Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik heb er helaas nog geen ervaring mee. Met een chromakey achtergrond.
Ik wil een foto op een speciale texture achtergrond hebben. Knippen zou gaan maar met chromakey wat eenvoudiger en misschien mooier.
Alleen is de (slag)schaduw in deze foto essentieel.
Is het mogelijk om een chromakey foto te maken met behoud van schaduw?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
paQ schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:56:
Is het mogelijk om een chromakey foto te maken met behoud van schaduw?
In principe wel, maar je geeft ons wel heel weinig om mee te werken. Heb je een voorbeeld? Over welke software hebben we het?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ben nog erg blanco qua software, maar ik hoopte het met Photoshop af te kunnen.
Het gaat om een persoon en een voorwerp. Met name de slagschaduw van dit voorwerp is belangrijk.
Omdat de achtergrond een papiertexture moet worden is het minstens zo belangrijk dat het schaduweffect dus ook op de texture zichtbaar is.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In Photoshop heb je de Image -> Adjustments -> Replace Color. Daarin kun je zelf instellen hoe ruim hij het te vervangen gebied moet nemen.

Je zou ook kunnen kijken naar de Extract-tool. Die wil ook nog wel slim omgaan met grote vlakken van 'n bepaalde kleur, en slagschaduwen daarop.

Als laatste heb je nog de mogelijkheid om de slagschaduw eraf te knippen en die zelf opnieuw te maken met transparante layers.

Maar... dat is allemaal Photoshop. Er zijn trouwens wel bergen tutorials in Photoshop voor te vinden. Maar ik denk dat er betere tools zijn om chromakey-backgrounds weg te filteren, maar dan moet je het meer zoeken in de hoek van videobewerking. Misschien kan Adobe Premiere er meer mee.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Mijn optie chromakey is een beetje ontstaan omdat ik _denk_ dat een slagschaduw dan veel realistischer is met meer diepte en perfecte perspectieven.
Belichting echter is weer een veel grotere zorg.