strepen probleem met hdmi naar lcd tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een hdmi kabel gekocht van 15mtr van sharkoon en een monster hdmi van 1.5 mtr

Opstelling
LCD tv 100Hz van samsung – hdmi 15mtr(of 1.5 mtr) – Ati Hd 5850 asus Mijn eigen pc
specs i7 930, p6t6 mb, ocz vertex ssd en een psu van zalman modulair 770watt

LCD tv 100Hz van samsung – hdmi 15mtr(of 1.5 mtr) – Ati Hd 4750 asus (tweede pc)
Specs weet ik niet helemaal maar maar is uitgerust meet een i5 en een psu van ocz met 700 watt

In bovenstaande opstellingen heb ik strepen op mijn LCD.
Het zijn geen pixel rijen(verkleuringen) zoals de veel voorkomende problemen met deze kaarten maar vage strepen in horizontale richting wel me de kleur mee iets donkerder dan het hoort te zijn,
Ik zal proberen een foto te maken helaas is dit tot nu toe nog niet gelukt,

Het vreemde is dat als ik mijn notebook met ATI hd mobility 2400 kaart er op aan sluit dit probleem niet heb

Wat al geprobeerd
Ik heb een m,monster hdmi kabel van 1.5mtr gekocht van te veel geld (ook weer terug gebracht na de test, ook hiermee heb ik nog de strepen

Ik heb de kaart terug geklokt naar standaard instellingen dus naar 725mhz en een bus van 1000 MHz
Ik heb de kaart normaal op900mhz en een bus van 1300mhz staan

Ik heb de ati kaarten ook met de nieuwe crystalist control center draaien ook geen verandering hiermee

(ik ga proberen vanavond nog een foto te uploaden helaas hebben wij op dit moment een slechte verbinding met internet vanwege verhuizing enz)

ik hoor het graag als ik een vreemde of niet leesbare vraag heb gesteld van jullie ik probeer het zo uitgebreid mogelijk uit te legen wat het probleem is, maar soms is een probleem erg moeilijk te verwoorden (mede als je Dyslexie hebt)

dus graag hoor ik julie hints en tips hoe ik dit probleem kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om foto’s te maken van het scherm helaas is het niet egt goed te zien om dat mijn camera de pixels wilt fotograferen en niet het totaal beeld
Maar ik zal ze wel posten misschien dat iemand er wat aan heeft

Ook als iemand een handige tip heeft om het te kunnen fotograferen
http://i812.photobucket.c.../brennan1990/DSC06065.jpg
http://i812.photobucket.c.../brennan1990/DSC06064.jpg
http://i812.photobucket.c.../brennan1990/DSC06066.jpg

:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisternacht nog wat oplossingen geprobeerd

Tips van google en wiki en dergelijke
1. filters op tv uit
2. hdmi upscaling uit
3. resolutie omlaag
4. beeld frequentie omlaag van 70 naar 50Hz

(opties 1 en 2)
ik heb de boventaande tips geprobeerd
en ben er uit gekomen dat ik de opties 1 en 2 niet kan uitvoeren, om dat mijn LCD tv een zoon onoverzichtelijk menu heeft mee gekregen van samsung (betreft een le40b652)

(optie 3)
dus ben ik met stap verder gegaan dat heeft wel degelijk een positief effect
als ik mijn res van 1080x1920 naar 900x1440 set dat tevens de zelfde res is als mijn notebook (zie post1) dan zijn de horizontale lijnen bijna niet meer zichtbaar maar als ik de res dan weer omhoog haal dan komen de lijnen weer tevoorschijn.

(optie 4)
ik heb de res omlaag gehaald op mijn tv en pc maar dit is allen zonder verandering in de kwaliteit van het beeld

tijdelijke conclusie
ik gok dat mijn hdmi uitgans signaal so laag is van mijn ati 5850 kaart dat ik het moet gaan versterken met een hdmi versterker

heeft iemand enige iedee hoe ik dit kan testen bestaan er ook protocollen voor hdmi uitgans spanningen

(laat het me aub weten als er fouten in mijn post zitten dan ga ik ze meteen veranderen.) :D

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
De kwaliteit van de kabel is op 15meter wel belangrijk om signaalverlies te voorkomen.
15 meter bij hoge kwaliteitskabels (zonder kwaliteitsverlies).
Over het algemeen 5 meter bij gemiddelde kwaliteit.
Dus controleer wat voor kabelkwaliteit je bezit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sharkoon hdmi 15mtr
er was niet egt veel keuzen in die afstands segment online maar wat kan ik er tegen doen is het verstandig om hem met een halve meter kabel eerst naar een versterker te brengen en dan een hdmi versterker te kopen of kan ik de kabel beter opzij leggen en dan een betere kopen (zo ja waar vind ik betere kabels ken alleen de standaard shops (4 launch, alternate misco enz die haden nou niet bepaald een groot asortiment :P )

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
Als je geen strepen hebt met een 1,5 meter kabel dan kun je een versterker proberen.
als je ook strepen hebt met de korte 1,5 mtr kabel dan zit het probleem niet in de kabel.
Pagina: 1