Computer start pas op na een reset.

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Als ik de PC aanzet. Dan lijkt alles goed te gaan, HD gaat draaien,etc etc. Alleen ik krijg geen beeld.
Ik krijg dit pas nadat ik een reset geef. Ook al zet ik hem aan,en geef ik METEEN daarna een reset, dan doet ik het gewoon.
Hoe kan het dat mijn PC dan niet gewoon in 1 keer aangaat.

Ook wilt ie niet meer uit... Als ik in Win98SE AFSLUITEN -> UITZETTEN doe, dan start hij opnieuw op.

Iemand een idee ?

Geen inspiratie

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
formateren?
windows erop nieuw op?

eigen risico btw

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Misschien helpt dat voor het afsluiten, maar niet voor bootproblemen.

Geen inspiratie

Verwijderd

de mijne blijft soms ook hangen bij het opstarten. Na reset gaat ie wel verder..

Ben er maar mee gaan leven..
Iemand trouwens een oplossing voor dit probleem? bakspecs zie sig.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dan heb je een slecht unlockte CPU...
of een voltage probleem (soms krijgt proc te weinig volt bij cold-boot)
eerst heb ik ook (denk ik, anders het tweede)

In deze topics staan wat meer bevindingen: [topic=138929]
(er zijn langere topics over, maar die kan ik niet echt vinden, omdat search down, maar een echte oplossing/conclusie heb ik nog niet gezien)

Ik heb het geluk dat ie het met 10x wel gewoon doet.

edit: mijn opmerking geld (natuurlijk) niet voor Juggernaut, want die klokt niet over

Verwijderd

nah, kweenie...dit deed ie ook toen ik nog niet kleuterig had liggen kleuren op me bed...maar ik kan i.d.d. de multiplier niet instellen. Kan het aan mijn kleurtelent liggen? ik kan wel 10x105 lopen..??

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
FSB heeft er niet veel mee te maken. Alles wat ik weet, is dat als ik op 9.5x106 zet heb ik cold-boot troubles maar als ik op 10x100 (of zelfs meer FSB) dan boot ie gewoon (tenzij ik te hoog ga met FSB, dan moet er wat meer juice op)

Verwijderd

ga zo wel ff proberen of 9,5x10nogwat wel werkt....10x110 ging trouwens niet, geheugen problemen???

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Mijn streepjes zijn goed. Hij pakt iedere MP. Het voltage word toch pas na de boot door de bios bepaald ? right ?
Dus heeft mijn core volt er niks mee te maken dat ie nu niet meer goed opstart, en vroeger wel. Of sla ik de plank nu mis ?

Geen inspiratie

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Het heeft iets met de Auto-detection te maken.
Bij mij lag het aan de CD-ROM speler! Die detecteerde hij niet goed ofzo. Raar maar waar.
Haal dat ding er eens af en kijk of ie dan wel in 1x opstart!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Zal het eens proberen. Maar hoe heb jij dit probleem opgelost ? En PC zonder CD-ROM is ook niet je van het.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Heb de cd-rom log getrokken... geen effect. Heb de hele zooi in de bios op NONE gezet. Geen effect. Heb de CD-ROM handmatig ingesteld zodat ie hem niet meer met AUTO hoefde de vinden, geen effect. Dit was het dus niet.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Weet iemand of het iets van de Videokaart zou kunnen zijn. Want hij start volgens mij ( op gehoor bepaald dan) helemaal goed op, alleen als ik het scherm handmatig aanzet (moet normaal automatisch aanspringen zeg maar) dan zegt het scherm. NO CABLE CONNECTED OR SIGNAL ERROR... Totdat ik dus die reset geef, dan is alles goed.

Geen inspiratie

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dat is een bekend probleem waar alleen de Asus A7V last van heeft.

Als je ff een nieuwe BIOS flasht is het probleem verleden tijd :)

Alle proemn in n drek

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Welke dan, ik heb nu zowel 1002a van a7v133 als 1007 van de a7v zelf.

Maar het zou wel kunnen. Het probleem is begonnen, na een bad-flash. Toen heb ik mijn bioschip opgestuurd naar iemand, die heeft hem opnieuw geflash. Maar naar aanleiding van dit, heb ik bios-savior gekocht. Ik heb nu dus 2 biossen, en ik heb het probleem met ze alle 2.
Ik heb het dus met de volgende biossen gehad.
1001 van a7v133
1002a van a7v133
1004 van a7v133
1005a van a7v
1007 van a7v

Dus met welke zou het dan over zijn?

Of staat er ergens een timer totally wrong in mijn bios ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
iemand ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Dames en heren,

Ik heb ditzelfde probleem ook maar dan met een KT7... dit gebeurd trouwens alleen als ik overklok,.. soms moet ik zlefs 3 a 4 keer resetten voordat ie hem pakt.. Het is beter geworden door ook de L7 bruggen te kleuren,.. nu kiest het moederbord niet standaard 1,5 volt (Duron 600) maar 1,8 Volt,... dit helpt wel wat.. Voor de rest,.. voltages omhoog gooien (zowel, processor als IO,.. dus minimaal 1,8 volt processor, 3,4 volt IO)....

Roeland

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Heb je wat meer info over het kleuren van L7 bruggen. Ik weet hoe het zit met de L1, maar van de L7 weet ik niks af. Zal eens proberen of ie het beter doet als ik de Voltages omhoog gooi. Behalve de Core, deze heb ik net lekker laag hangen, en ik heb geen zin om het hoger (=warmer) te zetten... druk ik liever op de resetknop.

Maar dus graag wat info/link over de L7 bruggen inkleuren.

bvd Martijn

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb nu alle voltages (zelf Vcore !!) op het max staan. En het probleem is nog steeds niet opgelost.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
post weer even omhoog halen, sorry

Geen inspiratie

Verwijderd

De L7 bruggen staan zo : :::: dus je moet ze van boven naar beneden kleuren... that's all...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 20:00
Ik heb hetzelfde probleem :(
MAAR:
het doet zich niet voor wanneer ik een viper v550 als videokaart gebruik :?

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 22:39 schreef Straat het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem :(
MAAR:
het doet zich niet voor wanneer ik een viper v550 als videokaart gebruik :?
Ja DE VGA IS DE PROB.....
GROETEN 8-)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:17
Wat voor voeding zit er in je pc?? Probeer eens een andere en 300W is toch wel erg aan te raden.
En dat een pc het wel goed doet met een Viper 550 wijst volgens mij ook op een voedingsprobleem want een GeForce heeft nu ff wat meer W's nodig dan een oudere kaart.

Heb je eigenlijk al getest zonder het systeem te overklokken?? *D

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:59
Probleem wordt veroorzaakt door slechte voeding. ATX-voedingen sturen een extra signaal die zegt of de stroomtoevoer ok is of niet. Is dit niet zo, dan zegt het mobo foert en boot niet ! Heb hetzelfde gehad, na vervanging van de voeding was het probleem opgelost !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Ik denk dat er toch wat problemen door elkaar heen lopen nu.

1) De bekende, met streepjes die te dun waren en nu slecht werken, met eventueel een te lage Vcore erbij. Beide veroorzaken het probleem bij een koud start even wachten-> reset of uit en weer aan-> nu doet ie het

2) De videokaart. Dat no cable, slaat dat op de monitor zelf?? Doet die dat ook als er echt geen kabel inzit ? In dat geval wordt het door het vorige veroorzaakt.

Als dat uit de (VIDEO)BIOS komt, en niet van de monitor zelf, is er een probleem met de Video kaart.

3) Kan dus ook een te zwakke voeding zij jah

4) Als de streepjes goed zijn, en de Vcore staat al op max, en het is niet de videokaart, kun je er vanuit gaan dat je net te ver hebt overgeklokt... stukkie omlaag dus... Maar falende streepjes laten dit over de tijd heen ook steeds erger zien.

mhh.. begin maar met uitgummen en opnieuw kleuren, zo'n dik mogelijk laagje grafiet aanbrengen. :Y)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Hij doet het wel goed als ik de MP op 6 zet.
De streepjes staan wel goed, want anders zou een hogere MP gewoon niet werken. Het is niet het voltage, de voeding is 300 W.
Dus al wat ons rest is de videokaartbios...

Ik heb hier eens een keer een andere ingezet.. maar dit probleem is pas later ontstaan.

Iemand tips/ideeen ivm de optie dat het aan de videokaartbios ligt ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Martijn,
als de streepjes slecht worden en minder gaan geleiden kreeg ike precies dat.

De machine wou niet meer zomaar meteen opstarten. Lagere klok, hogere Vcore helpen een tijdje. Maar als ze nog slechter worden, wordt het probleem steeds erger. De enige remedie is dan opnieuw en beter inkleuren.

(Oorzaak hier was ook witte koelpasta over de core door de pasta op de spacer, dan wordt het nog tien keer erger)

• Viper®
  • Niet online
Hmm... 'k heb ut nu ook, eerst niet :(
Tja... hij loopt nu op 9.0 x 105... en alz 'k hem origineel zet 8.0 x 100 dan werkt het wel.
Het heeft gwoon te maken met het L1 unlocken & Vcore instellen volgens mij.
Bij mij start ook alles, en me scherm blijft uit. Maar als'k me pc uitdruk werkt het niet, dus de computer is gwoon vastgelopen, maar na een reset doet ie het wel.
Tja, je moet er maar mee leven als je hem overclockt. Voor wat hoort wat, gwoon je pc niet zovaak uitschakelen :)
'K denk dat het een probleem is door meedere omstandigheden tegelijk. Computers werken nou eenmaal vaag, die van mij loopt ineens niet meer op 107 x 9.0 :( eerst wel.
Misschien ff infikken

Verwijderd

ik heb dat dus ook! ik moet resetten met een koude start, warme start geen probleem. powercolor gts2 heeft dit probleem, voodoo 3 nix aan het handje (!). ander geheugen, zelfde probleem. spanning anders, zelfde probleem. andere gts2, zelfde probleem. ik denk dat het agp slot niet goed pakt, maar na wat jullie hier zeggen ga ik twijfelen. dus ipv ander mobo (ik wilde al gaan bellen) ga ik eerst opnieuw 'kleuren' :P
ik heb wel een 300 watt voeding, maar van een onbekend merk....(?)
bij mij is alles nog geen 2 mnd oud, dus ik wil het opgelost hebben! ik zal NIET RUSTEN :z VOORDAT IK...!!!
kt7a-8*133+silverado-256 cas2-powercolor gts2-t6 300 watt-pioneer dvd-liteon12x-live5.1-3c509tx-7200ata100maxtor.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07
Ik had onlangs exact hetzelfde probleem. Een paar nieuwe streepjes probleem opgelost. Hij pakte nog wel elke multiplier.

Verwijderd

:o Ik ken dat gevoel ja,
SLAPELOZE NACHTEN !!!..

Wie zegt dat alleen maaar uitgaan, drinken, roken en achter de vrouwtjes aan zitten slecht voor de gezondheid is, heeft nog nooit het Tweakers virus opgelopen ;)

Maar hier was het :

1) mindere kwaliteit voeding->Duron grens is 970/980 neem een Enermax, grens nu 1040

2) denken dat ik goed heb gekleurd, eigenwijs-> na een tijdje toch maar opnieuw kleuren-> nu is alles weer goed.

3)Dat ge-emmer met de streepjes veilg maken/beschermen. De boel was ok, tot ik ging experimenteren met nagellak, stickertje er op plakken, koperen shim+koelpasta aan twee kanten...

4) Nu dus maar shim met 2 componenten lijm vast gezet (gaat anders gevaarlijk schuiven bij koeler installatie) op de CPU bovenkant, en alleen 'goop' koelpasta van 3dfxcool op de core. Als je trouwens opnieuw gaat kleuren, probeer zo vaak mogelijk te strepen, op en neer, zodat er zo'n dik mogelijke laag grafiet tussen de vergulde stippen komt. Volgens mij is de oorzaak meestal dat er niet genoeg grafiet zit..

5) outtake fan en kapje op de koler fan, die zuigt en dus warme lucht uit het koelblok blaast-> warme lucht van CPU gaat direct de kast uit via de outtake fan.

twaekze !!

Verwijderd

Probeer het eens op een andere monitor, het komt wel eens voor dat het signaal de eerste keer bij cold boot te zwak is en bepaalde monitoren het signaal niet oppakken, probeer dat eerst en daarna kun je vast wel van je "buurman" een video kaartje lenen om dat ook nog te testen...

suc7

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
zodra het signaal sterk genoeg is slat je beeld dan toch wel aan... dat maakt geen ruk uit. als je je kabel eruit doet en weer erin drukt dan hebbie toch ook weer beeld, hoef je toch ook niet voor dte rebooten...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Dan ga ik maar weer kleuren een keertje. Maar wat ik zou vaag vind...
Het is toch of GOED, of FOUT. En als ie na een reset wel iedere MP pakt, dan zou ik zeggen dat de streepjes dus gewoon goed zijn...
Of kan het ook dat je streepjes een BEETJE werken zeg maar ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Jippie, hij doet het weer. Ik kan jullie alleen niet zeggen wat precies de oplossing was. Ik heb namelijk de L1 bruggen opnieuw gekleurd EN via de L7 bruggen het core-voltage tijdens de boot verhoogd dan standaard 1,5 naar 1,75
(voor de preciese instelling van L7 bruggen:
www.tomshardware.com->artikel zoeken->'bridges'-> en dan het eerste artikel.)

Geen inspiratie

• Viper®
  • Niet online
... *zucht

tja, dan maar weer ff opnieuw kleuren. En dan net al 3 keer die hele cooler erop/eraf gehad. Gvd :r
Maar okeej, dan maar gelijk ff checku wat m'n TB serial is die erop staat..Axia ofzo hoop 'k :)

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 14:18 schreef martijn12345 het volgende:
Jippie, hij doet het weer. Ik kan jullie alleen niet zeggen wat precies de oplossing was. Ik heb namelijk de L1 bruggen opnieuw gekleurd EN via de L7 bruggen het core-voltage tijdens de boot verhoogd dan standaard 1,5 naar 1,75
Gefeliciflapstaart ;)

Nu weer op naar de 1Ghz neem ik aan ??

Verwijderd

:) :) :):):):) :):):):)
:) :) :) :)
:):) :) :)
:) :):):):) :):):):)
:) :) :)
:) :):):):) :):):):)

bedankt voor de tip, EINDELIJK *D start mijn peeceetje weer goed&gezond op.
Tip v/d week: elke keer als je je koeler van de onderkant bekijkt:
~~~~~~ KLEUREN DIE HAP ~~~~~~

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//insane.gif Heel goed, nog een felicitatie.

Als jullie mijn hap maar met rust laten. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//laughing.gif

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt de oplossing in een of meer van de volgende punten:

1) kleur de l1 en l7 bruggen nog een keer met een GOED potlood (liefst 3B of meer).
2) stel hoger voltage in voor VIO (3,4 of 3,5).

Verwijderd

ik heb met een vulpotlood alleen de l1 gedaan, ik draai nu 8.5*133 met cas2 als een jekko! wel een beetje warm (na een uurtje 50 C) met 1.8 en 3.5 (prime95 blijft dan rood)
bijna 600 in de memory benchmarks in sandra...
snik :'(
Pagina: 1