Nieuwe headset of oude nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Geachte mede-Tweakers,

Sinds afgelopen weekend doet mijn Creative Fatal1ty Gaming headset het niet meer na behoren. De rechter speaker werkt niet meer. Echter als ik de volume dicht zet op de in-line volume controle dan hoor ik nog wel zowel rechts als links. Maar uiteraard heel erg zacht. Zodra het volume open gaat schuift alles naar links.
Ik vraag me af of ik dit kan repareren. Maar kan het niet na gaan want ik krijg dat ding niet open. :/

Dus tjah, de vraag is of repareren loont en/of mogelijk is, of een nieuwe (en uiteraard als het kan betere)?

Als ik voor een nieuwe rond moet kijken heb ik dat al enigzins gedaan. Maar ik word maar weinig wijzer.
Ik heb nog de volgende headsets/koptelefoons:

Logitech Gaming Headset - Waardeloze headset voor een bril drager als mijzelf. Drukt namelijk de bril in mijn slaap
Bose Around-ear koptelefoon - Gebruik ik voordurend, helaas geen microfoon. Maar hiervoor had ik dus de Fatal1ty headset
Sennheiser HD 435 Manhatten - Goede headset, echter on-ear wat ik zelf niet prettig vind

Dus tjah, met het bovenstaande in acht genomen te hebben zoek ik eigenlijks naar een around-ear headset met degelijke microfoon, zachte oorschelpen (ivm bril en draagcomfort). En uiteraard een goede bouw en geluidskwaliteit.

Ik had al wat gezocht maar er zijn zoveel merken dat ik er geen wijs uit word. En hoofdtelefoon vergelijken kan ik hier nergens in de buurt. De Media Markt en Saturn hebben een erg beroerde line-up. De enigste hoofdtelefoon was een Steelseries 7H headset. Maar deze zat alleen ingepakt, en de kwaliteit van de 5Hv2 vond ik niet echt overtuigend.

De andere headsets die ik gevonden heb zijn vooral Sennheiser PC 350 of 360's. Of de Turtle Beach HPX.
Verder heb ik eigenlijks niet veel soeps gevonden. Afgezien van nog een AKG welke ik niet echt mooi vond.
En Bose heeft alleen een A20 welke voor piloten is. Ik weet niet of deze aangesloten kan worden op normale wijze op mijn X-Fi Titanium Champion kaart. :/

Als jullie nog suggesties hebben met hopelijk ook persoonlijke ervaring. Of een manier om mijn headset te fixen. Ik hoor het graag. :)

ps. Kwa geluid zoek ik dat van de Bose around-ear set. Echter mis ik de echt lage bassen. En daarnaast vond ik persoonlijk de Fatal1ty headset net weer wat teveel laag hebben. :/ In ieder geval, een zo natuur getrouwe reproductie van het geluid over een zo groot mogelijke frequentie bereik.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.