Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Berichten naar Cliënts sturen

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey Tweakers,

Ik loop even tegen een dilemma. Ik moet een tooltje gaan ontwikkelen wat heel simpel in Windows 7 onderaan tooltips laat zien. Hierin zullen korter berichtjes staan over bijv. onderhoud of server reboots.
Tot zover geen probleem. Ik wil dit gaan ontwikkelen in Visual Studio 2010(VB).
Prima. Alleen de vraag is nu, hoe ga ik die berichtjes naar de cliënts krijgen? Maak ik een simpele .php met het bericht en laat ik hem elke 5 minuten pollen? Of ga ik werken met push berichtjes?

Kan iemand me hier even vertellen wat hier het makkelijkste en handigst in is? Ik ben erg benieuwd :)
Ik zit even vast voor nu, Google helpt me ook niet echt verder hiermee haha.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek eens op powershell en het alerten van users uit de AD :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit is iets dat weinig met Client Software Algemeen en meer met Programming te maken heeft dus wees niet verbaasd als je topic wordt verplaatst. Maar ik ben bang dat de huidige topicstart in PRG niet gaat werken. Wat zijn wat jou betreft voor/nadelen van de verschillende methoden - gegeven jouw verwachte gebruik? Wordt het bijv. een bericht per uur, of 10 per seconde en voor 1 workstation en 1 server of 10.000 workstations en 100 verschillende servers? Gepersonaliseerd of 1 generieke lijst die iedereen mag lezen? Is het erg als er een bericht wordt gemist? Als er een dubbel is? Zitten er (personal) firewalls tussen, is er authenticatie nodig? Als het heel simpel en infrequent is: maakt het uit? Neem degene die je het makkelijkste kan bouwen en onderhouden.

Kort samengevat: zowel push als pull zijn prima modellen, hangt helemaal af van het gebruik.

edit:

Hmm. Of inderdaad gebruik maken van bestaande mogelijkheden. En dan past het opeens weer in Softe goederen :+

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 06-09-2010 15:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DennusB
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:19:
Zoek eens op powershell en het alerten van users uit de AD :)
Daar ga ik eens even naar kijken. Klinkt leuk :) Thanks alvast. Nog meer tips of ideeën zijn altijd welkom!
F_J_K schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:21:
Dit is iets dat weinig met Client Software Algemeen en meer met Programming te maken heeft dus wees niet verbaasd als je topic wordt verplaatst. Maar ik ben bang dat de huidige topicstart in PRG niet gaat werken. Wat zijn wat jou betreft voor/nadelen van de verschillende methoden - gegeven jouw verwachte gebruik? Wordt het bijv. een bericht per uur, of 10 per seconde en voor 1 workstation en 1 server of 10.000 workstations en 100 verschillende servers? Gepersonaliseerd of 1 generieke lijst die iedereen mag lezen? Is het erg als er een bericht wordt gemist? Als er een dubbel is? Zitten er (personal) firewalls tussen, is er authenticatie nodig? Als het heel simpel en infrequent is: maakt het uit? Neem degene die je het makkelijkste kan bouwen en onderhouden.

Kort samengevat ( :P ): zowel push als pull zijn prima modellen, hangt helemaal af van het gebruik.
Dankje voor je uitgebreide reactie. Het gaat hier echt om de meeste simpele vorm van berichten verspreiden. Cliënt of 50 met 1 server. Liever niet dat ze berichten missen. En het is niet gepersonaliseerd of met authenticatie. Gewoon hop klets, 1 lijst met de berichtjes.
Mijn grootste zorg met pull is, hoe ga ik ervoor zorgen dat ik weet wie welk bericht al heeft gehad?

[ Voor 70% gewijzigd door DennusB op 06-09-2010 15:23 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou zeggen: neem gewoon een willekeurige RSS-client en een RSS-feed. Dat is zo'n beetje wat je zoekt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DennusB
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:27:
Ik zou zeggen: neem gewoon een willekeurige RSS-client en een RSS-feed. Dat is zo'n beetje wat je zoekt :)
Nouja, een RSS client in VB gieten dan. Want een beetje custom icons en style is wel grappig natuurlijk :) Maar dat is inderdaad een prima idee. Gaan we ook meenemen in het "onderzoekje" :)

Pagina: 1