Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Volgend jaar stappen mijn vriendin en ik in het huwelijksbootje. Van de fotograaf hebben we de opdracht gekregen om al eens een verzameling te maken van fotos die we mooi vinden, zodat ze een idee kan krijgen van onze stijl.

Nu vond ik de stijl en omgeving van deze foto wel iets hebben: de soberheid van de ruimte, die metalen klok, en dan de bruid. Nu zou ik op zoek willen gaan naar meer voorbeelden hiervan. Alleen weet ik niet goed hoe je deze stijl omschrijft.

Weet iemand of dit tot een bepaalde kunsttype hoort (dan heb ik het op die klok)? Ik dacht eerst aan art deco, maar ik denk dat ik daar verkeerd in ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.board21.be/Images/Foto1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit komt wel een beetje vreemd op mij over. Een fotografe die aan de klant overlaat welke willekeurige stijl ze moet gaan uitvoeren? Normaal kies je een fotograaf omdat de stijl van die fotograaf je erg aanspreekt.

Of gaat het echt alleen maar om het decor en houdt de fotografe haar eigen stijl?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dynamische fotograaf :D.

Ik vraag meestal wel of het stel romantisch knus is, of meer strak abstract is. Bij de een fotografeer ik meer in kerkjes, in het park, het gras etc, bij de ander zoek ik strakkere composities op met wat lijnenspel en vlakken.

Als fotograaf kan je wel iets aanpassen, maar ik ben het geheel eens met gizz dat je de fotograaf uitzoekt op je stijl en niet de fotograaf laat aanpassen aan de stijl die je wilt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Ja, ik zal het wat verwarrend omschreven hebben, sorry. Het gaat om de omgeving en het decor. Uiteraard behoudt ze haar eigen stijl.

[ Voor 15% gewijzigd door mattderi op 07-09-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vind het altijd lastig om ergens een label op te plakken. Als je grote kale strakke ruimtes wil, met flinke hardware (de klok), maar wel weer een houten vloer en bruine tinten, dan zou ik het 'romantisch industrieel noemen'. Maar het kan best dat verder nog nooit iemand van die term gehoord heeft :P

Of iets als steampunk, maar dat gaat weer een flinke stap verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 07-09-2010 11:08 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Bedankt, ik zal al eens zoeken. Het gaat mij vooral over de stijl van de klok, niet zozeer over de ruimte.

[ Voor 23% gewijzigd door mattderi op 07-09-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Ga eens op Flickr door de wedding photography groepen struinen, kom je heel veel tegen wat je wellicht kan gebruiken.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Terug on-topic; gewoon rondkijken wat er te vinden is, maar ik zou me niet zo zeer op een plaatje/voorbeeld vastbijten. Zoals al aangegeven was; ga voor een thema/sfeer en geef de fotograaf ook enige ruimte. Iets na moeten maken kan alleen maar leiden tot ontevredenheid is mijn ervaring (het lijkt wel, maar is het net niet).
Met een goede fotograaf moet dat best goedkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Moby op 12-09-2010 17:50 . Reden: Onzin weg gehaald ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

mattderi schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:14:
Bedankt, ik zal al eens zoeken. Het gaat mij vooral over de stijl van de klok, niet zozeer over de ruimte.
Steampunk? Misschien dat je daar wat mee kan?

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

;)

Maar goed, over de klok: lijkt mij een vrij standaard lettertype voor kerkklokken dat al honderden jaren wordt gebruikt. Het is volgens mij niet precies in één kunststroming of tijdsbeeld te plaatsen. Het fenomeen van tellen met letters ipv cijfers op een klok noem je een romaanse klok (of roman clock in het Engels).

[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 09-09-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb even schoongemaakt in dit topic, nu gaat hij weer open. Nuttige reacties zijn weer welkom

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:45

Markie

Voorheen BBE

Qua stroming doet de klok me denken aan een post-moderne richting met een neoklassieke insteek.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSoldaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 08:58
Ik mag hopen dat niet een klok o.i.d. het onderwerp wordt in de foto's. Jullie zijn toch het onderwerp?
Zoek vooral samen naar een of meer locaties die jullie beide erg aanspreken en doe daar de shoot.

Ik heb zo'n hekel aan ondertitels...

• Frido
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik vind deze foto technisch niet zo goed. Het onderwerp (de bruid) mist haar voeten, terwijl er boven haar hoofd nog voldoende ruimte is. De camera had meer naar onderen gekanteld en 'n tikkie naar links gedraaid moeten worden. De klok komt dan hoger in beeld (minder centraal) wat een rustiger beeld geeft. O-)
Heeft de fotografe ook materiaal waarvan jullie kunnen aangeven wat je mooi vindt? Door zelf de locatie te bepalen geef je al aan wat je mooi vindt (water, brug, molen, stad, bos, strand, sport, industrie, paarden) dan komt de rest vanzelf wel. Wij kwamen spontaan een ouderwets ijsco karretje tegen op de terugweg van onze shoot, ook dat levert weer leuke plaatjes op. Veel succes in ieder geval met de voorbereidingen verder ;)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:32

Sharky

Skamn Dippy!

Frido schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:31:
Ik vind deze foto technisch niet zo goed. Het onderwerp (de bruid) mist haar voeten, terwijl er boven haar hoofd nog voldoende ruimte is. De camera had meer naar onderen gekanteld en 'n tikkie naar links gedraaid moeten worden. De klok komt dan hoger in beeld (minder centraal) wat een rustiger beeld geeft. O-)
Afgezien van het feit dat ik het totaal niet eens ben met je commentaar, is dit een foto uit de catalogus van Linea Raffaelli. Das een exclusief merk dat vooral bekend is door hun bruidsmode. Je mag ervan uitgaan dat die hun productfotografie niet aan de eerste de beste uitbesteden. Foto's op dit niveau ontstijgen sowieso wel dingen als afgesneden voeten of te veel hoofdruimte. Just my 2 ct.

This too shall pass

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
helemaal eens met onze haai hierboven.
Er zijn bepaalde richtlijnen die je aan kunt houden om een mooie foto te maken, maar dat maken het nog geen wetten.
Ik vind de onderkant alles behalve storend, en de ruimte bovenin wel prettig.
Het enige wat ik er een klein beetje jammer aan vind, is die vaas(?) die net links naast haar te zien is.

Tot nu toe heb ik zelf alleen nog bruiloften van bekenden gedaan, dus dat maakt het altijd anders van voor vreemden.
Maar meestal hadden zij al veel foto's van mij gezien en kende ze mijn stijl (voor zover je het al een stijl kunt noemen). Ik praat dan met het koppel over de mogelijke locaties, en ga er samen met hen ook een keer naar toe.
Ten eerste om zelf bekend te zijn met de locatie en bereikbaarheid, reistijd enz, en ten tweede om al eens wat ideeën op te doen. Die ideeën deel ik dan ook ter plaatse met het koppel. Hoewel de leukste foto's soms toch ontstaan uit improviseren of spontane ideeën. Zo had ik een keer een bruiloft waarbij voor het stadhuis net de kermis opgebouwd was. Na de ceremonie hadden we wat tijd over, dus heb ik nog wat leuke plaatjes op de kermis gemaakt (het koppel had ook 2 kinderen, wat de kermis foto's nog wat leuker maakte).
En bij mijn jongste zus gingen alle vooraf bedachte ideeën en locaties de prullenbak in toen het de hele ochtend regende. Toen zijn we naar een lokaal tuincentrum gereden, wat ook weer hele leuke plaatjes opleverde.
Pagina: 1