Vorige week heeft mijn Renault Clio 1.2 na ongeveer 1,3 jaar trouwe dienst mij voor het eerst in de steek gelaten. Auto naar de garage afgesleept en daar bleek mijn dynamo overleden te zijn. Daardoor heb ik mijn accu tot de laatste "druppel" leeggereden en liet mijn auto mij in de steek voor een groen stoplicht! Met boze bestuurders achter mij tot gevolg 
Het garagebedrijf heeft hier een 2e handse dynamo in mijn auto gezet en zoals het ernaar uit zag waren daarmee de problemen verholpen. Maar momenteel constateer ik 2 problemen:
vwb probleem 2 zegt de autogarage dat er door de lage accuspanning een sensor in de auto kapot is gegaan die ervoor zorgt dat een koude motor extra brandstof krijgt ingespoten om te blijven draaien (een soort van electrische choke dus).
Graag wil ik jullie expertise (omdat ik een totale leek op het gebied van auto's ben) eens aanwenden om te checken of het klopt wat de autogarage zegt.
Het garagebedrijf heeft hier een 2e handse dynamo in mijn auto gezet en zoals het ernaar uit zag waren daarmee de problemen verholpen. Maar momenteel constateer ik 2 problemen:
- Op het dashboard brandt het lampje van het inspuitsysteem
- Wanneer ik 's ochtend de auto weg pak slaat deze af wanneer ik niet voldoende gas bij geef. Stationair draaien gaat niet. Ook onderweg licht het lampje van de accu wel eens op. Gedurende deze oplichting heeft mijn auto ook totaal geen vermogen en kan ik ook geen gas geven. Na ongeveer 500 a 600 meter rijden doet dit probleem zich niet meer voor en kan de motor stationair blijven draaien.
vwb probleem 2 zegt de autogarage dat er door de lage accuspanning een sensor in de auto kapot is gegaan die ervoor zorgt dat een koude motor extra brandstof krijgt ingespoten om te blijven draaien (een soort van electrische choke dus).
Graag wil ik jullie expertise (omdat ik een totale leek op het gebied van auto's ben) eens aanwenden om te checken of het klopt wat de autogarage zegt.