Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domein kopellen aan eigen webserver.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mijn helpen, ik heb een domein lopen bij een hostingprovider, en ik kan zelf bij de DNS records. Nou wou ik de webserver bij mijn thuis aan dit domein kopellen. Ik dus de webserver aangezet, poorten opgezet, en de DNS records veranderd. Alleen als ik nou naar mijn website ga kom ik nog steeds op de servers van mijn hostingprovider, en niet op mijn eigen webserver.

Zou iemand mijn hier misschien bij kunnen helpen?

Alvast Bedankt!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Hoe lang geleden heb je de DNS aangepast? Het kan even (tot een dag) duren voordat de DNS wijziging helemaal is doorgevoerd naar alle providers toe.

[ Voor 4% gewijzigd door denyos op 06-09-2010 16:09 ]

Strava

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

inlezen over DNS, en met name TTL records..

Je kijkt nu nog tegen een cache aan van jouw dns server van je provider/wherever

Trouwens, als je router geen loopback ondersteund zal je sowieso je website niet kunnen zien vanaf je eigen netwerk.

If you choose to criticise you choose your enemies

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Hoe lang geleden heb je dit gedaan? Het wil nog wel eens even duren voor dit soort veranderingen op elke nameserver zijn overgenomen in verband met caching. Je kunt op Windows eens beginnen met het commando "ipconfig /flushdns", zodat je lokale cache leeg is.

[ Voor 53% gewijzigd door marcieking op 06-09-2010 16:09 . Reden: Quote weg ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Het duurt sowieso even voordat dit soort dingen overal zijn doorgevoerd. Dit soort dingen blijven op veel servers en op je pc in de cache staan namelijk. Paar uurtjes moet je wel op rekenen.

Wat je even kan doen is je lokale cache legen met ipconfig /flushdns
En vervolgens testen door naar je domein te pingen en te kijken of je het goede ip terugkrijgt.

edit: spuit 11....

Verwijderd

Topicstarter
Mijn lokale cache heb ik al geleegd.

En het gaat om de volgende router en modem:

Router: Sitecom MiMo XR
Modem: Speedtouch ST760

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

er kunnen enkele uren over het aanpassen van DNS entries gaan.

houdt hier rekening mee

edit: voortaan eerst refreshen als ik een topic heb geopend en een uur niets mee gedaan heb....

Daarnaast staat er duidelijk dat het de cache van provider/anywhere is, dus dan helpt het lokale cache legen niet compleet (maar is wel een goede start)....

[ Voor 66% gewijzigd door WPN op 06-09-2010 16:20 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wel even zeggen dat jullie echt toppie zijn!

Zulke snelle en behulpzame reacties:)
Ik houdt jullie op de hoogte.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Bedenk wel dat (tenzij je intern ook een DNS server hebt draaien) dat je website geresolved wordt naar je publieke IP adres. Houdt dus in dat je intern alleen werkend kan krijgen als je modem/router NAT loopback ondersteund.

Dus mocht je nog helemaal geen pagina te zien krijgen (of de admin pagina van je modem) dan zou dat een verklaring kunnen zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de DNS Record's net veranderd had, en ik de poorten nog niet open had gezet. Kwam ik inderdaad op de pagina van mijn modem terecht als ik mijn website wou bezoeken. Betekent dit dat mijn Modem het niet ondersteunt? Want nou ik de poorten open heb gezet, kom ik op de servers van mijn Hostingprovider terecht.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 18:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Probeer eerst of het bij iemand anders wel werkt. Als dit het geval is, dan zet je in je HOSTS file (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts" een entry waardoor de website lokaal via het private IP gaat van je webserver:
192.168.1.2 www.mijndomein.nl

Waarbij het IP adres het interne adres is van je webserver en www.mijndomein.nl je domeinnaam

NAT loopback ondersteuning is bij deze aanpak dus niet nodig.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand anders op de website probeert te komen, krijgt diegene een time-out.
Alle poorten staan gewoon open, betekent dit dat ik moet gaan loopbacken?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand geen idee meer?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Loopback is alleen voor intern.

Als een extern request niet werkt:

- krijgt de persoon wel jouw IP adres geresolved (ping www.jouwdomein.nl geeft jouw publieke IP adres ?) ?
- staat je ISP het draaien van servers toe ?
- Port geforward naar de juiste server ?
- Geen firewall die wat tegen houdt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:03:
Toen ik de DNS Record's net veranderd had, en ik de poorten nog niet open had gezet. Kwam ik inderdaad op de pagina van mijn modem terecht als ik mijn website wou bezoeken. Betekent dit dat mijn Modem het niet ondersteunt? Want nou ik de poorten open heb gezet, kom ik op de servers van mijn Hostingprovider terecht.
Dat is vreemd, dat zou niet moeten kunnen.
Als je (van binnen uit je eigen netwerk) op de pagina van je modem komt staat het goed.
Ik kan niet snappen hoe je dan op de servers van die provider komt door alleen port-forwading aan te passen, tenzij je niet het (interne) IP van je server hebt opgegeven maar de IP adressen van je hosting provider.

Helaas is het nogal lastig om dit van binnenuit je netwerk te testen (tenzij je modem er op is voorbereidt én ook goed is ingesteld). Ik weet niet of je toevallig ook internet op je telefoon hebt maar dat zou een betere manier zijn om te testen.

Als dit eenmaal goed is ingesteld kun je voortaan gewoon naar het interne ip adres van je server toegaan. Eventueel kun je dat ip opnemen in je hosts file zodat het vanzelf gaat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1