Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een computer besteld uit de best buy guide van augustes (http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/73563). Maar nu blijkt de levertijd op het moederbord MSI 770-G45 langer te zijn dan verwacht. En omdat ik een redelijk ongeduldig persoon ben 8)7 wilde ik dit vervangen met een ander moederbord.

Maar omdat mijn kennis van computer hardware niet al te goed is wilde ik hier vragen voor advies voor een ander moederbord. Ongeveer in dezelfde prijs klasse mag wat meer zijn (70-100euro). Dat compitabel is met alle andere onderdelen van de computer. Als iemand zo vriendelijk kan zijn mij een paar alternatieven te geven waarvoor ik kan gaan en/of mij kan uitleggen waarop ik moet letten.

Zouden deze mogelijk werken?
- Asrock 870 Extreme3 (voor mij een onbekend merk)
- GigaByte GA-770TA-UD3
-

Alsvast hartelijk bedankt,

Chris

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 00:04 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je al gekeken onder het kopje "Vergelijkbare producten" en deze vergeleken met het MSI Mobo?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

Is het anders niet een idee om het moederbord ergens anders te bestellen waar ze hem wel op voorraad hebben? Je bent misschien een paar euro extra kwijt, maar dan heb je wel het moederbord dat je wilt hebben.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:03:
Heb je al gekeken onder het kopje "Vergelijkbare producten" en deze vergeleken met het MSI Mobo?
Ah bedankt, dat wist ik nog niet. Maar dan nu mijn volgende vraag. Maakt het nog wat uit wat voor merk het moederbord is? Is er verschil in qualiteit, levensduur enz. ?

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:07:
Is het anders niet een idee om het moederbord ergens anders te bestellen waar ze hem wel op voorraad hebben? Je bent misschien een paar euro extra kwijt, maar dan heb je wel het moederbord dat je wilt hebben.
Ik laat de PC door een bedrijf assembleren en installeren omdat ik er zelf niet zo handig in ben. Daarom zoek ik een vervangend product. Het is ook niet persee dat ik dat ene specifieke moederbord wil hebben. Maar omdat deze in de pricewatch stond heb ik dit maar gevolgd (was makkelijk aangezien ik niet zo thuis ben in computer hardware compabiliteit).

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Hebben ze bij dat bedrijf geen advies? Ik neem even aan dat zij er ook wel verstand van hebben.

Ik heb sinds de pentium III geen verstand meer van mobo's

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:16:
Hebben ze bij dat bedrijf geen advies? Ik neem even aan dat zij er ook wel verstand van hebben.

Ik heb sinds de pentium III geen verstand meer van mobo's
Heb net een email verstuurt, maar wilde het proces wat versnellen door hier advies te winnen _/-\o_ .
Ik zal dus even moeten wachten hha, hopelijk hoor ik nog wel wat hier.

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Misschien kan je zeggen bij welke bedrijf je de PC laat bouwen ?

Kunnen wij kijken wat voor alternatieven zij hebben. (ik neem even aan dat het om een webwinkel gaat.)

En waarom wil jij dit mobo hebben ? Maw wat zijn jouw eisen?

[ Voor 42% gewijzigd door YVG op 07-09-2010 19:56 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

of je gaat even langs een van de filialen van computerland en haalt het bord manueel uit de winkel :)

-_-

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
@yvg: waarschijnlijk azerty :)

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT :w
Filter dan ook gelijk even op chipset. Denk niet dat hij zit te wachten op de budget chipsets zoals de 740G of verouderde nForce 630a met PCIe 1.1.

Ik heb het filter versterkt met AMD 700 (vanaf 760G) en 800 series chipsets. Die zullen je onderdelen ook prima ondersteunen. De 800 serie is, vanzelfsprekend, de nieuwere van de twee al zijn de verschillen minimaal. Kan dus mogelijk een voorkeur hebben om die reden.
Van alles op de lijst kun je een hoop plezier hebben. Persoonlijk heb ik op het AMD platform overigens een voorkeur voor MSI en Gigabyte, boven Asus. Maar zoals ik al zei: dat is persoonlijk.

Het uitzoeken van een moederbord is echter helemaal niet zo moeilijk. Helemaal niet als je al een voorbeeld hebt, zoals nu het geval is. Op o.a. Wikipedia kun je informatie vinden over de chipsets en dan kun je vergelijken of ze bijvoorbeeld PCI Express 2.0 aanbieden en hoe ze zich tegenover elkaar verhouden qua features. Poortjes op moederbord kun je vergelijken door te kijken naar de specificaties op de website van de fabrikant en middels foto's.
Dan is het een kwestie van het filter een beetje instellen zodat je onderdelen overhoudt die aan je eisen voldoen. Dat is zelfs voor een beginner te doen. Als je je maar een beetje inleest en er tijd in steekt.

Omdat je nog zo groen als gras bent laat ik je topic open voor als je nog ergens mee zit.
Mocht je dus nog met een issue of twijfels zitten waar je met wat zoeken niet uit komt, dan kun je hier nog gerichte vragen stellen natuurlijjk.

Alvast succes met de aanschaf en veel plezier met je nieuwe systeem :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 08-09-2010 11:15 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hey nog hartelijk bedankt voor de hulp en reacites. Heb gisteren met jullie aanwijzigingen mij een ander mobo besteld. En de keuze is gevallen op MSI 870A-G54 (pricewatch: MSI 870A-G54).

Dit moederbord was op voorraad, en de computer wordt op dit moment geassembleerd. Dus hopelijk verschijnt hij een dezer dagen bij mij op de oprit. :9~

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:47:
Hey nog hartelijk bedankt voor de hulp en reacites. Heb gisteren met jullie aanwijzigingen mij een ander mobo besteld. En de keuze is gevallen op MSI 870A-G54 (pricewatch: MSI 870A-G54).

Dit moederbord was op voorraad, en de computer wordt op dit moment geassembleerd. Dus hopelijk verschijnt hij een dezer dagen bij mij op de oprit. :9~
voordat je 'm aanslingert is het misschien handig om even te lezen of ze de cpu koeler mee geassembleerd hebben. Sommige webshops doen dit uit voorzorg niet omdat er soms nogal lomp met dozen wordt omgesprongen door de verzendbedrijven, en met anderhalve kilo aluminium aan je moederbord kan dat schade veroorzaken. Volgens mij geldt dit niet als je enkel de standaard koeler neemt. Die is nl. minder lomp dan de meeste aftermarket exemplaren.

-_-

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wil ik ook nog meteen even op aan vullen dat je altijd moet oppassen met transport wanneer je een behoorlijk forse cpu-koeler op het moederboard hebt zitten ook al zit deze ingebouwd in de kast. Beste is dan de kast horizontaal te vervoeren en liefst niet verticaal zodat de last op het moederboard zo laag mogelijk blijft.

En nog een andere tip namelijk wanneer er op je moederboard een standaard koeler gemonteerd is zou ik voor dat je hem in bouwt eventjes die pushpins ( zwarte pinnen rond om de cpukoeler ) voorzichtig nog eens aan drukken. Het kan namelijk bij transport nog wel eens gebeuren dat die pushpins losschieten en dan zit je opeens met hoge onverklaarbare temperaturen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Roel1966 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:54:
En nog een andere tip namelijk wanneer er op je moederboard een standaard koeler gemonteerd is zou ik voor dat je hem in bouwt eventjes die pushpins ( zwarte pinnen rond om de cpukoeler ) voorzichtig nog eens aan drukken. Het kan namelijk bij transport nog wel eens gebeuren dat die pushpins losschieten en dan zit je opeens met hoge onverklaarbare temperaturen.
Het is een AMD. Die maken geen gebruik van pushpins ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• M2M

M2M

medicijnman

Meestal vervang ik die pushpin troep van intel meteen door bouten en moeren. Ik heb meestal toch de grootste moeite om die troep fatsoenlijk vast te krijgen.

En om nog even verder offtopic te gaan, heb ik ook liever een normale kast met schroeven, bouten en moeren, dan een "toolless design" kast waar de hardware half loshangt.

-_-

Pagina: 1