iPad: US Books kopen in de Kindle Store als Europeaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Onlangs zocht ik enkele boeken op de amazon kindle store. En de boeken die ik zou willen kopen, zijn enkel toegankelijk voor US-residents. Terwijl de papieren versie hier in de winkel wel te koop is. Ik vind dat toch maar een zeer vreemde situatie.

Is er iemand hier al in geslaagd om wél US-boeken te kopen op amazon als europeaan? Vind het toch maar een belachelijke regeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Ik heb een paar weken geleden nog gewoon met mijn US amazon account een US boek gekocht met een NL credit card, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Flatwhite schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:39:
Ik heb een paar weken geleden nog gewoon met mijn US amazon account een US boek gekocht met een NL credit card, zonder problemen.
en hoe maak je dan jouw account een us-versie van? Ik heb wel een amerikaans adres ingevoerd bij mijn persoonsgegevens. Maar kijk wel nog naar je ip-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Sommige engelstalige (US) ebooks zijn wel gewoon te koop met een NL adres. Andere niet, ligt eraan wat voor deal er gesloten is met een lokale uitgever. Fijn is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
bah, dat is inderdaad een omslachtige procedure. Waarschijnlijk is het nog eens onderverdeeld per land, ipv per continent...Maar had ergens gelezen dat je het zou kunnen omzeilen door 2 accounts aan te maken, waarbij je 1 account gebruikt om een gift card aan te maken en naar je 2e us-account te sturen. Dan omzeil je alleszins al de controle van uw kredietkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Dat en een US proxy moet je een heel eind kunnen brengen, zit je alleen voortaan vast aan die US account voor je kindle content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
eindelijk heb ik mijn boek kunnen kopen :)

met een 2e account heb ik een gift card gekocht, en die aan mijn 1e amerikaanse account gedoneerd. Dan via proxies proberen te surfen, maar elke keer ik het boek wilde kopen, gaf die proxy een foutmelding, elke proxy die ik probeerde.

daarna een extern programma gebruikt, hotspotshield. Geïnstalleerd en geactiveerd en plots werkte het kopen wel probleemloos :)

Het enige wat ik nu wel merk is, sinds ik het boek heb aangekocht, lagt de kindle app serieus in de lijst van boeken. Dat is wel enorm vervelend. Ik weet niet waar het aan zou liggen.
Pagina: 1