Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juttersbitter
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 16:16
Beste tweakers,

Graag wil ik mijn HP Probook 5310m laptop aansluiten op een Samsung Syncmaster P2470HD beeldscherm via Display Port. Nu heb ik een paar vragen..
-ondersteunt de Intel GMA 4500MHD videochip 1080p? (volgens de specificaties van intel wel, maar ervaringen?)
-voor welke omzetting kan ik het beste kiezen? (Display Port - HDMI of -DVI)
en wordt bij Display Port- HDMI het audiosignaal in dit geval doorgegeven?

Graag advies en alvast bedankt!

groet,
Joël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1080P kan het ding prima aan, het is maar een paar MB aan videogeheugen die je voor 1920*1080 nodig hebt op 32bits kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00

M2M

medicijnman

en als je het hebt over de hardwarematige versnelling van H264 1080P materiaal met een redelijke bitrate, dan kun je dat vinden met google.

Een passieve converter wil niet altijd werken, en een actieve is prijzig. Als ik me niet vergis heeft AMD binnenkort een goedkope variant in de winkel liggen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372347

ik heb een intel GMA 4500MHD, draait op youtube supergoed 1080P.
Ook scoort hij bij windows 7 test een 3,3 en een 3,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 13:22
DisplayPort -> DVI heb ik het beste resultaat mee. HDMI geeft vaak problemen met HDCP. HDMI gaat alleen audio doorgeven als je chipset (via DisplayPort) dat ook ondersteunt en dan is het nog altijd hit-and-miss (afhankelijk van je kabel en converter etc.)

Dual-DVI (120Hz of hoge resolutie) kan ook HDCP problemen hebben maar dan kun je in ieder geval een non-HDCP converter of onderdeel kopen zodat de HDCP onderhandelingen falen.

[ Voor 7% gewijzigd door Guru Evi op 08-09-2010 04:18 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juttersbitter
M2M schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:49:
en als je het hebt over de hardwarematige versnelling van H264 1080P materiaal met een redelijke bitrate, dan kun je dat vinden met google.

Een passieve converter wil niet altijd werken, en een actieve is prijzig. Als ik me niet vergis heeft AMD binnenkort een goedkope variant in de winkel liggen.
Bedankt voor je reactie. Dan wacht ik op de AMD converter, zijn er al updates over wanneer deze op de markt komt? Want ik heb 'm nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juttersbitter
Guru Evi schreef op woensdag 08 september 2010 @ 04:17:
DisplayPort -> DVI heb ik het beste resultaat mee. HDMI geeft vaak problemen met HDCP. HDMI gaat alleen audio doorgeven als je chipset (via DisplayPort) dat ook ondersteunt en dan is het nog altijd hit-and-miss (afhankelijk van je kabel en converter etc.)

Dual-DVI (120Hz of hoge resolutie) kan ook HDCP problemen hebben maar dan kun je in ieder geval een non-HDCP converter of onderdeel kopen zodat de HDCP onderhandelingen falen.
Bedankt voor je reactie. Heb je zelf een dual-DVI of een passieve? Ik heb niet kunnen vinden of deze chipset ook een DVI signaal via displayport kan sturen, dus ik wacht maar op de (betaalbare) actieve converter van AMD die binnenkort op de markt zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Juttersbitter schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:30:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dan wacht ik op de AMD converter, zijn er al updates over wanneer deze op de markt komt? Want ik heb 'm nog niet kunnen vinden.
nieuwsbericht:

nieuws: AMD introduceert goedkope actieve displayport-naar-dvi-adapter

wacht.. dat is verkeerd om |:(

Een simpele Display port --> DVI zal voldoende zijn om beeld op je scherm te toveren. Andersom is wat het moeilijk maakt. Hier is de wiki link, en Hier is een link dat het ook werkt met een 10$ DP --> DVI kabel. (laatste commentaar bericht onderaan de pagina)

[ Voor 33% gewijzigd door M2M op 13-09-2010 19:29 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juttersbitter
M2M schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:18:
[...]

nieuwsbericht:

nieuws: AMD introduceert goedkope actieve displayport-naar-dvi-adapter

wacht.. dat is verkeerd om |:(

Een simpele Display port --> DVI zal voldoende zijn om beeld op je scherm te toveren. Andersom is wat het moeilijk maakt. Hier is de wiki link, en Hier is een link dat het ook werkt met een 10$ DP --> DVI kabel. (laatste commentaar bericht onderaan de pagina)
Top! bedankt. Ik zie nu ook aan de onderkant van m'n laptop het dual-mode displayport logo staan. Dat gaat dus werken :) Dan koop ik dit koppelstuk maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Deze is actief en single link http://nl.hardware.info/p...o-single-link-dvi-adapter
En niet duur!

[ Voor 5% gewijzigd door jaapsander op 14-09-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Juttersbitter schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:32:
[...]

Top! bedankt. Ik zie nu ook aan de onderkant van m'n laptop het dual-mode displayport logo staan. Dat gaat dus werken :) Dan koop ik dit koppelstuk maar.
Als je 'm besteld, en online laat leveren, kun je 'm binnen 7 dagen weer terug sturen zonder opgave van rede, en met volledige teruggave van je betaalde bedrag. (eventueel minus verzendkosten). Dus als je 'm binnen hebt, gelijk even testen. Werkt het niet, kun je 'm weer terug sturen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juttersbitter
Werkt perfect deze combi, bedankt voor de reacties! :)
Pagina: 1