Nieuwe receiver met Beeld+geluid doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• Cybercoala
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2022
Goedemiddag Tweakers,

Ik verhuis binnenkort en ben op zoek naar een nieuwe opstelling voor mijn geluid.
Nu zijn er een aantal punten belangrijk voor mij. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb veel forums gelezen en veel gegoogled en reviews gelezen, maar kom er niet goed meer uit.

Hieronder mijn gewenste opstelling, echter zit ik dus nog met een aantal vragen
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2hok20w.jpg
Heb zo goed mogelijk nodige/bekende info erbij geplaatst.
? : Voor mij onduidelijke dingen
! : Wat ik graag als wens heb

Mijn vraag is dus:
Ik wil 3 apparaten aansluiten aan een nieuwe receiver waarvan ik het beeld + geluid wil door sturen naar mijn tv.
Welke functionaliteiten heeft een nieuwe receiver hiervoor nodig?!
Termen die ik ben tegen gekomen zijn: HDMI 1.4 /ARC/ HDCP, welke is essentieel voor mijn wensen?

In ieder geval bij voorbaat dank voor de hulp.

Cybercoala
p.s. Het server gedeelte bewaar ik voor n andere keer, gaat mij nu om de receiver puur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Cybercoala schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:58:
Welke functionaliteiten heeft een nieuwe receiver hiervoor nodig?!
Termen die ik ben tegen gekomen zijn: HDMI 1.4 /ARC/ HDCP, welke is essentieel voor mijn wensen?
HDMI 1.4 heb je alleen nodig als je een 3D-Blu-rayspeler hebt en/of een 3D-TV. Idem met ARC, daar heb je alleen wat aan als je TV dit ondersteunt.

Waar je op moet letten is dat de receiver over HDMI Processing beschikt. Dan kan deze namelijk de audio van het HDMI-signaal halen. De audio wordt dan over de speakers gespeeld en de video komt gewoon op de TV. Echter hebben meer en meer receivers dit, dus dat is niet heel lastig. Receivers met HDMI 1.4 hebben altijd HDMI Processing, idem met receivers die DTS HD en Dolby TrueHD ondersteunen. Als je een keer beeld én geluid naar de TV wilt sturen moet de receiver beschikken over HDMI Trough. Dit is puur het audio en video doorsturen als de receiver in stand-by staat.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 06-09-2010 13:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Cybercoala
Ok bedankt!

Was idd al tegengekomen dat HDMI 1.4 en ARC niet echt de dingen zijn die ik perse zoek.
Kon niet echt een specifieke functionaliteit vinden die deed wat ik bedoelde.
Ik kreeg het idee dat HDMI processing ook in verschillende versies kwam. Bijv. dat ze alleen alles doorsturen, maar niet kunnen verwerken. (al is dit natuurlijk doorsturen en niet verwerken/processing dus de naam zegt het al..)
Wat ik bedoel te zeggen is: Het is lastig te zien welke receiver met HDMI, doorstuurd of ook verwerkt. Of zou dit er altijd bij staan?

Ga ik iig op zoek naar een goede receiver met HDMI 1.4 en DTSHD en Dolby TrueHD.
Toevallig nog goede tips? Budget: ong 300/400 euro.

Wederom bedankt!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De versie van HDMI die alles van beeld en geluid door stuurt naar de TV door de receiver heen heet HDMI Switching. Iets wat je dus niet veel meer ziet. Qua klank zullen de receivers in jouw prijsklasse/budget niet veel verschillen. Dus het wordt vooral kijken naar de merken die je mooi vind qua design en natuurlijk naar de aansluitingen die de modellen leveren.

En elke receiver die DTS HD en Dolby TrueHD ondersteunt heeft dus HDMI Processing. Dit omdat een receiver met HDMI Switching geen HD Audio kan versturen aangezien de receiver die data niet van het signaal kan krijgen. Een receiver met HD Audio moet dus wel HDMI Processing hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 06-09-2010 13:46 ]

• Cybercoala
Ok, ik denk dat ik genoeg weet! Hartelijk dank voor de snelle reactie!
Nu nog even aanbiedingen in de gaten houden voor n goeie versterker en speakerset.

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Toevallig een aanbieding op iBood (alleen vandaag). Staat ook al in een ander topic.
Succes, http://www.ibood.com/nl/nl/

• Cybercoala
Jah deze heb ik gezien idd. deze voldoet wel aan de eisen volgens mij he?
( Las ergens TruHD en dtsHD)
Ik lees wisselende reviews over deze. Iemand enig idee of de speakers van redelijke kwaliteit zijn? Deze lijken mij een beetje simpel..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tsja, wat verwacht je voor nog geen 320 euro. Receiver is best wel instap en de speakers die er bij zitten zijn van type melkpakje. Oftewel zullen dit soort speakers de hoge tonen gewoon goed weergeven, maar laag en mid-laag gaat een probleem worden.

• Cybercoala
Ok ik heb inmiddels even wat afgezocht op tweakers en ben tot de volgende set gekomen.

Denon AVR-1610
pricewatch: Denon AVR-1610

en als Speakerset:
http://www.jamo.com/eu-en/products/s-606-hcs-5-description/

1) Voldoet deze receiver nu aan mijn eisen? Wel truHD en dtsHD, maar geen HDMI 1.4 lees ik. (HDMI 1.3a)

2) Is deze speakerset geschikt voor deze versterker? ( ik snap dat geluid subjectief is dus ga zeker nog luisteren bij n speciaalzaak)

Dan ben ik klaar voor vandaag!
Alvast weer bedankt!
Pagina: 1