Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 21:09
Momenteel houden alle collega's hun vakantie / vrije dagen bij voor zichzelf in Outlook 2003 (via Exchange Server). Om een overzicht te maken van de vakantie dagen moeten ze per afdeling ook een Excel sheet invullen. Onze service unit (telefoniste/adminstratief medewerkster) verzamelt alle Excel sheets per afdeling en voegt deze samen in een andere Excel sheet.
Zoals jullie al lezen is dit zeer omslachtig.
Mijn vraag: Hoe kunnen we eenvoudig een vakantie rooster maken van alle werknemers onderverdeeld per afdeling? Het liefste iets dat gekoppeld is met Outlook aangezien ze zelft toch hun agenda al bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Een paar vragen die bij mij te voorschijn kwamen.
-Wie moeten in dit overzicht kunnen (inzien)
-Houdt men op dezelfde manier zijn agenda bij (dus met de kleur label bijvoorbeeld "Niet aanwezig")
-Zijn de agenda's van de collega's zichtbaar voor iedereen (publiceren ze de info en gemachtigd).

http://office.microsoft.c...ersoneel-HA001034805.aspx
Geeft wat oplossingen maar dan moet men wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Andere mogelijkheid (nog steeds omslachtig/extra werk voor het personeel)
Maak een openbare agenda in een openbare map (per team/afdeling/bedrijf) waarin men zijn/haar vakantie kan aangeven (Format bedenken hoe men dit aangeeft).
Agenda's zijn te exporteren naar Excel, meerdere Excel bestanden zijn eenvoudig samen te voegen met de functie "Blad verplaatsen of kopieren" (via Bewerken) in Excel. Voorwaarde de mappen moeten hiervoor wel allemaal geopend zijn.
Of nog mooier (sneller voor de gebruikers) schrijf een script wat deze stappen op een bepaalde tijdsbasis doet.

Of je laat je bedrijf betalen voor software http://www.teamsoft.com/diffexplain.html

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die gedeelde agenda zou je dan nog alleen bewerkbaar kunnen maken voor afdelingshoofden (omdat die een vakantie toch goed moeten keuren meestal en het anders een zootje wordt als iedereen daar in gaat editten).

Excell lijkt me trouwens ook vrij goed te doen als de afdelingshoofden allemaal dezelfde template gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 08-09-2010 08:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.