het 3e jaar Informatica (Software).

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
Gynnad schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:06:
Thuis werken is geen optie, aangezien ze hier met kloksystemen willen werken en ze graag alles binnen het bedrijf houden. Aangezien dit nogal een groot bedrijf is, houden ze ons liever op de service desk afdeling.

In mijn stage is het de bedoeling dat ik samen met een andere student een digitaal formulieren systeem ontwikkel door middel van InfoPath en SharePoint. De bedoeling is dat we dit met een tussen tooltje Nintex Workflow 2007 gaan doen. Maar daar zijn ze hier nog niet helemaal over uit. Verder studeer ik op de Fontys Hogescholen te Eindhoven en studeer daar nu in het 3e jaar Informatica (Software).
Ben je net begonnen of ben je al klaar? Want als je het begonnen bent hoef je je helemaal niet vervelen en kan je prima zonder PC werken. Inventariseren van requirements, wensen e.d. kan toch zonder allerlei hippe tools?

• r.e.s
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 26-01-2017
Is het schrijven van proces flows ( volgens bepaalde methodieken ) van de huidige situatie geen goede activiteit. Het lijkt mij dat dit zowiezo dient te gebeuren :)

r.e.s wijzigde deze reactie 08-09-2010 22:56 (21%)

• Gynnad
quote:
-RoB- schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:55:
Is het schrijven van proces flows ( volgens bepaalde methodieken ) van de huidige situatie geen goede activiteit. Het lijkt mij dat dit zowiezo dient te gebeuren :)
Zijn we mee bezig. Wachten nu op een gesprek met 2 verantwoordelijke voor het volledige proces.

@smesjz Ik ben nou net begonnen aan mijn stage, wat tevens het begin is van het 3e leerjaar.

• smesjz
  • Niet online
quote:
Gynnad schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:57:
@smesjz Ik ben nou net begonnen aan mijn stage, wat tevens het begin is van het 3e leerjaar.
quote:
Helaas hebben we vaak tijd over en zitten we eigenlijk niet zo heel erg veel te doen.
Iets klopt hier niet. Als je net begonnen bent is alles nieuw voor je in het bedrijf, als je te weinig te doen dan heb je toch een verkeerde instelling...
En dat VSA geneuzel komt vanzelf wel...

• Loev
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 18:39
Wanneer ik spullen, diensten etc... direct nodig heb loop ik gewoon langs de afdeling. Voorstellen, praatje maken en probleem uitleggen. Meestal word je dan direct geholpen. Dit werkt natuurlijk alleen als je in hetzelfde pand zit.

Misschien heb je nog wat schoolopdrachten liggen? Intranet/notulen/actiepunten lijstjes doorlezen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

quote:
Gynnad schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:02:
[...]

kun je niet alvast beginnen op een trail van die software ofzo ?

Iperf

• Worran
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
heel simpel

toen ik op mijn stage plek (bassischool) liep was er ook niet altijd ict werkzaamheden...... pak de stofzuiger , ruim de afwasmachine in ectr ectr

er is ALTIJD iets te doen

always under construction

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05:52

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Wat ik overigens wel grappig vind: het lijkt erop dat vrijwel iedereen met hetzelfde probleem te maken heeft gehad, en toch wordt je behoorlijk afgefakkeld als je niet zo slim bent om zelf iets te verzinnen, en om hulp/advies vraagt. 't Lijkt me dat als dit 'n algemeen bekend probleem is, men toch wat meer begrip heeft voor mensen die hiermee worstelen.

Maar heel eerlijk, 'k ben 'n beetje "hard" geworden door ervaring en merk bij mezelf dat ik dat begrip juist niet heb, zie mijn opmerking "welkom in de realiteit op de werkvloer".

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-04 18:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:00:
Doe eens iets voor die baas wat wel belangrijk is maar geen tijd voor is?
GPS-tracking app bouwen zodat hij zijn vrouw kan volgen via haar nieuwe sleutelhanger :+

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je al een half dozijn boeken en handleidingen over e-forms in het algemeen (algemene concepten, technisch, inhoudelijk, usability, etc) en MOSS, InfoPath en Nintex specifiek hebt gelezen? Zo niet: stap een bibliotheek in. Zo wel: een half dozijn is te weinig, leen er nog tien. Kijk naar applicaties / organisaties waar deze combi al is ingezet (die zijn er).
Lees je in in de processen waar je forms voor gaat bouwen (waar zitten de vervelende uitzonderingen?) en kijk naar eigenschappen en eigenaardigheden van eventuele systemen waar gegevens uit of naartoe moeten komen.
Bedenk in het algemeen hoe je, gezien de verwachte soorten forms en processen en de technische beperkingen en mogelijkheden, de boel zou willen gaan opzetten zodat het nog beheersbaar is ook.

Dan ben je die 28 uur wel door neem ik aan. En voor lezen heb je geen PC nodig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

quote:
Floris-K schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:44:
[...]

GPS-tracking app bouwen zodat hij zijn vrouw kan volgen via haar nieuwe sleutelhanger :+
of beter, geef die sleutelhanger aan je baas en zoek z'n vrouw op

Iperf

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True