Outlook 2010 verbouwt mailtjes...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier Outlook 2010 draaien, maar wanneer ik een mailtje van iemand beantwoord dan
komt deze compleet verbouwt bij de ontvanger aan. Terwijl deze er in mijn verzonden items wel goed uit ziet.

In de mail staat bijvoorbeeld het volgende:
< tyle='color:black'>
< tyle='color:#1F497D'>

En teksten in hele andere kleuren.
En teksten op andere plekken.

De ontvanger ontvangt dus het huidige mailtje verbouwt, en de voorgaande in de reply.
Ik gebruik ook een handtekening, en deze is dan ook verbouwt.

Het is echter niet elke keer, soms gaat het een aantal keer goed en dan in eens weer
een verbouwde mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Je vertuurd mail in HTML? Lijkt er op dat de ontvanger zijn mailprogramma ingesteld heeft om RTF weer te geven. Je zou kunnen overwegen om zelf ook in RTF te mailen, dan weet je zeker dat de opmaak correct blijft.

Zelf heb ik een redelijke hekel aan HTML-mail. Vaak onnodig omdat RTF toch wel volstaat.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Spacecowboy: kijk eens naar de incompatibiliteiten die je krijgt als je rtf gebruikt. Zoek maar eens op Winmail.dat :P

* F_J_K is platte-tekst-fan.

Maar goed, ook platte tekst en rtf zouden vern@#$kt worden als er echt < tyle='color:black'> staat, dus zonder s van style.

Klinkt eerder als een brakke virusscanner, spamfilter, of zoiets en evt. zelfs brakke netwerkverbindingen. Komen gewone plaintext mails wel goed aan? En: gaat het fout als je jezelf of een directe collega CC'd? (Zo nee: zoek uit welke mailserver de boel sloopt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail in HTML. Als ik F_J_K moet geloven, dan moet ik dit ook blijven doen.
De virusscanner die draait is AVG 9 betaalde versie. Net voor de zekerheid nog maar een scan gedaan... geen virussen. De SMTP server die wordt gebruikt is: smtp.kpn-officedsl.nl
Er is dus geen interne mailserver, ik denk dat intern cc-en dus ook weinig zin heeft.

Het is gewoon een POP boxje. Maar ik 3 laptopjes, en op alle is het...
Hangt wel een W2K8 R2 server in het netwerk, en de systeempjes zitten op een domein.
Systeempjes draaien Windows 7 met Office 2010. Echter geen interne mailserver dus.
Ook geen interne spamfilter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Is dit voor iedere ontvanger het geval of alleen 1 specifieke ontvanger?

Mailtjes die gesloopt aankomen zijn, zoals F_J_K ook al aangaf, vaak veroorzaakt door een brakke virusscanner. Iedere virus scanner welke zich integreert met Outlook valt hier eigenlijk onder en AVG is het bijzonder. De header en body worden door virus scanner vaak aangepast met "scanned by..." meldingen waarbij het fout gaat.

Uninstall dit mail integratie component (uitschakelen van virus scanner heeft geen zin om te testen) en probeer het nogmaals. Zie ook;
Disable virus scanner integration?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info