Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Gisteren is mijn Philips 32PFL5605H binnengekomen. Deze is opgehangen met een Vogels VFW 032 Wandbeugel . Dit is allemaal gelukt. Maar nu komen de problemen. Ik zal ze even uitgebreid en stap voor stap uitleggen

Specificaties TV : http://www.philips.nl/c/t.../prd/nl/?t=specifications

Probleem 1 : Geen PC beeld op Philips 32PFL5605H
Ik krijg geen PC-beeld op mijn scherm. Hij blijft gewoon aangeven No-video signaal

Ik heb hem via VGA aangesloten op mijn computer en TV.

Wat ik heb gedaan :
Andere VGA kabel(2) geprobeerd van tv - PC = niet gelukt nog steeds geen videosignaal
VGA kabel (2) aangesloten op mijn TFT monitor - PC = Werkt, ik krijg gewoon beeld.
VGA Kabel (1) aangesloten van TV - PC = Geen videosignaal
VGA Kabel (1) aangesloten op mijn TFT monitor - PC = Werkt gewoon, krijg beeld

Het ligt dus niet aan de VGA kabels.

- Ik heb de nieuwste update van de philips site gedownload en mijn TV daarmee geupdate

Op de Philips site stond als het pc-beeld niet werkte het op 1 van de volgende resoluties te zetten

Computerformaten

* 640 x 480 60 Hz
* 800 x 600 60 Hz
* 1024 x 768 60 Hz
* 1280 x 768 60 Hz
* 1280 x 1024 60Hs
* 1360 x 768 60 Hz
* 1600 x 1200 60 Hz
* 1920 x 1080 60Hz

Hij staat ingesteld op 1024 x 768 60 Hz. Maar dan doet hij het nog steeds niet. Dus daar ligt het ook niet aan.

Mijn computer heeft geen HDMI poort, ik kan hem alleen via VGA aansluiten.

Ik zou zelf echt niet meer weten wat ik nu moest doen.

Probleem 2 = Opgelost

Bedankt alvast voor het helpen :)

Edit : Afbeeldingslocatie: http://download.p4c.philips.com/files/3/32pfl5605h_12/32pfl5605h_12_cow_.jpg

Aansluitingen van de TV

Edit : Probleem opgelost, een kennis kwam langs en die heeft mijn probleem onderzocht en zei dat er 2 dvi aansluitingen/ingangen waren en nu doet hij het via een dvi - vga kabel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rockvee2 op 25-09-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Er is ergens een beeldinstelling "niet op schaal".
En hij moet ook een game-mode hebben. Misschien dat dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
centr1no schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:52:
Er is ergens een beeldinstelling "niet op schaal".
En hij moet ook een game-mode hebben. Misschien dat dat verschil maakt.
Ik heb hem al op verschillende beeldinstellingen waaronder niet op schaal geprobeerd. :)

En de game-mode vind ik er niet mooi uitzien, misschien moet ik wel prutsen met de Xbox 360 instellingen maar ik weet niet welke.

Edit : Probleem 2 opgelost door scherpte/contrast bij te stellen + sommige geavanceerde instellingen

[ Voor 10% gewijzigd door Rockvee2 op 07-09-2010 17:12 ]

• Rockvee2
  • Niet online
Schopje, probleem 1 is nog niet opgelost :)

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:50
Heb je al geprobeerd om in je instellingen menu je AV in te stellen. Ik heb een Philips model van enkele jaren terug, hierbij moest je eerst even je VGA poort toewijzen aan een apparte AV. Misschien dat het zo wel werkt. Standaard zal deze wel toegewezen staan aan een HDMI poort.

• Rockvee2
  • Niet online
Cornelison schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:21:
Heb je al geprobeerd om in je instellingen menu je AV in te stellen. Ik heb een Philips model van enkele jaren terug, hierbij moest je eerst even je VGA poort toewijzen aan een apparte AV. Misschien dat het zo wel werkt. Standaard zal deze wel toegewezen staan aan een HDMI poort.
Ik weet niet hoe je een VGA poort moet toewijzen aan een aparte AV.. Ik moest bij apparaat toevoegen alleen kiezen wat ik toevoegde en op welke aansluiting het was (HDMI/VGA/EXT) en dat was alles :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Moet je het beeld van je laptop niet gewoon dupliceren?

Volgens mij werkt dit niet zomaar out-of-the box hoor. Bij bureaublad-eigenschappen-instellingen kun je deze dingen veranderen en aanpassen.

Ik heb ooit ook eens mijn laptop aan onze Philips gehangen, jaren geleden. En toen moest ik ook in dit menu gaan kloten voordat ik beeld had.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je geen DVI-poort op je videokaart zitten? Dan zou je 'm DVI->HDMI kunnen aansluiten om te zien of dat wel werkt. Klinkt m.i. naar een brakke d-sub op je tv.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

lier

MikroTik nerd

Je pc heeft geen HDMI, maar heeft hij (of zij ?) wel een DVI aansluiting ?
VGA is niet echt de mooiste oplossing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik zal eens kijken of er een DVI aansluiting op mijn Computer zit. Het gaat hier niet om een laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 23:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Rockvee2 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:53:
[...]

Ik heb hem al op verschillende beeldinstellingen waaronder niet op schaal geprobeerd. :)

En de game-mode vind ik er niet mooi uitzien, misschien moet ik wel prutsen met de Xbox 360 instellingen maar ik weet niet welke.

Edit : Probleem 2 opgelost door scherpte/contrast bij te stellen + sommige geavanceerde instellingen
welke instellingen heb je gebruikt voor de xbox?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hubert schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:47:
[...]

welke instellingen heb je gebruikt voor de xbox?
Voor probleem 2 bedoel je?

HDTV Settings : 1080P 50 HZ
Reference Levels : Standard
HDMI Color Space : Source
Display Discovery : Enable

En van de TV scherpte op 1 en contrast op 65%

En ik heb al op de achterkant van mijn computerkast gekeken maar ik zie geen DVI of iets dergelijks

[ Voor 19% gewijzigd door Rockvee2 op 13-09-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk antwoord op vraag 1.

* Heb je in het menu de Pc-modus instelling aan staan?
Beeld > Pc Modus > Aan

* Volgens mij moet je daarnaast handmatig 'een apparaat/device toevoegen' in het menu van dit type tv.

Heb je voor troubleshooting-purposes geprobeerd om alle andere eventueel aangesloten randapparatuur tijdelijk te ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:04:
Mogelijk antwoord op vraag 1.

* Heb je in het menu de Pc-modus instelling aan staan?
Beeld > Pc Modus > Aan

* Volgens mij moet je daarnaast handmatig 'een apparaat/device toevoegen' in het menu van dit type tv.

Heb je voor troubleshooting-purposes geprobeerd om alle andere eventueel aangesloten randapparatuur tijdelijk te ontkoppelen?
De PC modus in het instellingen menu is aan
Ik heb ook alle randapparatuur tijdelijk verwijderd en alleen de VGAkabel van de PC erin gestopt en opnieuw een apparaat toegevoegd maar helaas gebeurt er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig...

Kun je wellicht iets vertellen over:
a) Soort pc/laptop
b) Type videokaart in je pc/laptop?
c) Gebruikte windows-versie?

Gebeurt er iets wanneer je de computer uitschakelt, vervolgens met de vga-kabel aansluit, en weer aanzet?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
bram1984 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:42:
Moet je het beeld van je laptop niet gewoon dupliceren?

Volgens mij werkt dit niet zomaar out-of-the box hoor. Bij bureaublad-eigenschappen-instellingen kun je deze dingen veranderen en aanpassen.

Ik heb ooit ook eens mijn laptop aan onze Philips gehangen, jaren geleden. En toen moest ik ook in dit menu gaan kloten voordat ik beeld had.
Niet dus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:19:
Lastig...

Kun je wellicht iets vertellen over:
a) Soort pc/laptop
b) Type videokaart in je pc/laptop?
c) Gebruikte windows-versie?

Gebeurt er iets wanneer je de computer uitschakelt, vervolgens met de vga-kabel aansluit, en weer aanzet?
A: Intel Core 2 duo (3ghz/2gb ram)
B: ATI Radeon 4670
C: Windows 7 Professional

Die oplossing heb ik ook al geprobeerd ,helaas werkt dat ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je de laatste ATI Catalyst drivers?

Ik kom je videokaart in meerdere configuraties tegen met meerdere outputs. Welke heb je? (DL-DVI, VGA, displayports)

Ik neem aan dat je ook al flink rond gesnuffeld hebt in de display properties Afbeeldingslocatie: http://www.vistax64.com/attachments/graphic-cards/10605d1236441948-dual-monitor-issues-ccc.jpg

Kun je beschrijven wat voor een kabel je precies gebruikt? Is het er eentje met meerdere in- en uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:12:
Gebruik je de laatste ATI Catalyst drivers?

Ik kom je videokaart in meerdere configuraties tegen met meerdere outputs. Welke heb je? (DL-DVI, VGA, displayports)

Ik neem aan dat je ook al flink rond gesnuffeld hebt in de display properties [afbeelding]

Kun je beschrijven wat voor een kabel je precies gebruikt? Is het er eentje met meerdere in- en uitgangen?
Hallo

Ik gebruik niet de laatste drivers zo te zien (ik kreeg deze pc op 31 juli 2010 en heb toen de nieuwste drivers gedownload)

Ik heb geen catalyst control center. Ik gebruik een VGA kabel maar deze kan ik niet direct aansluiten op mijn pckast want de VGA kabel zit ergens in (weet niet hoe het heet) . Het is een gewone VGA kabel met 1 uitgang
Deze
Afbeeldingslocatie: http://opmaat-eduware.nl/uploadmap/Computer_Hardware/vga%20kabel.jpg

Ik zal eens kijken of het werkt met de nieuwste drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
ja je moet zeg maar je pc even vertellen dat hij ook naar je tv uit moet stoten:) anders gaat het idd niet werken.

verder vind ik die oplossing voor de xbox een beetje apart, kun je nie tin de xbox zelf iets veranderen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Rockvee2
  • Niet online
Speeddragon schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:46:
ja je moet zeg maar je pc even vertellen dat hij ook naar je tv uit moet stoten:) anders gaat het idd niet werken.

verder vind ik die oplossing voor de xbox een beetje apart, kun je nie tin de xbox zelf iets veranderen
Probleem 2 is al opgelost , zal het even nog in de startpost verwerken :)

Ik ga nu even de nieuwste drivers downloaden en installeren

Edit : Nieuwste drivers geinstalleerd

Heb een beetje gegoocheld in ATI Catalyst Center maar ik kom er niet uit
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/6918/tweakers1.jpg

Hier vind hij maar 1 beeldscherm als je op detect displays klikt, dit kan kloppen omdat de computer nog niet op de tv is aangesloten. Maar als ik de VGA kabel van de monitor naar pc doet dus pc -> tv dan krijg ik geen beeld en kan ik dus niks instellen .

Ik weet dus niet waar ik kan instellen dat hij op de TV beeld laat zien. De TV hangt op de muur

[ Voor 37% gewijzigd door Rockvee2 op 15-09-2010 10:54 ]

Verwijderd

Ik begin sterk te twijfelen of je VGA-connector op je TV wel ooit geleefd heeft ;)

Kun je het scherm bereiken met 'List all modes'. Kies daar eens de laagste resolutie (eventueel interlaced), met de laagste aantal hertz. Even vervelend om op de pc naar te kijken, maar zo weer terug te zetten.

Ik doel op dit scherm: http://www.sevenforums.co...ion-display-settings.html

• Rockvee2
  • Niet online
Ik kan het scherm bereiken met List all modes

Dan krijg ik dit
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9776/tweakers2.jpg

Ik heb die 640x480 256 kleuren 59 hertz gekozen en dat werkte.

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Ik kan morgenavond pas weer de tv van de muurbeugel halen want daar zijn 2 mensen voor nodig en in mijn eentje lukt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Schopje want het werkt nog steeds niet :)

• Rockvee2
  • Niet online
Helaas werkt de pc nog steeds niet op de tv. Iemand enig idee?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
rechtermuisknop op het bureaublad klikken, resolutie kiezen.

Wat voor instellingen staan hier bij jou weergegeven wanneer beide schermen zijn aangesloten?

(beeldscherm, resolutie, aantal schermen, schermstand)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Rockvee2
  • Niet online
kendo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:14:
rechtermuisknop op het bureaublad klikken, resolutie kiezen.

Wat voor instellingen staan hier bij jou weergegeven wanneer beide schermen zijn aangesloten?

(beeldscherm, resolutie, aantal schermen, schermstand)
Er is maar 1 beeldscherm op dit moment aangesloten. Er zit maar 1 VGA aansluiting op mijn pckast/tv/tft monitor. Ik kan nooit dus 2 of meerdere beedlschermen tegelijk aansluiten :)

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/606/tweakers3.jpg :)

Edit : Probleem opgelost, een kennis kwam langs en die heeft mijn probleem onderzocht en zei dat er 2 dvi aansluitingen/ingangen waren en nu doet hij het via een dvi - vga kabel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rockvee2 op 25-09-2010 19:41 ]

Pagina: 1