Outlook 2007 op zowel Belgacom als Telenet gecombineerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216120

Topicstarter
Ik zit met een probleem,

Bij mij op kantoor werken we met Belgacom. Ik verzend dus standaard al mijn mails via relay.skynet.be.

Ik werk echter ook vanuit thuis met mijn laptop, waar ik Telenet heb. Vanuit thuis gebruik is uit.telenet.be.

Is er een elegante manier in Outlook 2007 om ervoor te zorgen dat ik niet elke keer manuel deze settings moet aanpassen? Ik beheer meer dan 5 mailboxen dus het is echt elke keer een gedoe.

bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 12:23

Lulukai

God's gift to women

Je moet toch niet altijd verzenden via je ISP, kan toch ook via je hosting?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216120

Topicstarter
ik weet niet of ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd dan:

overdag verzend ik alles via relay.skynet.be
's avonds als ik thuiskom en nog een mail moet verzenden moet ik altijd eerst mijn mailaccount settings aanpassen naar uit.telenet.be , anders geeft hij een error.

En volgende morgen uiteraard vice versa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 12:23

Lulukai

God's gift to women

Ja, maar je kant toch gewoon verzenden via mail.jouwdomein.be ipv via de ISP's server?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een SMTP-server hebt waar je moet inloggen zou je vaak overal moeten kunnen mailen. Als dat niet het geval is zal je tegen anti-spam maatregelen aanlopen en moet je inderdaad een andere SMTP-server instellen.

Het makkelijkste is een tweede account aanmaken, daar alleen de SMTP-server invullen (vul bij POP onzin in, bijv. localhost). Dan kan je via ctrl-alt-s instellen dat die tweede account alleen voor verzenden wordt gebruikt. Selecteer bij mailen de tweede account (via pulldownmenu bovenaan) en klaar :)

Er zijn ook tooltjes die dat automagisch doen o.b.v. bijvoorbeeld de IP-range maar dat lijkt me overkill.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Paar opties; als je in je mailtje onder de 'send' knop klikt bij 'accounts' kun je de server kiezen. Ik heb ervoor gekozen om een onafhankelijke server te gebruiken omdat ik nogal veel in het buitenland zit (verschillende landen).

Deze gebruik ik: http://www.smtp2go.com/ kost eigenlijk geen drol en is reuze handig.
Pagina: 1