Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Beste,

Ik zit met een probleem, wanneer ik een .pdf exporteer in ID en later importeer in Word laat hij de tekst niet zien.
De bedoeling is dat het een soort template wordt in Word, zodat de klant er zelf wat tekst in kan plaatsen en afrdukken.

Dus ik dacht, ik maak gewoon een opzet in ID en exporteer dat er maak er een template van in Word. Maar zodra ik dat dus doe laat Word de tekst niet zien. De rest (logo, cropbleeds, marks etc.) zie ik wel gewoon in Word.

Ik heb al geprobeerd in verschillende Acrobat types (1.4, 1.8), ook heb ik het al een aantal keer geprobeerd met andere tekst, andere tekstvakken. Maar bij geen van alle zie ik de tekst in Word.

Ook heb ik al wat research gedaan op Google en Tweakers. Met een aantal verwijzingen naar Overprint maar dat staat allemaal uit en het is gewoon zwart op wit.

Adobe InDesign CS4 en Word for Mac 2008 worden overigens gebruikt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 20:12

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Zal waarschijnlijk wel een probleem met de fonts zijn. Misschien helpt het als je de tekst omzet naar lettercontouren.

Is het geen idee om met formulieren te werken in acrobat, dan creëer je een soort van overlay waar mensen wat in kunnen vullen. Als je de pdf dan weer sluit is het formulier weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe importeer je een PDF in Word? En waarom maak je geen afbeeldingen van je template en zet je die in een Word-template? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer gezeur gehad omdat er blijkbaar rechten op het font zaten en dat dus ook technisch beperkt was. In InDesign kon ik alles, maar zodra ik er een .PDF uitgooide was de tekst opeens verdwenen. Heel fijn, want de opmaak was op dat font afgestemd. Hele boel in een ander font uitgevoerd en het probleem was opgelost.

Ik weet niet of dat ook bij jou aan de hand is, maar het is het proberen waard :)