[Xbox Live icm ST780 KPN] Nat type too strict

Pagina: 1
Acties:

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste Tweakers. Ik probeerde laatst voor het eerst met mijn huidige set-up Call of Duty Modern Warfare online te spelen maar kreeg het verhaal 'nat type too strict' en ik krijg dit maar niet weg. Ik ben al 2 dagen forums en websites aan het afsporen en ben veel mensen met hetzelfde probleem tegen gekomen, maar geen met een oplossing die voor mij werkt.

Ik heb een Speedtouch 780 van KPN, de xbox360 is bekabeld aangesloten. Wat ik geprobeerd heb is:

-Harde reset
-Xbox een statisch ip geven en poorten forwarden ( 't lijstje hier: http://support.microsoft.com/kb/979000/ ) (heb overigens ook de rest van 't lijstje daar geprobeerd)
-Upnp inschakelen; Wanneer ik dit doe, start de router niet opnieuw op maar is deze na 30-60 seconden vanaf geen enkele computer meer benaderbaar en valt het internet weg. Dit valt te herstellen door de modem even uit en aan te doen maar wanneer de webinterface weer bereikbaar is, staat upnp niet ingeschakeld Dit is vrij eigenaardig, maar Upnp zou gewoon uit kunnen als de juiste poorten ingesteld zijn toch?

In ieder geval ben ik wel een beetje moedeloos aan het worden dus ik hoopte stiekem een beetje dat één van jullie wijzen nog wat ideeën had :). }:O

• Nedra
klein schopje dan maar? Ik zit er aan te denken om KPN te bellen om te kijken of ze het modem willen vervangen omdat upnp niet valt in te schakelen, maar uiteindelijk zou het ook moeten werken met de portforwards die staan ingesteld zou ik denken

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 16:06
Het statische adres toch wel buiten de DHCP range gezet?

Ik ben persoonlijk niet zo van het forwarden. Heb de xbox gewoon in DMZ gezet (ook met statisch adres). Minder "veilig", maar ga er vanuit dat er geen xbox virussen rondzwerven. Bij de meeste (modem)routers is het een eitje, maar kan zo niet vinden hoe dat bij de jouwe moet.

Is het dit geval misschien? http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-st780.html#15 en dan het stukje "Kan ik een DMZ (default server) instellen?"

• Nedra
Hey bedankt voor je antwoord! Yeah het adres valt buiten de dhcp range van de speedtouch. Ik zou 'm graag in DMZ willen zetten maar die optie heeft KPN alweer uit het menu gesloopt. Met andere woorden is forwarden het enige wat ik kan doen op dit modem.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je kunt hier momenteel weinig tegen doen, het halen van een nieuwe router is een optie. Maar je kunt beter wachten op de update die KPN komende maand gaat uitvoeren (Welke eigenlijk al in Juni gepland stond :@) welke Nat restricties zou moeten verhelpen, en de router wat meer openstelt voor users.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nedra
D4nger, thx. Ik hoop dat ze 'm ook echt aankomende maand uitrollen want ik ken KPN met die updates van ze, haha. Wordt die update gepushed of moet je zelf de KPN site in de gaten houden?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 16:06
Wellicht geeft www.xboxworld.nl nog hoop (al zie ik daar ook niet echt oplossingen)

Niet voor niks een apart forum voor experia en xbox..
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=82000

Maar na snel ff er door te lezen, kom je waarschijnlijk tot dezelfde conclusie als D4NG3R NL :|

• Nedra
Tja jammer! Dat forum heb ik inderdaad ook al 100 pagina's van afgespeurd. Ik was al een klein beetje bang dat er geen oplossing was maar had toch de hoop dat iemand hier nog een snelle oplossing zou weten. In principe kan ik wel online spelen, 't duurt alleen een eeuwigheid voordat er een server is gevonden waarmee ik kan verbinden, als 't eenmaal verbonden is loopt 't wel dus ik wacht nog maar eventjes om te kijken of KPN nog met een oplossing komt. Bedankt voor jullie hulp _H_G_ en D4NG3R NL.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tjah, ik zit sinds een maand of 4 ook met hetzelfde probleem. Heb er uren zoekwerk in gestoken, honderden paginas afgestruint in de hoop iets te vinden. Maar echt niks wat ook werkte :/

Als ik mijn oude KPN modem erachter steek heb ik gewoon een open NAT type, maar dan werkt de telefoon niet.. Dus dat is geen optie :/

• Nedra
beuh, dan ben ik toch blij da´k het hier ff gevraagd heb, haha. Tja wel een beetje jammer, KPN timmert na verloop van tijd gewoon alles dicht zodat ze er ook geen tijd meer aan hoeven te besteden op de helpdesk, echt klantvriendelijk is anders. Zijn er ook nog specifieke spellen waarbij je meer last hebt dan anderen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nedra schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:25:
beuh, dan ben ik toch blij da´k het hier ff gevraagd heb, haha. Tja wel een beetje jammer, KPN timmert na verloop van tijd gewoon alles dicht zodat ze er ook geen tijd meer aan hoeven te besteden op de helpdesk, echt klantvriendelijk is anders. Zijn er ook nog specifieke spellen waarbij je meer last hebt dan anderen?
Xbox/PS3/Wii kan ik amper hosten. Online spelen gaat goed
GTA IV op de PC kan ik niet online spelen.

Andere spellen heb ik nog geen problemen mee gehad.

• Nedra
Okay even een update: ik ben er al die tijd van uit gegaan dat ik een ST780 had, maar dit blijkt dus een TG787v van KPN te zijn (dus inderdaad ook een Experiabox, ander type).Maakt eigenlijk niet zoveel uit want ik geloof dat met beiden deze problemen voorkomen. Op fora's las ik inderdaad ook dat een Firmware update dit zou verhelpen. Ik heb naar de helpdesk gebeld en daar wouden ze eigenlijk niet helpen, zelfs al had ik het over VPN problemen. Na wat aandringen heeft de medewerker het toch doorgestuurd naar de 2e lijn, maar de kans dat er iets mee zou gebeuren was klein volgens degene die ik aan de lijn had. Het tegen over gestelde was waar want binnen een uur had ik een nieuwe firmware, namelijk 8.2.T.4. Portforwards eruit gegooid, UPNP aan en alles werkt als een trein. NAT type is nu open, ik kan gelijk alles joinen en m'n ping is opeens super!

Dus als je dezelfde problemen hebt, even bellen en flink zeuren om een firmware update!

Overigens is deze firmware niet nieuw, wanneer ik google zie ik draadjes uit eind 2009 waar mensen na klachten deze update ook hebben ontvangen..

[ Voor 7% gewijzigd door Nedra op 12-09-2010 19:59 ]

Pagina: 1