Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 23:44
Na een tijdje systeem samenstellen voor server gebruik kwam ik op een vraag die nu al een aantal dagen door mijn hoofd spookt...ik heb behoorlijk ge googled en het forum doorzocht...maar nog geen antwoord gevonden, dus toch maar eens vragen.

Ik snap dat met h55 chipsets er intel intgrated graphics wordt ondersteund.
Sommige i3 en i5 processors hebben dit ingebakken.
Echter heb een gemiddelde i7 op dat socket geen integrated graphics.

Op de intel site staat dat i7 processors natuurlijk gewoon gaan draaien, maar er staat verder weinig uitgelegd wat er gebeurt met de intel graphics ondersteuning.

Wat gebeurt er nu met de video uitgangen op het moederbord?
kan ik deze nog steeds gebruiken alleen maar half zo goed?
het is voor een server dus als het op vga gewoon een terrminal kan laten zien vind ik het al prima.

Of is het verreweg beter om een p55 chipset te nemen met i7 en een simpel videokaartje erin te hangen?

De reden dat ik i7 wil ipv i5 hoef ik niet uit te leggen, de reden dat ik onboard graphics wil is door stroom besparing, mijn huidige server trekt met extra videokaartje altijd 15 watt extra....echter heb ik ook totaal geen idee wat het gemiddelde stroom verbruik zou zijn van onboard graphics als je er geen monitor op aansluit.
Ook het h5 bordje goedkoper dan het p55 bordje die ik op het oog had.

Ik hoor graag jullie bevindingen of info die jullie hebben...ik heb van de h55 verder geen kaas gegeten..zelf draai ik op een p55, maar dat is mijn gamebak.
alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Volgens mij zal je simpelweg geen beeld krijgen uit je videouitgangen van het moederbord. En zal je dus een los kaartje nodig hebben, dan kan je net zo goed naar een chipset kijken die geen integrated graphics ondersteunt omdat dit waarschijnlijk goedkoper zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Die grphics uitgangenn op je moederbord zullen alleen werken als er een processor inzit met intel HD graphics.

Aangezien de i7 high end zal je geen intel HD grpahics erin vinden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Klopt, hij geeft gewoon geen beeld en schakelt uberhaubt niet in tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 23:44
dan wordt het dus gewoon een zuinig kaartje in een p55 mobo, bedankt voor de snelle reacties!