Toon posts:

DTT 2200 5.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs nieuwe boxen (DTT 2200) en een nieuwe geluidskaart gekocht; de Creative SoundBlaster Live Player 5.1
Ik heb nu een probleem 1 van de 5 speakers doet het niet, het gaat om de speaker die in het midden (op je monitor) moet staan. Als ik bijv een mp3tje afspeel komt er alleen ruis uit. De overige 4 speakers doen het perfect, als ik de boxjes onderling verwissel dan doet de middelste het nog steeds niet. Oja ik draai op win 2000 misschien heeft dit er wat mee te maken

ALvast bedankt

Verwijderd

Je mot wel 5.1 geluid selecteren natuurlijk. Je hebt nu waarschijnlijk de instelling stereo over 4 speakers verdeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas was het maar zo eenvoudig hij staat inderdaad al op 5.1 speakers

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Dan moet je hem ook op movie mode zetten. Als het goed is heb je dan wel geluid uit je centre speaker!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Ja dit laatste klopt. De live is en blijft een 4-speaker kaartje. Als je 5.1 wilt, moet de live een extra filter over je geluid heen gooien die het als het ware terugzet naar 2-kanaals (als het dat niet al is) en dan (evt. opnieuw) codeert naar 5.1 geluid, dat daarna aan je speakers wordt doorgegeven.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Nee hoor, dat je de middelste box niet hoord ligt aan Win2K. Ik heb dezelfde combo en die gebruikt ook de middelste box niet, terwijl dit onder Win98 SE wel goed gaat.

De ondersteuning voor 5.1 surround sound komt volgens mij pas in SP2.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Waaaaat?!?!?!? Win2k ondersteund geen 5.1 surround? Kan iemand dit bevestigen?

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, voor zover ik weet ligt het niet aan win2k. Ik heb mijn instellingen idd op movie mode gezet en krijg nu ook echt geluid uit mijn 5e box. Het geproduceerde geluid is wel minder, wanneer ik een mp3 afspeel, maar dat is logisch omdat de 5e box eigenlijk speciaal voor films is. Bedankt voor alle reacties :D

Verwijderd

muziek is 2 kanaals geluid, dat kan dus wel over 4 boxen afgespeeld worden(2*2), maar niet dus niet over 5, ongeacht speakerset en/of geluidskaart. Je kunt het waarschijnlijk wel zo instellen dat de centre mee doet met de sub.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De middeslste speaker doet het alleen maar als het desbetreffende programma hem aanstuurt!!
Oftewel alleen software DVD-spelers en bepaalde spellen kunnen deze speaker aansturen.
Er bestaan overigens mp3's die 5.1 geluid hebben!!!
Heb der Alleen nog geen gevonden:(

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Bij films (divx of dvd) kan ik hem duidelijk horen.
Heb je wel liveware3 geinstalld?

If it bleeds, it can be killed!

Pagina: 1