Samsung 1.5Tb geeft geen stationsletter weer in Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung HD154UI Ecogreen (1.5TB, 5400rpm) hard disk aangeschaft voor in een externe behuizing te stoppen om als extra opslag te gebruiken. Nu had ik nog een Fantec externe behuizing over en een Western Digital behuizing waar ooit een 640Gb in gezeten heeft.

In beide behuizingen wordt de hard disk via USB wel herkent in Windows maar geeft geen stationsletter weer, zodat ik de hard disk niet kan gebruiken. De Fantec behuizing heeft ook ESATA en dan herkent Windows de schijf ook maar wederom geen stationsletter. :-(

Ik heb geprobeerd de schijf in beide behuizingen aan te sluiten op zowel een ASUS barebone Intel Dual Core systeem uit 2008 als een Compaq laptop met AMD Athlon X2 maar het lijkt me niet dat mijn computers het probleem zijn aangezien Windows de schijven wel herkent. Ik gebruik overigens op beide systemen Windows 7 64-bit ultimate.

Hoe is dit eventueel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als het een nieuwe schijf is, zul je hem nog moeten partitioneren en formatteren. Kijk eens in schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
Kijk even in het computerbeheer (daarna schijfbeheer) of de schijf wel wordt toegekend. Soms kan je dit oplossen door handmatig een driveletter toe te passen. Als er eventueel problemen zijn, kan je dat hier ook achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals hierboven al geschreven even naar systeembeheer en dan schijfbeheer waarna je vanzelf al een melding krijgt dat er een nieuwe schijf gevonden is en geinnitialiseerd moet worden.