Excel 2007/VBA: globale variabele verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Ik heb een globale variabele in mijn macro.
Deze gaat echter regelmatig weg, zeker na een macro fout, maar ook soms gewoon op andere manier. Ik heb bvb de indruk dat "ontwerpmodus" even aanzetten, ook niet goed is ...

Het is een excel applicatie die moet werken op 2 bureau's, en afhankelijk van die variabele die ik manueeel moet aanpassen (een gewone string) weet het script welke sql queries hij moet uitvoeren en dergelijke.

Nu is het natuurlijk niet zo handig als deze variable uit zichzelf in sommige gevallen niet meer bestaat of leeg is.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik haal het topic even over van CSA naar OFF en zet even VBA in de topictitel :)

Inhoudelijk; ik zou zelf liever iets meer permanents gebruiken. Denk aan een bepaalde cel, of het gebruiken van Environ$("computername") of Environ$("username")

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals je zegt, onafgehandelde fouten en de ontwerpmodus inschakelen wissen globale variabelen. een harde "end"-instructie in de code doet hetzelfde.
de suggestie van F_J_K lijkt me inderdaad handig, ofwel gebruik je de registry met getsetting en savesetting (waarde komt terecht in HKCU/software/VB and VBA program settings/jouwsleutel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Topicstarter
Bedankt,

die oplossing kruiste ook al mijn gedachten, maar vond het altijd zo onprofessioneel.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:13

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

En een Public globale variabele? In de marco declareren is hij private en ja dan vervalt hij. Maar Public in een aparte module niet.
Omgevingsvariabelen en regkeys zijn ook een oplossing

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom