Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik heb dus een Windows Server 2008 R2 draaien. Ik zou vanaf dit systeem al mijn video,muziek,... willen streamen naar mijn mediaspeler en andere pc's , laptops, ...

Hetgene ik al geprobeerd heb.
Xbmc --> dit werkt dus niet. Installatie geen probleem maar wanneer je wil starten crashed hij gewoon. ( Windows Server 2008 wordt niet ondersteund, Dus is het normaal dat dit niet werkt.)

XbmcLive --> Dit proberen te installeren in een virtual machine. Maar dit lukt niet omdat je daarvoor opengl nodig hebt.

TVersity --> Dit installeren ging goed, starten ging ook goed. Maar dit werkte niet altijd.

TwonkyMedia --> Dit werkt perfect , maar dit is dus niet gratis. En ik zou graag een gratis oplossing vinden.

Iemand die nog goede ideeën heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Sven_Vdb schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:46:
Ik heb dus een Windows Server 2008 R2 draaien. Ik zou vanaf dit systeem al mijn video,muziek,... willen streamen naar mijn mediaspeler en andere pc's , laptops, ...

Hetgene ik al geprobeerd heb.
Xbmc --> dit werkt dus niet. Installatie geen probleem maar wanneer je wil starten crashed hij gewoon. ( Windows Server 2008 wordt niet ondersteund, Dus is het normaal dat dit niet werkt.)
heb je de desktop experience enabled/installed? in principe is 2008R2 zelfde kernel als 7 dus moet gewoon werken.

Windows Media Services How to install Windows Media Services for Windows Server 2008 R2 kun je ook mee streamen. Dit is het "officiele" streaming product van Microsoft. Nadeel is wel dat je vast zit aan de formaten die zij bieden (WMV/ASF)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Razwer schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:33:
[...]

heb je de desktop experience enabled/installed? in principe is 2008R2 zelfde kernel als 7 dus moet gewoon werken.

Windows Media Services How to install Windows Media Services for Windows Server 2008 R2 kun je ook mee streamen. Dit is het "officiele" streaming product van Microsoft. Nadeel is wel dat je vast zit aan de formaten die zij bieden (WMV/ASF)
Ja die is enabled. Die was eerst niet enabled en dan liep de installatie al niet goed.

De windows media service is blijkbaar ook geen oplossing. Daar ik veel mkv bestanden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Neen, zal vanavond als ik thuis ben eens proberen.
Maar ik lees toch niet direct iets in de changelog iets over windows server ofzo.

Maar we proberen het straks eens :)

EDIT: Deze draait dus ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Sven_Vdb op 08-09-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Niemand anders nog enig idee?

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Zelf gebruik ik subsonic, maar ik stream geen video's. Ik kijk die alleen via de gesharede map, en ze vervolgens aan het spelen zetten. Dit werkt ook prima met VPN's, maar een webgeval is natuurlijk wat praktischer. Subsonic kan overigens ook enige video's aan, al ondersteunen ze het niet officieel. Ik zou even google ter hand nemen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

PS3 media server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Precies problemen met mkv bestanden als ik het zo lees. En laat ik nou net meestal mkv bestanden hebben. :)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik heb er geen problemen mee; juiste codecpack gebruiken. geen stottertje of glitch (artifacts) te zien.
Pagina: 1