Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:08
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit maar ik zet toch maar hier omdat het toch om een PS3 gaat.
Ik zit met het volgende vervelende probleem.Als ik m'n PS3 aanzet duurt het soms 5 tot 10 minuten voordat ik beeld/geluid krijg, soms heb ik wel direkt beeld/geluid. Soms krijg ik eerst een krakend geluid, voordat ik beeld krijg, vooral door m'n surround speakers.
Aan m'n PS3 ligt het niet want ik heb pas een nieuwe slim, en met m'n oude fat die vorige week kapot is gegaan had ik het ook al.
Ik heb ook al HDMI kabels verwisseld, PS3 op andere poorten van m'n Onkyo gestoken, niks helpt.
Dat m'n versterker kapot is, of bepaalde poorten niet meer werken kan ook niet, want het beeld van m'n decoder wordt wel doorgegeven naar m'n TV. Heb de PS3 ook al aangesloten op de poort waar normaal de decoder opzit en toen bleef het probleem zich ook voor doen. Sluit ik m'n PS3 rechtstreeks aan op de TV heb ik direkt beeld, dus het moet 'm toch ergens zitten in de verbinding PS3 > Onkyo 606 > TV. Aan de HDMI kabels kan het dus ook niet liggen volgens mij, anders zou ik het probleem ook moeten hebben als ik de PS3 rechtstreeks op de TV aansluit.

Het is echt enorm vervelend, ik weet echt niet waar het aan kan liggen of wat ik nog moet doen. Hopelijk is er hier iemand die kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik heb dit probleem:

Ik heb het zo ps3 --> onkyo 608 ---> samsung LE40A552

Ik heb zware handshake problemen soms komt er helemaal geen beeld to stand
Samsung heeft al het mainboard van me tv vervangen maar nu trekken ze hun handen er van af want het ligt niet aan hun ... laatste keer samsung voor mij dus

Ik heb een workaround, on screen setup oproepn onkyo dan exit werkt altijd...
het is vooral met HD materiaal dat het zo slecht gaat... met de XMB gaat het 9/10 goed

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Njay schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:37:
Ik heb dit probleem:

Ik heb het zo ps3 --> onkyo 608 ---> samsung LE40A552

Ik heb zware handshake problemen soms komt er helemaal geen beeld to stand
Samsung heeft al het mainboard van me tv vervangen maar nu trekken ze hun handen er van af want het ligt niet aan hun ... laatste keer samsung voor mij dus

Ik heb een workaround, on screen setup oproepn onkyo dan exit werkt altijd...
het is vooral met HD materiaal dat het zo slecht gaat... met de XMB gaat het 9/10 goed
Ik wist niet dat dit "handshake" probleem werd genoemd 8) Nu heb ik hier op gezocht op Google en zie ik dat het veel voorkomt met Onkyo reveivers. Klopt dit, of gebeurt het ook met andere merken?
Is de kans op handshake problemen kleiner als je alles van het zelfde merk hebt?
Zal eerst eens kijken of die workaround met die on screen set up ook bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Het is vooral de ps3 die nogal moeilijk doet kwa handshake heeft weer te maken het het hdmi protocol

Maar goed niet iedereen heeft er last van bij onkyo recievers.

Hopelijk werkt die workaround voor je.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Njay schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:22:
Het is vooral de ps3 die nogal moeilijk doet kwa handshake heeft weer te maken het het hdmi protocol
Ik vind het wel raar dat die problemen pas na een kleine 2 jaar beginnen. Voordien nooit problemen gehad. 8)7
Maar goed niet iedereen heeft er last van bij onkyo recievers.
Ben toch aan het twijfelen om eventueel m'n Onkyo buiten te gooien en een Sony receiver te kopen, of kan je met toestellen van het zelfde merk ook nog van die handshake problemen hebben?
Hopelijk werkt die workaround voor je.
Gisteren al eens geprobeerd maar het werkte niet. Kan je nog eens zeggen wat je precies doet, welke knoppen je gebruikt?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 20:32
Ik heb dit probleem ook al heel lang.
Het is gekomen na een firmware update van de playstation.

Playstation 3 (fat) > Onkyo 606 > Samsung LE40M86

soms komt de verbinding snel tot stand, soms duurt het even, soms helemaal niet (kan ook aan mijn geduld liggen) :-).
En soms stel ik de PS3 opnieuw in door de aanknop ingedrukt te houden.

Het setup menu oproepen heeft bij mij ook geen nut. want die komt niet op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Sinds enkele dagen ook een UPC mediabox (cisco) via HDMI aangesloten. Ook daar heb ik af en toe het probleem. Maar lijkt minder hardnekkig te zijn dan de playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Op you tube staat een video over hoe dit probleem aan te pakken.
Vervang 5 Condensatoren op het HDMI board, en het probleem is weg.
Het onscreen menu zou ook weer moeten werken. Het probleem van de HDMI handshake is hiermee opgelost, het onscreen menu helaas bij mij niet.

Op zoek term onkyo 606 en capacitor replacement vindt je ook diverse hits op AV fora's.
Pagina: 1