Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Beste vrienden .
Ik heb een computer die aangesloten is op een modem type Netgear ingang ADSL ,de uigang komt binnen op een internet kaartje . Dit is mijn computer waar ik alles mee doe . Nu heb ik op mijn zolder een computer (paar) waar ik experimenten mee doe . Soms heb ik internet nodig .

Mag ik netgear modem daar in stalleren met een internetkaartje . En als ik de zolderkomputer nodig heb zou ik dan de internet kabel uit mijn goeie doen en dan de zolderkomputer verbinden . Mag ik dat ? . Dus eigenlijk soms de ene en soms de andere komputer aan de modem .kan dat en mag dat . En veranderen de instellingen van mijn modem niet .Modem heeft maar één eithernet uitgang .
Want veel van die zaken ken ik niet en drurf ik niet omdat ik bang ben dat ik met de werk komputer niet meer op internet zou kunnen
Wie kan mij helpen daar een antwoord op te geven , en misschien eventueel in het kort de werkwijze .
Iedereen alvast al bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
Dat wisselen mag en kan gewoon, maar je kunt ook een goedkope router kopen voor een paar tientjes en dan hoef je niet elke keer te wisselen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:45

arie_papa

Running on Ubuntu

Koop je gewoon een goedkope router en plemp die ertussen.
Dan kunnen allebei de pc's tegelijkertijd op internet, plus dat je bestanden tussen beide pc's kan uitwisselen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:31
Geef even het exacte type van je modem, want praktisch alle ADSL modems hebben al een router ingebouwd, waardoor je met een simpel switchje meerdere pc's tegelijk op de enkele lan uitgang kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste ,
mijn modem is een netgear ADSL Modem Router DG632
iedereen al bedankt vpoor de vele reakties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:28
Dit is al genoeg omdat je een ingebouwde router hebt, wil je gbit ipv 100mbit netwerk, ben je met deze klaar, tenzij je kwaliteitsstuff wilt, maar dit voldoet prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Maar mijn vraag is nu mag ik de netgaer installeren op de andere computer en als ik hem nodig heb de eternet versteken . Worden er parameter in de router , modem overgenomen ?. Dat is mijn schrik . ik geef niet om gewoon de stekkers te versteken van de ene naar de ander computer . Daar het maar zeer sporadisch is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je hoeft helemaal niks te installeren. Gewoon kabel van de Netgear in een nog te kopen switch zoals TereZz aangeeft en vanuit de switch naar je computers. Tenzij anders ingesteld zal de Netgear gewoon IP-adressen etc. uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hoeft niets te installeren op die andere computer. Omsteken is voldoende. Dit mag zonder meer, tenzij de modem in bridge modus staat. Of dat zo is kun je als volgt controleren: (Ik ga ervan uit dat je Windows draait)
Ga naar www.watismijnip.nl. Boven in de pagina staat 'Uw IP-Adres: <ip adres>'

Open een command prompt, en type 'ipconfig <enter>'. Als het adres uit watismijnip.nl *niet* bij de output staat, is de modem *niet* gebridged, en kan het omsteken *geen* kwaad.

Als de modem wel gebridged is, kan het na omsteken even (paar minuten - paar uur) duren voor je weer internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je provider staat het je gewoon toe dat er verschillende PCs gebruikt worden. Je kunt straffeloos de kabel ompluggen. Officieel meot alle apparatuur dan uit staan, maar dat ik in de praktijk niet nodig, mits goed geaard.

Zoals hierboven ook aangegeven is het ook een mogelijkheid om een router te gebruiken, voor een paar tientjes koop je er al een. Deze geeft de mogelijkheid om de ene poort op je modem te "delen" over (meestal) vier PCs, het zijn kleine kastjes die bovendien je veiligheid op internet iets verhogen (maar nooit een vervanging zijn voor een goede virusscanner!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dat modem is tevens een router. Dat er maar één ethernetaansluiting op zit kun je oplossen door er een switch tussen te zetten.
Die kost bijna niets en je probleem is opgelost, je kunt met meerdere computers gelijktijdig internetten.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html

De suggestie om een router erbij te kopen zoals in een paar posts hierboven wordt gedaan is dus overbodig, onjuist en onnodig complicerend.

[ Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 07-09-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste vrienden iedereen van harte bedankt . Morgen is het mijn eerste werk ,de ethernet kabel in mijn labo computer steken en kijken hoe het werkt . Ik laat zeker iets weten .ohja mijn besturing systeem was Win 98 se
Iedereen een goeienacht en nogmaals bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

hobbyist-pc schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:54:
Ik laat zeker iets weten .ohja mijn besturing systeem was Win 98 se
Zorg dan van tevoren wel voor een goede virusscanner en firewall :X Ik twijfel eigenlijk of het wel verstandig is om dat ding aan internet te hangen. Windows XP zonder de juiste patches kan helemaal over z'n toeren raken door allerlei exploits. Win 98SE is nog even een paar jaar ouder!

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste vrienden ,
tochnog een vraagje naar Mijzelf
Waar vind ik die command promt ,gewoon onder dos , of die ik dat te doen . Mijn ip adres heb ik al gevonden "watismijnip.nl
maar dit versta ik niet goed .
Open een command prompt, en type 'ipconfig <enter>'. Als het adres uit watismijnip.nl *niet* bij de output staat, is de modem *niet* gebridged, en kan het omsteken *geen* kwaad.
Excuus voor het nogmaals storen .
Hartelijke dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ligt er een beetje aan welke OS je precies gebruikt, bv bij Windows 7 zit 'ie onder Startmenu --> Alle programma's --> Bureau-accesoires --> Opdrachtprompt. Je kunt ook Start --> Uitvoeren/Zoeken vakje --> cmd intypen (of command bij Win9x) om de opdracht/dos-prompt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
hobbyist-pc schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:10:
Waar vind ik die command promt ,gewoon onder dos , of die ik dat te doen . Mijn ip adres heb ik al gevonden "watismijnip.nl
maar dit versta ik niet goed .
Windows 98? In dat geval is het Start->Programma's->MS-DOS-prompt.
ipconfig uitvoeren, deze spuugt wat ip adressen uit. Als daar je externe (die uit watismijnip.nl) adres niet bijstaat, zit er een router (uit je modem) tussen. Deze zorgt voor de ip adres toewijzing.
Als er geen router tussenzit (bridged mode) krijg je PC zijn IP adres direct van de internet service provider. En die vind het misschien niet leuk als 2 verschillende PC's kort na elkaar een adres aanvragen/gebruiken.
Gizz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:57:
[...]
Zorg dan van tevoren wel voor een goede virusscanner en firewall :X Ik twijfel eigenlijk of het wel verstandig is om dat ding aan internet te hangen. Windows XP zonder de juiste patches kan helemaal over z'n toeren raken door allerlei exploits. Win 98SE is nog even een paar jaar ouder!
Valt allemaal hard mee. Win 98SE heeft standaard *geen enkele poort* openstaan, en kun je dus veilig zonder firewall aan het net hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mijzelf op 08-09-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste ,
Ik heb net mijn kabel aangsloten aan mijn andere computer en getest. Het groene lampe brand op mijn ethernet kaar en de 3 lampjes branden op de modem . ,voeding ADSL en ethernet .
Ik start de komputer en start dan internet explorer . En ik kom in de wizard terecht waar ik 3 keuze's kan maken 1 nieuwe account , 2 zelde account met een andere computer .3 .. ;
Telkens als ik een keuze maak zoek hij naar de modem . Moet ik misschien de CD van mijn modem daar ook op instaleren ? Help . aub . Anders geraak ik er nooit uit en zal het waarschjnlijk moeten opgeven .
Maar jullie raad brengen wel ligt in de duisternis .
Ik kijk uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Als je naar Start->Instellingen->Configuratiescherm->Netwerk gaat, staat er onder de tab 'Configuratie dan ergens TCP/IP genoemd?
Zo niet, moet je die installeren via Toevoegen->Protocol->Microsoft->TCP/IP. Het systeem zal waarschijnlijk om de Win98 CD vragen.

Zo wel, open een command prompt, en type 'ping google.com <enter>'. Als je iets krijgt als
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pingen naar google.com [74.125.77.147] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.77.147: bytes=32 tijd=26 ms TTL=55
Antwoord van 74.125.77.147: bytes=32 tijd=18 ms TTL=55
Antwoord van 74.125.77.147: bytes=32 tijd=17 ms TTL=55
Antwoord van 74.125.77.147: bytes=32 tijd=60 ms TTL=55

Ping-statistieken voor 74.125.77.147:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 17ms, Maximum = 60ms, Gemiddelde = 30ms

heb je gewoon internet, doet alleen Internet Explorer wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste ,
mijn computer met internet is alles in orde "geen bridged"
Is het nu zo dat ik de kabel aansluit op de andere pc kijken naar TCI/IP ,en dan ping google uitvoeren , is het zo dat je bedoel ?
Dank .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, kijken of je op je Win98 PC google.com kan pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Bedankt al, alles zoals je gevraagt het werkt .ping google .com werkt prima .
Kan ik nu mijn kabel naar mijn andere computer verplaatsen en testen of dien ik nog eerst iets te doen .
Ben toch al zo ver . Is wat moeilijk voor mij , hoor nog bij de oude garde .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, heb je het nu op je win98 bak geprobeerd of op je andere systeem? Dat het werkt op je systeem waar je internet werkt is logisch, het gaat juist om het andere systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste,

Met de kabel eraan werkt de" google ping " perfekt ,net zoals op mijn pc waar ik nu mee internet .
MAAR : als ik internet explorer opstart dan krijg ik steeds "
Welkom to the internet connektion wizard " en dan kan ik geen kant meer uit . zoekt achter de modem enz .
moet ik misschien met de rechtermuistoets op internet explorer klikken en daar bepaalde dingen invullen ?
Maar je heb mij toc al zover geholpendat de konnunikatie loopt . Maar verder hé hoe nu . Alvast al bedankt voor de hulp al .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De juiste opties kiezen zodat internet explorer z'n mond houdt over modems en gewoon je verbinding gebruikt. Of gewoon Firefox/Chrome of een andere browser gebruiken.

Het 'probleem' is dat W98SE uit de tijd is dat veel mensen een inbelmodem gebruikte om te internetten. Daarom vraagt je Explorer nu welk modem hij moet gebruiken en of hij wellicht een modem moet installeren/toevoegen. Maar dat wil je dus niet.

Welke IE heb je eigenlijk? 4 of 5 of is hij al eens geupdate naar 6. En ben wel benieuwd waarom je nog een OS draait uit het vorig millennium :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 08-09-2010 16:38 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ga (op het W98 systeem) naar Configuratiescherm->Internet-opties.
Kies tab 'Verbindingen'
Zet de keuzeknop bij 'Nooit een verbinding kiezen'.

Overigens raad ik je ten zeerste af om Internet Explorer te gebruiken op een W98 systeem. Je doet er beter aan Opera te installeren.

Edit: Gizz raadt je Firefox of Chrome aan, maar die werken niet op W98.

[ Voor 10% gewijzigd door Mijzelf op 08-09-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Firefox 2 werkt wel, maar is inderdaad niet zo up-to-date als 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Kun je die wizard niet gewoon annuleren, of was er geen optie dat je connectie via LAN maakte oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste,
Hier terug met mijn internet computer .
Ik heb alles overgenomen . Van icon internet verbinding maken en van internet exploren . Maar steeds keer ik terug op de Wizard . Bij anuleren kom ik steeds op het ICON ; Hij vraagd voordurend achter de modem .
ook bij oulook exprees .
Maar de communikatie moet werken want ik heb de test gedaan zoals jullie zeiden "ping google "en de communikatie verloopt prima .
Ik weet het niet meer . Bedankt iedereen , jullie hebben jullie best gedaan ,meer dan dat . 'zal zeker aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Bete Vrienden .

Dank zie jullie hulp is het gelukt . Niels heeft het laatste bevrijdende antwoord of vraag gegeven .
Maar ik wil iedereen bedanken die naar mijn probleem hebben willen zoeken . Ik zelf heb ernorm veel bij geleerd , met die speciale comandos onder dos enz . Kijken of kommunikatie loopt enz .
Vrienden ,nogmaals van harte bedankt .
Pagina: 1