Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Omdat de zoekfunctie mij niet veel heeft opgeleverd stel ik de vraag hier.
Ik ben opzoek naar een stuk software waarmee ik een 3D omgeving kan maken van een gebouw, dus het Google streetvieuw idee. Rondlopen en om je heen kijken in het gebouw. We gaan door een gedeelte van het gebouw foto's maken om de paar meter.
Heeft iemand een idee hoe ik aan deze software kom?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook meer hardware nodig denk ik. Is het volgende niet handig? nieuws: Draagbare 'laser backpack' maakt 3d-modellen van omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is niet precies wat ik bedoelde, ik heb vaker op websites gezien dat je een 360 graden foto hebt, waar je dus om je heen kunt kijken. Het is de bedoeling dat er van een reeks foto's een omgeving word gemaakt.

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Wat jij bedoeld is een panorama foto. :-) Die kun je met een speciale camera maken, of je plakt meerdere afbeeldingen aan elkaar met software als irfanview bijv.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:48:
Hoi,

Dit is niet precies wat ik bedoelde, ik heb vaker op websites gezien dat je een 360 graden foto hebt, waar je dus om je heen kunt kijken. Het is de bedoeling dat er van een reeks foto's een omgeving word gemaakt.

Nick
Streetview is niks meer dan een 360 graden foto, maar dan gemaakt om de paar meter. Het is dus wel degelijk precies wat je bedoeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Janoz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:15:
[...]

Streetview is niks meer dan een 360 graden foto, maar dan gemaakt om de paar meter. Het is dus wel degelijk precies wat je bedoeld.
Dan is die url naar die laserbackpack niet wat ie bedoelt toch? :P die maakt werkelijk met behulp van radar etc een 3d model.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ah, ik lees het inderdaad verkeerd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, maar ik zoek dus een stuk software, of script, waarmee ik om me heen kan kijken. Ik maak dan een soort panorama foto van elk stuk gebouw. Dit herhaal ik dan om de paar meter. Hoe ik dan vooruit en achteruit kan kijken moet ik nog bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:52
je kan het ook helemaal namaken met sketchup en dan de foto's er in zetten, maar dat is wel veel werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik weet precies wat je nodig hebt, ik ben alleen de naam kwijt :P
Je hebt software voor het bekijken van 360 graden panorama's, waarbij je op de foto's ook nog 'hotspots' kunt aanbrengen. Bijvoorbeeld een hotspot op een deur: als je erop klikt wordt de foto van de volgende kamer geladen.

Maar zoals gezegd ben ik even de naam kwijt. Sommige winkels gebruiken het op hun site om de winkel te showen.

edit: toch nog even gegoogled, met resultaat

http://www.easypano.com/virtual-tour-software.html
http://www.360dof.com/

en er zullen er nog wel meer zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 07-09-2010 17:18 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Ik vond deze altijd erg fijn http://www.ptgui.com/ .

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zie daar bij de features niks staan over navigeren binnen/tussen panorama's. Is PTgui niet alleen een stitcher om 360 graden panorama's te maken?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook nog nodig;)
De progamma's die jij(Gizz) stuurde zijn puur voor het afspelen van het progamma. (correct me if I'm wroing..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Easypano en 360dof hebben ook beide stitching-software, maar je kunt natuurlijk ook iets anders daarvoor gebruiken. Stitching-software is er in overvloed, software om binnen pano's te navigeren wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 19:29

Hedva

Blobfish

Ik gebruik zelf altijd Pano2VR van Garden Gnome Software ( http://gardengnomesoftware.com )
Dit gebruik ik soms ook voor een website
Zie ( http://www.timmerfabriekvantuyl.nl/rondleiding.html )

Dit is maar een simpele vergeleken met wat je allemaal kunt doen. Je kan van alles toevoegen. Eigen knoppen ontwerp etc. Ook een map waar je je bevindt. Ik heb daar om grote stukken laten lopen, maar je kan het ook om de 2 meter doen. Ook heb ik er maar 360 graden va links naar rechts gedaan. Maar je kan het ook van helemaal naar boven en naar beneden maken. (net zoals bij Google Streetview dat je de grond kan zien, alles om je heen en de lucht, de zon)
Kijk maar eens op de site en dan zie je wat voor mogelijkheden er allemaal zijn.

Groeten

[ Voor 10% gewijzigd door Hedva op 02-10-2010 13:01 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Top:)
Precies wat ik nodig had.
Ik zoek nu alleen nog snelle stitching software.
EDIT:
Mag ik jou ook vragen watvoor stitchingsoftware jij gebruikt?
Ik zoek iets dat alles zelf doet, dat ik ook niet meer hoef te croppen oid.
Nick

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 08:06 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 07:50:
Top:)
Precies wat ik nodig had.
Ik zoek nu alleen nog snelle stitching software.
EDIT:
Mag ik jou ook vragen watvoor stitchingsoftware jij gebruikt?
Ik zoek iets dat alles zelf doet, dat ik ook niet meer hoef te croppen oid.
Nick
Kom, ondertussen dat je dat vraagt kun je ook wel even zelf zoeken op Google. Begin eens met woorden als 'Easy Stitch' ofzo. Helemaal automatisch zal het nooit zijn, daarvoor heb je gewoon verrekte intelligente software nodig. Hoop gewoon dat je er 90% goede plaatjes uit krijgt, en de rest bewerk je dan in Photoshop Elements even na.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

The Panorama Factory gebruik ik. (http://www.panoramafactory.com)
Site ziet e wat goedkoop uit maar software vind ik prima.
Kan je kiezen of je alles handmatig doet, maar ook vol automatisch is mogelijk (moet je wel genoeg foto's hebben die elkaar genoeg overlappen)

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josipbroz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07 17:24
Volgensmij was er een script voor photoshop (weet het vrijwel zeker) waarmee je verschillende foto's (hoe gek en krom ze ook genomen zijn) aan elkaar kan plakken. Dit geldt ook voor panorama foto's.

Dus als je meerder panorama foto's het kan je een compleet 3d ervaring van maken...ik kan het 123 niet vinden omdat ik de naam kwijt ben.
Wellicht heeft iemand deze script gebriukt en weet wat de naam ervan is (het zou onder cs3/4 werken)

Wellicht verder googelen naar betreffende photoshop script (tenminste als je photoshop gebruuikt)
Ik zal er ook naar zoeken , maar in de tussentijd kom je er wellicht zelf tot een oplossing.

Sketchup is ook een optie maar dan zit je met schaal en vervorming en dat levert veel werk op (goede fotografie + veel sketchup tijd).

"The problem with Internet quotes is that many are not genuine." Abraham Lincoln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

In Adobe Photoshop CS5 kan je ook heel makkelijk panorama's maken.

File > Automate > Photomerge > Browse

Kies dan alle foto's uit, kies of Photoshop zelf moet bepalen wat voor panorama het moet zijn of kies zelf wat je wilt. (Perspective, Cylindrical, Spherical, Collage, Reposition)

Klik dan op OK, en Photoshop doet zijn ding. Nu heb je alleen nog transpirante randen om de panorama heen.
Met de CropTool kan je selecteren wat je wilt hebben.

Enige nadeel vind ik van Photoshop, dat die de kleuren soms niet helemaal mee trekt. Soms zie je duidelijk een lijn van licht/donker van een andere foto. Terwijl andere panorama programma's dit gelijk stellen zodat je geen verschil ziet.
Pagina: 1