Toon posts:

Linux distro voor in studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Graag zou ik wat kant en klaar distro's willen met de volgende opties:
- Traffic management (120mbit ziggo beschikbaar, welke evenredig verdeeld moet worden over aantal gebruikers)
- Inlog mogelijkheden (Bijv met captive portal zodat niet betalende mensen geblockt kunnen worden)
- Webinterface (Voor toevoegen / bewerken users)
- Whitelist mogelijkheid voor apparaten welke niet kunnen inloggen (Zoals SIP phones)
- Packagemanagement (Zodat ik makkelijk extra pakketen die niet meegeleverd worden kan instaleren)

Heb al wel een aantal gevonden, maar deze hadden niet alle opties die ik wil er inzitten.

Iemand die een distro weet welke het wel kan?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 17:51

SpamLame

niks

Welke heb je dan gevonden dan M0n0wall bv , dan hoeven we die alvast niet te noemen.
Verder niet echt /24 maar meer /19

Lijstje van firewall router distro's

[ Voor 50% gewijzigd door SpamLame op 07-09-2010 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
m0n0wall is bsd-based, voor zover mijn kennis rijkt is daar niet een systeem ala apt voor.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Ik heb met debian goede ervaringen.

http://www.desktoplinux.com/articles/AT3890821914.html

Er is sowieso niet een kant en klaar package. Je zult zelf ook nog het een en ander moeten doen. Maar vooruit om je enigzins op weg te helpen:

http://www.howtoforge.com...r-debian-lenny-ispconfig3

Daar vind je een voorbeeld wat er allemaal mogelijk is. Je moet natuurlijk zelf de keuzes maken over welke pakketten je wilt gebruiken. Ik heb voor SBS mogelijkheden een tijdje met Clarkconnect gewerkt.

[ Voor 69% gewijzigd door muppet99 op 07-09-2010 14:04 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
packagemanagement is idd geniaal in debian, echter de rest van het spul wat ik zou willen zit er niet standaard bij. (Of zit er standaard in de apt een webinterface,captive en dergelijke?)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:46:
m0n0wall is bsd-based, voor zover mijn kennis reikt is daar niet een systeem ala apt voor.
Voor BSD zijn daar de ports collection of kortweg ports voor.

Maar ik vraag me af of het zoeken op distro de beste manier is. Misschien kun je beter, n.a.v. het lijstje eisen/wensen de applicaties die je wilt gebruiken selecteren.
Vervolgens kun je gaan kijken naar een distro waar je deze programma's makkelijk in kunt installeren, maar dat is eigenlijk bijzaak, je kunt vrijwel altijd op iedere distro de software installeren die je nodig hebt, desnoods zelf vanuit source compileren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Je zal toch echt zelf uitgebreider onderzoek moeten doen, kijk bv eens naar ClearOS, voorheen ClarkConnect.

Verwijderd

Topicstarter
ClearOS / Untangle moet ik gebruik gaan maken van betaalde pakketen. Ik denk dat ik voor m0n0wall ga en dan met de hand compileren voor de programma's die ik er extra bij wil.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-02 17:28
PNS - > NT

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:54
Ik heb heel goede ervaringen met Astaro Security Gateway.
De gratis versie is wel beperkt tot 50 clients.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
PFSense doet ook een hele hoop van wat je wil, en het is een kant-en-klaar pakket. Ik weet alleen niet hoe het zit met die SIP telefoons, maar dat moet vast ook wel kunnen.
Pagina: 1