Oproep tot hulp in zake vreemde prijsverhoging TELCO's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
Na aanleiding van de verschillende berichten in de media zou ik graag een initiatief straten om de telecom providers te wijzen op eerlijke tarieven.
Met name de KPN en Vodafone maken het nog al bond in hun nieuwe tarief structuur.
Mijn idee is dus ook om samen met andere iets op te zetten waarbij wij mensen de mogelijkheid geven om iets van de rare (betalen per minuut) tarieven te vinden.
Je zou dit bericht dus als oproep kunnen zien, ik ben dus opzoek naar mensen die samen de telecomproviders willen overtuigen dat het gene wat ze nu doen of hebben gedaan eigenlijk niet klant vriendelijk is.
Natuurlijk weet ik dat het iedereen zijn keus is om bij een bepaalde provider te gaan. Dit is ook een advies wat organisaties als NMA en OPTA zullen zeggen. Daarom mijn idee om zoveel mogelijk roering te geven aan dit feit. Al was het maar omdat Vodafone in het verleden heeft laten zien dat ze wel gevoelig zijn voor dit soort negatieve publiciteit.

Mijn doel ik dus om in elk geval de vervolg minuten van je bel bundel weer per seconde te betalen.
Ben jij het hier mee eens, kan je mij helpen, bijvoorbeeld met een website of heb je andere kwaliteiten… reageer dan.

Misschien dat we samen als Tweakers iets kunnen doen tegen deze vreemde prijsverhoging.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Goed idee, zag net op nu.nl dat de Consumentenbond hier zelfs een wetswijziging voor zou willen doorvoeren. Misschien kunnen we samen met hun iets opzetten? Ik weet niet of het bij alle providers mogelijk is om je rekening online op te vragen maar misschien is het leuk om een website op te zetten waar mensen hun rekening kunnen laten controleren en dan een vergelijking tussen de nieuwe en de oude regels? Via de Consumentenbond kun je dan in ieder geval een hoop mensen bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 19:44

grass460

[DPC] Division_Brabant

legale diefstal is dit. Ik ben er mee eens.
Als ik met de auto bv 10.05liter tank betaal ik ook niet voor 11 liter.
Als jen belt en je belt 1 min en 9 sec dan betaal je er voor 2
Boeven zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoe klein zou men eigenlijk moeten meten? Per minuut/seconde/milliseconde/femtoseconde? Overigens zou ik per seconde of per minuut+hanteren afrondingsregels ook wel beter vinden. maar ja, ik ga eventueel zelf akkoord...

Het probleem is dat er wel misbuik wordt gemaakt van de gezamelijke marktposities, zou daar niet iets aan te doen zijn als dat in dit geval zo is?

[ Voor 143% gewijzigd door begintmeta op 06-09-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:18

MsG

Forumzwerver

Hoe wil je iets bereiken als elke provider dit al hanteert? Waarom zou men moeten toegeven aan een paar consumenten? Die consumenten hebben immers geen alternatief. Ik vind het leuk bedacht, maar vrees dat je zelf een provider zult moeten starten die het anders doet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 11:55
begintmeta schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:09:
Hoe klein zou men eigenlijk moeten meten? Per minuut/seconde/nanoseconde/femtoseconde?
Gewoon voor wat ik echt verbruik en om dat dan redelijk te doen zijn secondes meer dan genoeg.
Marge die daar in zit is relatief klein en voor iedereen wel te accepteren.

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
gelijk heb je, strax gaan ze in de winkel ook afronden op hele euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
Ik denk dat betalen per seconde voor iedereen acceptabel is.

Denk persoonlijk dat dit toch de insteek moet zijn, het is gewoon een enorme prijsverhoging.

Het zou mij dan ook heel veel plezier doen om uit dit topic een platform geboren te zien worden waar veel mensen achter staat. De beste druk op de telco’s is toch een publieke druk….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

grass460 schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:06:
legale diefstal is dit. Ik ben er mee eens.
Als ik met de auto bv 10.05liter tank betaal ik ook niet voor 11 liter.
Als jen belt en je belt 1 min en 9 sec dan betaal je er voor 2
Boeven zijn het.
Met hem.
MsG schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:12:
Hoe wil je iets bereiken als elke provider dit al hanteert? Waarom zou men moeten toegeven aan een paar consumenten? Die consumenten hebben immers geen alternatief. Ik vind het leuk bedacht, maar vrees dat je zelf een provider zult moeten starten die het anders doet.
Ik denk niet dat de consumenten hoeven over te stappen. Als je actieve klantenbestand voor de helft bestaat uit ontevreden klanten wordt je ook niet vrolijk, dus ga je vanzelf wel zorgen voor een oplossing (los van waaruit deze zal bestaan). De providers hebben zelf natuurlijk ook een naam hoog te houden, en klantervaringen zijn daarin het meest belangrijk in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Bullet NL schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:18:
Ik denk dat betalen per seconde voor iedereen acceptabel is.

Denk persoonlijk dat dit toch de insteek moet zijn, het is gewoon een enorme prijsverhoging.

Het zou mij dan ook heel veel plezier doen om uit dit topic een platform geboren te zien worden waar veel mensen achter staat. De beste druk op de telco’s is toch een publieke druk….
Maar ondertussen moeten we met zijn allen gewoon bereikbaar zijn.... Zie jij al duizenden mensen/bedrijven overstappen? Ik denk van niet. Veel mensen en bedrijven nemen de extra kosten voor lief om het gezeur met overstappen te voorkomen.
Ongeveer het zelfde verhaal als met de energiemaatschappijen en benzinestations, het is een mooie melkkoe, we consumeren toch wel.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien is het beter om op een of andere manier aan te haken bij de oproep van de consumentenbond ?

Of toch switchen naar een provider die nog wel per seconde afrekent ? Maar dat zijn er niet zoveel meer.

Even mierenneuken over het grote aantal spatiefouten (en andere fouten) in de TS. Telkens een syntax error in mijn hoofd, en dus de zin opnieuw moeten lezen (soms meerdere malen per zin), is zwaar irritant IMHO. /rant

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hidden schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:17:
gelijk heb je, strax gaan ze in de winkel ook afronden op hele euro's
En dan zelfs altijd naar boven afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
de vraag is alleen, kunnen we genoeg mensen bij elkaar krijgen om e.a. goed te organiseren.... Het meer dan alleen een mening maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:18

MsG

Forumzwerver

Bastiaan schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:27:
[...]

Met hem.

[...]

Ik denk niet dat de consumenten hoeven over te stappen. Als je actieve klantenbestand voor de helft bestaat uit ontevreden klanten wordt je ook niet vrolijk, dus ga je vanzelf wel zorgen voor een oplossing (los van waaruit deze zal bestaan). De providers hebben zelf natuurlijk ook een naam hoog te houden, en klantervaringen zijn daarin het meest belangrijk in mijn ogen.
Ik denkt dat je het zwaar overschat. Ook zal 1 van deze bedrijfsnaaierijen niet meteen leiden tot klanten die ontevreden zijn met alles, en vervolgens bereid te zijn om met z'n allen een abonnement op te zeggen zonder weer een alternatief te hebben (want welke provider doet nog wel aan per seconde afrekenen?)

Naam hoog te houden? Volgens mij word je bij elke wel genaaid en is het vooral bij de meeste providers "bij gebrek aan beter". Je staat pas sterk als een significant deel van de abonnementhouders hiervoor zijn abonnement op gaat zeggen en vervolgens onbereikbaar door het leven wil gaan. Ik denk dat je daar niet genoeg mensen voor vind. Maar ik moedig het initiatief aan, alleen heb je als consument niet echt een pressiemiddel in een legaal nadeel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Jezus, wat een kansloos gezemel.

Zo, heb ik je aandacht TS? Even de feiten; géén bestaande klanten ondervinden hinder van deze nieuwe maatregel. Enkel de nieuwe klanten, en als zij het er niet mee eens zijn, dan moeten ze het contract niet tekenen. Daar loopt ook direct elke vergelijking met de benzinepomp spaak; als vooraf helder wordt weergegeven dat de liters naar boven worden afgerond, en jij gaat akkoord, dan heb je gewoon een overeenkomst. Het zou anders zijn als dit stilletjes pas bij de kassa zou worden gemeld, maar dat gebeurt niet. Vooraf, vóór het sluiten van de overeenkomst is het de optentiele Vodafoneklant duidelijk waarvoor hij tekent, of het is aan hemzelf te wijten dat hij zijn overeenkomst niet doorleest. En dat is ronduit dom bij een overeenkomst van in de honderden euros verspreid over meerdere jaren.

Dan nog een stukje marktwerking; de markt heeft jouw initatief namelijk niet nodig. Als er sprake is van afspraken tussen telco's, dan is het een taak van de OPTA om dit te onderzoeken en de nodige boete's uit te delen. Deze zijn torenhoog, en resulteert zelfs in het -eventueel met terugwerkende kracht- ongedaan maken van de afrondingen.

Als er géén sprake is van afspraken tussen telco's, en er bestaat vanuit de markt vraag naar afrekenen per seconde omdat dit veel goedkoper is, dan zal het aanbod vanzelf volgen. Zodra dan één telco over is op het afronden op de seconde, dan zal de rest moeten volgen aangezien deze snel genoeg naam krijgt als zijnde "bijzonder goedkoop". Winkels zullen deze aanraden aan klanten, aangezien zij hun klanten tevreden willen hebben, en concurrentie ondervinden van andere winkels die anders misschien "hun" klant stelen.
Denk niet dat die ene telco niet zal komen; als inderdaad de tarieven met 60% stijgen, worden gigantische overwinsten gerealiseerd, waarbij per definitie een -al dan niet buitenlandse- provider zal toetreden tot de markt.

Met andere woorden; "samen als Tweakers" doe je niet zoveel tegen dergelijke prijsverhogingen. Collectief als consument wel, en dat dit heel passief geschied over langere termijn waar jij blijkbaar liever directe actie ziet is weinig aan te doen. Daarnaast staan instanties als de CB en de OPTA al op hun achterste poten om hier het nodige onderzoek in te steken.

In principe zijn er dus twee wegen om bedrijven van gedrag te doen veranderen; consumentenbelangenbehartigers die georganiseerd dergelijke zaken onderzoeken, en passief via marktwerking. Één hiervan is al aan het werk, de tweede volgt zodra de tariefwijziging ingaat. Jij als enkeling doet hier he-le-maal niets tegen. Ook niet als je nog 10, 100 of honderden mensen op weet te trommelen om VF te "boycotten", of wat je intentie ook mag zijn.

*gaat waarschijnlijk geen vrienden maken met deze post

edit; yaj, tenminste één vriend gemaakt!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:08

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Eens met ^^^

Als consument heb je de macht, gebruik die. Als anderen niet doen wat jij wil en de slechtere voorwaarden wel accepteren, pech gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 06-09-2010 16:14 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Obiter dictum schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:08:
Jezus, wat een kansloos gezemel.

Stuk tekst...
Mooi neergezet !

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Betalen per minuut zou op zich prima zijn mits ze gewoon je belgedrag over 1 maand optellen en dan afronden op hele minuten, de structuur van nu is gewoon belachlijk en totaal uit de tijd.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

T-8one

take it easy, take a sisi

Hoezo kansloos?
Dit is toch voor TS en anderen een van de manieren om hun onvrede te uiten, en te kijken of er meerdere mensen zijn met dezelfde mening?
Als je altijd maar jah en amen zegt gebeurt er nooit iets, en zouden organisatie als de OPTA, consumentenbond e.d. ook niet bestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door T-8one op 07-09-2010 13:34 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 16:57

CSB

:D

Volgens mij bestaat er ook zoiets als VOIP hoor. Uiteraard hebben we het nu over mobiel bellen, maar met applicaties als Skype of Fring kun je tegewoorden op je smartphone ook bellen. En als je belt naar een non-voip nummer betaal je per seconde. ;)

Even serieus nu. Ik vind het schofterig dat de providers op deze manier willen verdienen aan hun klanten. Dit is je reinste bedrog, en discriminatie. Waarom zou ik (als ik een nieuw abbonement neem bij dezelfde provider) per minuut moeten betalen terwijl een ander die er een half jaar eerder een abbonement afsloot per seconde betaald? Niet eerlijk dus.

Daarnaast, de kosten voor het bellen zijn al achterlijk hoog in dit land (vergeleken met Amerika bijvoorbeeld) en de service is onder de maat. Ook de datasnelheden zijn om te huilen (nogmaals, Amerika heeft het beter geregeld) en willen ze weer datalimieten gaan invoeren...

En dan dit? Pfff.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Pagina: 1