[iMac] Verbinding van router te slecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste,

Nu de iMac vanmiddag is gearriveerd kwam ik gelijk tot de conclusie dat, wat ik al vreesde, de Netgear WGR614v7 een te zwak signaal uit zend om (met een degelijke signaalsterkte) tot de zolder te komen. Dat is op zich geen schande, want het ding is al een jaartje of 4 oud, en aangezien er vast wel weer nieuwe technieken op het 'router gebied' gemaakt moet dat geen probleem zijn. Nu ben ik in de Pricewatch aan het zoeken naar een goede router. Ik heb er al een paar gevonden (denk ik). Nu zou ik graan van jullie, de Apple kenners, eens vragen wat voor jullie Mac nou een ideale router is. Ik zoek er dus eentje met een groot Wi-fi bereik en een goede snelheid. Het budget is max. 100 euro (mag er misschien iets overheen). Als jullie nog overige tips over routers voor mij hebben (ik heb al in de Internet & Netwerken sectie gekeken, ja) hoor ik het ook graag ;)

Groetjes,
Een (bijna tevreden, want zonder internet schiet je niet echt op) Apple gebruiker

Edit: Ik denk aan deze Netgear NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N DSL Gateway DGND3300 - Draadloze router + 4-poorts switch - DSL mede omdat er RangeMax bij staat. Nog haken of ogen aan die router?

[ Voor 16% gewijzigd door Awoodentree op 06-09-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 11:40

Kettrick

Rantmeister!

Als je iets over de 100 euro heen kan zou ik kijken naar een 2e hands timecapsule, dan heb je niet alleen een eenvoudig en goed acccespoint maar ook meteen een backup van je mac :).

Ik heb onlangs voor 150 euro een 500gb timecapsule gekocht, bevalt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Het is misschien een beetje knullig. Maar 2de hands ben ik niet echt fan van en een nieuwe TimeCapsule wordt idd iets te prijzig :p. Toch bedankt voor de suggestie !

[ Voor 3% gewijzigd door Awoodentree op 06-09-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Awoodentree schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:10:
Het is misschien een beetje knullig. Maar 2de hands ben ik niet echt fan van en een nieuwe TimeCapsule wordt idd iets te prijzig :p. Toch bedankt voor de suggestie !
Ik ben met je eens, daarin tegen heb ik op marktplaats een Airport Extreme gekocht nieuw in de doos met bon voor 100 euro. En dat werkt perfect, een mooi gastnetwerk aangelegd voor de kids. Nooit problemen etc.
Dus mogelijk loont het wel om even te kijken.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Montana schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:41:
[...]

Ik ben met je eens, daarin tegen heb ik op marktplaats een Airport Extreme gekocht nieuw in de doos met bon voor 100 euro. En dat werkt perfect, een mooi gastnetwerk aangelegd voor de kids. Nooit problemen etc.
Hmmm... de Airport Extreme zou ook nog kunnen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Airport express ivm met een powerlineset zal je signaal veel beter op zolder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Montana schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:41:
[...]

Het gaat 90% zeker weten een Airport Extreme worden, bedankt voor de tip! :)

Edit: Net besteld.
Pagina: 1