Goedemiddag Tweakers,
Ik verhuis binnenkort en ben op zoek naar een nieuwe opstelling voor mijn geluid.
Nu zijn er een aantal punten belangrijk voor mij. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb veel forums gelezen en veel gegoogled en reviews gelezen, maar kom er niet goed meer uit.
Hieronder mijn gewenste opstelling, echter zit ik dus nog met een aantal vragen

Heb zo goed mogelijk nodige/bekende info erbij geplaatst.
? : Voor mij onduidelijke dingen
! : Wat ik graag als wens heb
Mijn vraag is dus:
Ik wil 3 apparaten aansluiten aan een nieuwe receiver waarvan ik het beeld + geluid wil door sturen naar mijn tv.
Welke functionaliteiten heeft een nieuwe receiver hiervoor nodig?!
Termen die ik ben tegen gekomen zijn: HDMI 1.4 /ARC/ HDCP, welke is essentieel voor mijn wensen?
In ieder geval bij voorbaat dank voor de hulp.
Cybercoala
p.s. Het server gedeelte bewaar ik voor n andere keer, gaat mij nu om de receiver puur.
Ik verhuis binnenkort en ben op zoek naar een nieuwe opstelling voor mijn geluid.
Nu zijn er een aantal punten belangrijk voor mij. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb veel forums gelezen en veel gegoogled en reviews gelezen, maar kom er niet goed meer uit.
Hieronder mijn gewenste opstelling, echter zit ik dus nog met een aantal vragen

Heb zo goed mogelijk nodige/bekende info erbij geplaatst.
? : Voor mij onduidelijke dingen
! : Wat ik graag als wens heb
Mijn vraag is dus:
Ik wil 3 apparaten aansluiten aan een nieuwe receiver waarvan ik het beeld + geluid wil door sturen naar mijn tv.
Welke functionaliteiten heeft een nieuwe receiver hiervoor nodig?!
Termen die ik ben tegen gekomen zijn: HDMI 1.4 /ARC/ HDCP, welke is essentieel voor mijn wensen?
In ieder geval bij voorbaat dank voor de hulp.
Cybercoala
p.s. Het server gedeelte bewaar ik voor n andere keer, gaat mij nu om de receiver puur.