Websites van BINNENuit niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Ik zie allerlei topics over websites die achter je router zitten en van buitenaf niet bereikbaar zijn.

Nou, bij mij is het precies andersom :? . De bliksem heeft letterlijk in mijn oude belkin router gezeten dus ik heb een nieuwe geplaatst.

Via 'Virtual Servers' in het Belkin menu heb ik voor mijn servertje de poorten 80, 21 en 22 opengezet voor HTTP, FTP en SSH dus alles werkt. Althans, van buitenaf.

Als ik in het netwerk nu websites wil testen, er draaien 8 websites op deze server dus die worden dmv 'VHOSTS' in Apache naar de goede plek gestuurd. Ook van buitenaf geen probleem.

Nu kom ik van binnen het netwerk iedere keer op de instellingenpagina van de Belkin router ipv op de goede websites. Dat is knap irritant.

Er IS de optie om met mijn Macbook bij de buren draadloos te internetten op hun onbeveiligde standaard SSID maar jongens, dat KAN toch niet de bedoeling zijn... :)

Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De functie om geforwarde poorten lokaal te kunnen benaderen heet NAT Loopback. Zo te zien wordt deze functie niet ondersteund door je nieuwe router (of staat deze niet aan)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Ligt aan je router, die moet loopback ondersteunen anders kun je niet vanuit je interne netwerk je externe ip bereiken.

^^ dat dus :)

/edit: Controleer ook nog even je firewall rules in je router.

[ Voor 25% gewijzigd door Nielson op 07-09-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 16:11

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Heeft te maken met het concept of je modem / router een local loopback gaat ondersteunen ja of nee
(Wikipedia: Loopback) Feitenlijk moet hij je eerst naar buiten (internet routeren) en vervolgens weer terug naar binnen.

Simpelle work arround is op je locale pc je zogenaamde hosts file aan te passen en zo het interne adres forceren.

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Blijkbaar ondersteunde jouw oude router wel NAT loopback, wat dit doet:
pc -> router (binnenkant) -> router (buitenkant) "ah, dat is mijn eigen IP" -> router (binnenkant) -> juiste interne pc (via de virtual servers).

De nieuwe router ondersteunt dat niet. Een oplossing kan zijn om de namen en IP adressen in je HOSTS bestand te zetten en daarin te verwijzen naar de interne IP adressen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 18:14
Je kunt natuurlijk ook gewoon het lokale ip van de computer invullen in de adressenbalk... werkt ook. Als het op dezelfde computer is: There is no place like 127.0.0.1 ;)

En dat van de buren: Loop er even langs, neem een bak koffie en bied hun aan om hun netwerk even te beveiligen. Heb je gelijk een goede verstandhouding met je buren ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:46:
Je kunt natuurlijk ook gewoon het lokale ip van de computer invullen in de adressenbalk... werkt ook. Als het op dezelfde computer is: There is no place like 127.0.0.1 ;)

En dat van de buren: Loop er even langs, neem een bak koffie en bied hun aan om hun netwerk even te beveiligen. Heb je gelijk een goede verstandhouding met je buren ;)
Klopt, maar dan zie ik alleen het hoofddomein, virtual servers werken niet 'aan de binnenkant'. Ik zal me eens verdiepen in die HOSTS.

Ik denk dat de buren raar opkijken als ik daar binnenstamp en de Senseo een slinger geef! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kan je in die router geen DNS service draaien waarin je domeinen kan toevoegen. In dat geval activeer je die service en stelt de domeinen in met een verwijzing naar het interne ip. Dan zou als het goed is alles moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 18:14
Ligt er natuurlijk aan hoe jij je virtuele machines hebt ingericht :) Ik zelf kies er altijd voor om elke virtuele machine wel zijn eigen ip-adres te geven. Maar goed ik denk dat je een aardig eind op weg bent. Wij zijn uiteraard wel benieuwd naar de eventueel werkende oplossing.. :)

Offtopic: ik zou de senseo ook geen slinger geven, straks is hij kapot en zien we je terug in bonje met de buren ;)

Carpe Diem

Pagina: 1