Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWinder
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Hallo,

Ik heb een vraag. Vanwege mijn visuele beperking ben ik al geruime tijd opzoek naar een geschikt navigatie middel. Nadat ik verschillende GPS apparaten heb uitgeprobeerd, blijkt een GSM met GPS navigatie voor mij (vermoedelijk) de beste oplossing.

Nu zijn er 2 GSM's met een groot scherm die beide geschikt zijn voor navigatie. Dit zijn de Samsung Galaxy S 900 8GB en de HTC HD2. Mijn vraag op dit forum gaat over de eerste. Eigenlijk zoek ik een goede vergelijking tussen deze 2 met name op software gebied, maar deze kon ik niet vinden. Vandaar dat ik mijn vraag in 2 delen splits (een Android en een WM deel).

Mijn vraag is: is er een manier om de letters op het display voor de meeste applicaties groter te maken dan wel te vergroten? Ik heb al eens gezocht naar settings / instellingen maar kan niets vinden.

Ik heb ook gekeken naar applicaties (op Appbrain) maar daar kom ik geen schervergroters tegen zoals dit kan bij bijv. de Iphone (ookal vind ik deze niet heel handig).

Er zijn wel voorlees apps (zie: Peter Verhoeven website / Eye-Free-Googlecode.com ). Deze apps kunnen voorlezen (vergelijkbaar met voorlezen voor Iphone). Ik zit op de grens van wel / niet visueel gehandicapt zijn en voorlezen is dan net te veel van het goede. Ik zou graag dingen wel visueel willen doen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten,

BlindWinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 15:41
In windows mobile zelf kan je de letter grote instellen. Weet niet hoe veel de navigatie apps zich daar van aan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik ben de lettergrootte optie nog niet tegen gekomen op mijn Hero. Heb er ook nooit naar gezocht. Maar misschien helpt een scherm met een lage ppi. Hierdoor zijn de letters groter.

Dat ik de optie niet ben tegen gekomen wil natuurlijk niet zeggen dat ie er niet is.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366966

http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=168585

http://www.google.com/sup...id=11b4b76bf10fe9da&hl=en

Zou zelf in zo'n geval voor de iPhone gaan, die schijnt betere accesibility options hebben.

Misschien is een 7" Samsung Galaxy Tab iets voor jou? Daar kun je ook nog mee bellen (i.t.t. de iPad): via handsfree, bluetooth headset, of via jackphones (3,5" koptelefoon + microfoon)...of de 5" Dell Streak (oid) met Android...Zo groot is die 7" Samsung Galaxy Tab nou ook weer niet en de resolutie is maar iets hoger, dus denk dat letters sowieso groter zijn dan: maar daarvoor zou je even hands-on filmpjes moeten gaan opzoeken hoe groot precies de letters zijn in de 1024x600 resolutie.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/articles/2010/image/samsung-galaxy-tab/pic/pic09.jpg

En anders dus de 5" Dell Streak:

Afbeeldingslocatie: http://www.watblog.com/wp-content/uploads/2010/05/dell_streak_tablet_live_1.jpg

Met de Streak 5" kun je ook bellen.

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 366966 op 06-09-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Dit een tijdje terug ook uitgezocht voor mijn moeder, de Dell streak vergroot de letters niet, maar houd zich aan de dips (density independent pixels). De tab lijkt dingen wel te vergroten.
Als je letters wil vergroten zal je het verder moeten doen met symbian of wimo. maar Sense trekt zich niks aan van de letterinstellen van wimo, en symbian is een stap van 5 jaar terug in de tijd.

Iphone heb ik destijds ook nooit wat voor gevonden om de letters groter te maken, maar wel een braille machine :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Is er niet een post je homescreen topic. Misschien daar iemand opzoeken met een HTC Wildfire, een Galaxy S en iemand met een HD2. En vraag of ze een screenshot willen maken van Google Navigation. Dan kan je zelf kijken hoe groot de letters daadwerkelijk zijn op het scherm.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 09:23
Volgens mij kun je met een geroote telefoon de dpi aanpassen.
Je kunt handmatig wijzigen via de build prop maar er zijn ook programma's voor dpi density bijvoorbeeld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWinder
jan-willem3:
Bedoel je zo'n app: tDpiInfo

Gr, BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 09:23
Ja dat geeft info maar ik bedoelde eigenlijk dit
LCD density changer daarmee kun je letters groter en kleiner maken. Android stock ondersteunt zoiezo grotere letters en dus ook in apps dacht ik alleen met dingen als htc sense wil het nog wel is niet werken maar over het algemeen in bijna alles. Anyway als je een galaxy s hebt en je root hem. Kun je handmatig (build prop) of via dat programma (kost 0.75 eurocent) wijzigen. Dit zit namelijk standaard in android zodat fabrikanten met een scherm van 3 inch en bijvoorbeeld een resolutie van 800x480 de dpi hoger kunnen zetten omdat anders de tekst te klein is.

• BlindWinder
Bedankt voor jullie reacties. Is het rooten van je mobiel eenvoudig (ik zal zelf ook het e.a. op tweakers gaan lezen)? De optie van Jan-Willem3 klinkt goed en is ook het soort optie wat ik bedoel.

Nu zou ik eigenlijk nog wat screens willen zien op ware grote met grote letters. Ik heb op 'post hier je homescreen' al eens gekeken (dat waren dan normale of kleine letters). Ik vrees alleen dat het rooten en instellen toch een werkje is... En ik vrees dat je dit niet in een telefoonzaak voor elkaar krijgt. Lastig hoor.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Groeten,

BW
Pagina: 1