Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn ouders gaan elke zomer voor 1 maand naar Turkije en willen daar hun oude-Nokia telefoons kunnen gebruiken met een willekeurige Turkse simkaart.

In Turkije wordt je een niet-geregistreerde Nederlandse telefoon van het netwerk geblokkeerd na 1 tot 3 weken, indien je hem gebruikt met een Turkse simkaart. Mijn ouders willen daar 2 actieve telefoons hebben die gebruikt kunnen worden om onderling te bellen via een Turks telefoonnummer.

We zijn vorige maand in Izmir bij de Türkcell geweest om de telefoon te registeren, maar volgens hun hadden we echter een sim-kaart (25 lira) nodig per telefoon en moesten we 10 lira aan onkosten betalen. Dat zou neerkomen op 70 lira, wat wel erg duur zou worden. Hiervoor had ik ook nergens gelezen dat je een simkaart nodig hebt, wat wat als we Avea of Vodafone willen gebruiken? Zou dat goed gaan zonder geblokkeerd te worden?

Op internet vond ik:Maar de informatie die ik had ontvangen spreekt elkaar tegen. 1 optie is dat je wel een simkaart nodig hebt, maar de 'Turkish residence' option, waarbij een Turkse simkaart helemaal niet nodig is. Mijn vader spreekt vloeiend Turks en heeft een Turks paspoort, dus ben wel benieuwd waarom ze zeiden dat we 2 simkaarten nodig hebben?

[ Voor 1% gewijzigd door chronoz op 06-09-2010 15:28 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 12:23

Lulukai

God's gift to women

chronoz schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:08:
In Turkije wordt je telefoon van het netwerk geblokkeerd na 1 tot 3 weken indien je hem gebruikt met een Turkse simkaart. Mijn ouders willen daar 2 actieve telefoons hebben die gebruikt kunnen worden om onderling te bellen via een Turks telefoonnummer.
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57
ik heb daar nog nooit van gehoord en ik kom al 7jar in turkije ben er vorig jaar 4weken geweest en nergens last van gehad. het kost wel veel geld dan opeens op via nederland in turkije te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het een wazig verhaal dat een Turkse simkaart wordt geblokkeerd in Turkije. Staat er niet wat verkeerd in je post?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Nee? Alle telefoons in Turkije moeten geregistreerd zijn. Indien je een Turkse simkaart in Turkije koopt en deze in je Nederlandse telefoon doet, dan wordt deze geblokkeerd na 1 tot 3 weken.

Je kunt wel gewoon je Nederlandse simkaart gebruiken in Turkije, maar dat zou veel te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ah, op die manier. Waarom registreren je ouders die kaart dan niet?Te duur schijnbaar. Tja, dan kan het niet denk ik :P

Er lopen vast wel wat Turkse Nederlanders of Nederlandse Turken rond op Got die er meer over weten. Lijkt me sterk dat een prepaid kaart heel duur moet izjn.

35 Turkish liras = 18.0966366 Euros, dat valt toch nog wel mee? (waarvan 25 Turkish liras = 12.926169 Euros beltegoed?)

[ Voor 79% gewijzigd door Marzman op 06-09-2010 15:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 12:09
Heb je internet? Zo ja, pak een SIP accountje, bel daar mee :)

Meestal veel goedkoper en simpeler ;)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Een Turkse simkaart wordt niet geblokkeerd in Turkije, het gaat om het toestel. Als je in Turkije een toestel wilt gebruiken, dat niet in Turkije gekocht is of niet voor Turkije is bedoeld, dan moet je dit eerst registreren. Een buitenlandse toestel met een buitenlandse simkaart is natuurlijk geen probleem, alleen betaal je roaming kosten hiervoor.

Zover ik mij kan herinneren, heb je geen simkaart nodig om je toestel te laten registreren. Het is wel zo dat een Turkse burger, alleen maar 1 telefoon per 2 jaar kan laten registreren. Ik weet wel dat als het eenmaal geregistreerd is, dat je het dan met alle simkaarten kunt gebruiken (zelf getest). Het kan zijn dat er in de afgelopen jaren wat dingen veranderd zijn, maar misschien kan je het ook navragen bij Avea en Vodafone, is kijken wat zij zeggen?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wat azt33 zegt klopt, alleen is het zo dat een "non-turk" zijn toestel op 1 turkse simkaart kan registreren. Dat wil dus zeggen, je hebt een turkse prepaid nodig (vodafone, avea of turkcell) dit nummer wordt dan op jou NL toestel geregistreerd. Mocht je later een andere turkse prepaid in je toestel willen stoppen gaat dit niet werken.

De kosten voor het registreren van je toestel is 5 Turkse lira (als ze meer vragen zijn ze aan het oplichten).
Een prepaid kaart kostte vorig zomer bij Vodafone TR 26 lira met 10 lira beltegoed (maar dit veranderd continue)

Een Turkcell shop registreert je telefoon niet als je een Vodafone simkaart hebt en vica versa.

En tot slot je moet een stempel op je paspoort hebben (van de douane) voor het registreren van je toestel. (Dit zodat de medewerker kan zien dat je <maand in Turkije bent aangekomen)

Als je verder nog vragen hebt laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor zo ver ik weet moet je je aankoopsbewijs meebrengen + id en bij luchthaven doorgeven, ze zetten jouw imei vervolgens op de whitelist

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

himlims_ schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:22:
voor zo ver ik weet moet je je aankoopsbewijs meebrengen + id en bij luchthaven doorgeven, ze zetten jouw imei vervolgens op de whitelist
Dit klopt dus niet :) Alleen de aller eerste jaar was dit zo tegenwoordig moet je naar een telecomwinkel met je paspoort, toestel en geld ;)

Bon is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Wij gaan met de auto naar Turkije, maar kan iemand bevestigen of ik nu wel of geen simkaart nodig heb?

Op Hababam lees ik "Ze zenden namelijk daar een code naar toe om te activeren, meer niet.". In dat geval vraag ik me af waarom ze ons een simkaart-pakket wilde verkopen hiervoor, want een bezoekers-registratie is gebonden aan 1 telefoonnummer, simkaart en dat is niet voldoende. Het moet echt een registratie zijn met Turkse nationaliteit, zodat je niet aan een telecomprovider gebonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Chronoz heb jij al een turkse prepaid kaart? Zoja hoef je idd niet een nieuwe te kopen.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zal het ook proberen even te verduidelijken:

Er zijn 2 manieren om je toestel te registrren:
1. Niet-turkse paspoort
2. Turkse paspoort

In geval dat je het toestel met optie 1 registreet kan je alleen een provider gebruiken(provider waar je dus het toesel registreet)

In geval dat je het toestel met optie 2 registreet kan je na de registratie gebruik maken van elke provider.

Het punt dat je een prepaid/simkaart nodig hebt is omdat het toestel ergens aan gekoppeld moet worden.

Hiernaast koop je zowiezo, indien je geen abbo hebt, elke jaar een nieuwe prepaid kaart aangezien deze geblokeerd/uit dienst wordt gehaald na een paar maanden niet gebruik te hebben.
Pagina: 1