usb gps tracker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273211

Topicstarter
hallo,

ik ben opzoek naar een soort usbstick waar een gps in zit waar mee ik dus mijn positie kan bepalen en ook de afgelegde route. ik wil namenlijk zoiets in een auto of scooter gaan bouwen als hij bijv. gestolen is en of ik dan zelf kan zien welke route ik heb afgeleg.
ik had al een paar gevonden maar deze waren toch iets te duur €500 8)7
heeft iemand ook ervaring met dit soort apparaten.

zoiets als dit maar met usb, maar de batterij gaat maar 14 uur mee

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 273211 op 06-09-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar zit daar dan ook software bij dat je via je pc kan kijken waar het zich bevind
ik had namelijk gelezen dat je ze alleen kan uitlezen thuis als je hem in de computer stopt

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 273211 op 06-09-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:43
Wij hebben op het werk tomtom work, zo kunnen wij precies zien waar onze voertuigen zich bevinden. Ik weet alleen niet hoe duur dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45
Ik snap niet waarom je het via USB wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jimster schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:38:
Ik snap niet waarom je het via USB wil?
als er een usb aansluiting aan zit kan ik hem aan sluiten op mijn computer in mijn wagen en kan hij ook opladen
het is dan gewoon makkelijk want dan kan je hem overal opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gebruiken hier modules van u-blox, ze zijn nog niet helemaal kant en klaar, maar er zit gewoon een UART en een USB aansluting op, moet alleen nog een antenne toegevoegd worden. Ze hebben ook "doosjes" met de hele mik erin. Ik weet alleen zo niet waar je ze kunt kopen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Data van dit soort apparaatjes wordt vaak verstuurd via GSM of GPRS netwerk. Sommige sturen hun huidige lokatie als ze een sms ontvangen. Sommige sturen om de zoveel tijd hun lokatie.

Er komt dus naast de aanschaf ook nog kosten bij voor data-overdracht.

Ik ben zelf ook nog geen goedkope oplossingen tegen gekomen. Ze worden het meest toegepast in vrachtwagens en soms voor weglopende mensen en katten en honden.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op 'automotive track and trace'
Veel vervoerders gebruiken dit soort systemen veelvuldig en er zijn systemen die voor relatief weinig geld beschikbaar zijn.
De grootste kosten blijven de verbinding die je moet hebben. Er wordt 9 van de 10 keer voor een 3G verbinding gekozen en de roaming kosten als je auto of scooter in het buitenland is kunnen behoorlijk oplopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 20:25
Deze kostte destijds 90 euro oid.

http://www.pdashop.nl/pro...atalog-bluetooth-gps.html

usb, datalogger en een goede GPS ontvangst.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/51822/ad-850-bluetooth-gps-receiver.jpg?dimensionid=1&shopid=2

[ Voor 27% gewijzigd door Arnout op 08-09-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

@Arnout
Hoe gaat ie daar zijn gestolen scooter/auto mee terugvinden? Door met zijn laptop over straat te lopen tot hij bluetooth contact heeft?

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Arnout schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:57:
Deze kostte destijds 90 euro oid.
Vooor dat geld kun je bijna een goedkope smartphone kopen. Daar zit alles in wat je nodig hebt, goedkoop prepaid kaartje erin, en software erop zodat je via een sms-je de positie krijgt, klaar.

Het lijkt me lastig om goedkoper zelf iets in elkaar te klussen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Ik denk dat de linkjes naar dealextreme toch de oplossing zijn die TS zoekt.

Voor €90,- heb jij geen goedkope smartphone met gps en software die aan de hand van binnenkomende smsjes reageert die daarnaast net zolang meegaat (in de scooter) als dit soort apparaatjes.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke oke
allemaal nutige informatie k zal het allemaal grondig door lezen en bustuderen
erg fijn dat er veel reacties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 273211 schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:41:
[...]

als er een usb aansluiting aan zit kan ik hem aan sluiten op mijn computer in mijn wagen en kan hij ook opladen
het is dan gewoon makkelijk want dan kan je hem overal opladen
De aansluiting maakt dus 0,0 uit, want als je dat ding oplaad buiten de auto, en dan gappen ze dat ding, heb je er nog niets aan natuurlijk. Voor zoiets moet je gewoon zorgen dat ie in de auto gebouwd wordt.

Het uitlezen van dat ding op de computer zal natuurlijk leuk zijn voor jezelf, maar op het moment dat je auto gegapt is, is ook dat ding weg. En de dieven zullen dat echt niet naar je opsturen.

GPS tracking is niet gratis, heb je een abo voor nodig. Beste wat je kan doen is inderdaad met een smartphone met prepaid werken, zodat je er een sms'je naar kan sturen, en dat je dan de gps locatie terug krijgt.

Je zal ook een soort geheugen moeten hebben, want als de auto ergens binnen staat, wat kan resulteren in dat de GPS geen fix krijgt, dat ding ook niet weet waar die is.

Ey!! Macarena \o/

• ajakkes

ajakkes

👑

De apparaten die staan op dealextreme werken waarschijnlijk gewoon met een prepaid kaart. Als er een geheugen in zit die je af en toe uit kan lezen kan je hem gebruiken om je routes op te slaan. Die ene keer dat ie gestolen wordt maken de kosten van de dataverbinding op het moment dat je een sms stuurt je ook niet uit hoor.

Een prepaid sms ontvangen met zijn huidige locatie kost je echt geen euro hoor.

👑

Topicstarter
@raZ
het idee is dat als hij gejat is dat ik hem dan terug kan vinden en zoiets ga je ook niet op je dashbord legen dat zou dan niet erg slim zijn 8)7

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

http://www.chinavasion.co...hp/pName/gps-car-tracker/

Stop je een SIM kaart in en je kunt via Google Maps je auto volgen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:19
Helaas zijn de auto's als ze worden gejat vaak niet meer te traceren. De dieven van tegenwoordig zijn ook niet dom en gaan ook naar dealextreme om een gps stoorder (scrambler ofzo?) te kopen (die kosten daar ook niet veel).

De tracering via gps zit vaak al in de nieuwere auto's ingebouwd dus houden ze er vast rekening mee.

Ik zou zeggen: weggegooid geld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:43

Rmg

Anoniem: 273211 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:17:
@raZ
het idee is dat als hij gejat is dat ik hem dan terug kan vinden en zoiets ga je ook niet op je dashbord legen dat zou dan niet erg slim zijn 8)7
Ok, je hebt een USB GPS ding, Hij moet in de auto liggen om de route te tracken en hij moet aan een usb poort hangen om uitgelezen te worden.

Als je auto gejat wordt en je wil de locatie hebben... dan heb je een probleem... want voor locatie bepaling moet ie in de auto zitten en om uit gelezen te worden moet ie aan de pc hangen :Y)

Handig als je een dief hebt die hem terug brengt maar anders niet :+

Voor locatie tracking bij diefstal ontkom je niet aan iets met een gsm modem, die je vast in je auto of op je scooter verbergt en oplaadt via de auto/scooter accu

Voor je route heb je zat personal trackers :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Rmg op 09-09-2010 16:24 ]

• ajakkes

ajakkes

👑

Zo ongeveer alle apparaatjes die hier langsgekomen zijn reageren op een ontvangen sms door hun locatie terug te smsen.

👑

Pagina: 1