van waterkooling pc naar HTPC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:48
Binnenkort ga ik verhuizen naar een tweekamerappartement in Utrecht. Ik heb straks geen dedicated PC ruimte meer. Aangezien het gamen toch bijna niet meer voorkomt en het kijken van series/films steeds meer maak ik van mijn huidige watergekoelde PC een HTPC. (heb inmiddels al een beamer etc.)

Ik loop alleen tegen het volgende aan.
De processor die ik overzet is een AMD Phenom II X4 940. (125 TDP uit mijn hoofd)
Ik zoek hier eigenlijk een goede koeler voor die past in de Recom MC1. In onderstaande review wordt gesproken over de Silverstone NT01-E. Deze ziet er prima uit maar red het maar tot 65 TDP.
http://tweakers.net/revie...htpc-in-de-recom-mc1.html

Ik ben dus bang dat ik straks een koeler aanschaf die het niet gaat redden om te koelen. De reviews die ik vind mbt koelresultaten zijn op CPU's die een lager Ghz hebben dan mijn CPU.

Aan de andere kant vraag ik me af of mijn CPU wel volledig belast gaat worden bij 720p over de beamer of 1080p over mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

een corsair h50/h70?

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Scythe Big Shuriken op mijn 955 be zitten.. en ik haal goede temperaturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
Big Shuriken is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Scyte ninja mini. Dan zou ik wel gebruik maken van de bijgeleverde ventilator. Ikzelf gebruik hem passief op mijn X4200 65W TDP

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Thx voor de reacties!
Denk dat ik de corsair H70 niet kwijt ga kunnen in me kast of er buiten.
De shuriken gaat em worden als die past. Ff meten hoeveel ruimte ik straks heb, maar zo op het eerste oog pas het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd! Laat even weten wat het geworden is!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:52:
Ik heb een Scythe Big Shuriken op mijn 955 be zitten.. en ik haal goede temperaturen!
Ik heb een vraagje over de Scythe Big Shuriken, heb jij de standaard fan erop, en heb jij de fan voor lucht invoer of afvoer?

Verwijderd

- Reactie Verwijderd -

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:33 ]

• FrankGNL
  • Niet online
Ik had er dus ook een Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm opgezet, maar bij full load kon die fan met zijn 1000 rpm de tempo niet normaal houden.

Verwijderd

McGreenNL schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:37:
Ik had er dus ook een Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm opgezet, maar bij full load kon die fan met zijn 1000 rpm de tempo niet normaal houden.
Welke temperaturen kreeg jij er dan mee? En welke proc heb je?

• FrankGNL
  • Niet online
Heb een x2 6000+ en de temps waren gister rond de 100 graden en dat met full load van 15 minuten, gebruik artic silver koel pasta.
Heb een Silverstone LC17 kast, met 2 fan's aan de voorkant voor invoer en 2 aan de achterkant voor uitvoer

Verwijderd

Processor onderklokken.

Verwijderd

McGreenNL schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:46:
Heb een x2 6000+ en de temps waren gister rond de 100 graden en dat met full load van 15 minuten, gebruik artic silver koel pasta.
Heb een Silverstone LC17 kast, met 2 fan's aan de voorkant voor invoer en 2 aan de achterkant voor uitvoer
Volgens mij zijn die x2 6000+ goeie kachels, maar 100 graden C is wel een beetje warm..

• haborym
De spullen zijn besteld.

Big Shuriken SC BSK-1000 voor me CPU
en 2x de Silverstone FM123.

Misschien neem ik er nog 60mm fans bij. Die de warme lucht aan de achterkant eruit blazen.

ik verwacht met de huidige koelers het wel te redden. We zullen zien. Keep you posted!
Pagina: 1