Digitale tv in slaapkamer, hoe organiseren?

Pagina: 1
Acties:

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Omdat ik voor de woonkamer een Humax 5050c heb aangeschaft, kon de Samsung H380 die ik eerst gebruikte naar de slaapkamer.
In de slaapkamer hangt een Pana P37X10. Graag zou ik dus ook op deze tv digitaal willen kijken zodat ik ook de extra zenders daar kan bekijken. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit nu moet organiseren qua kabels en ophangsystemen. Ik heb al een Alphacrypt geprobeerd maar helaas ondersteunt deze tv geen DVB-C.

De tv hangt met een Vogel's beugel aan de muur op zo'n 1,5 m hoog aan de kant van het voeteneind van het bed. Een halve meter naar rechts van de tv zit het stopcontact, maar deze zit op 1 meter hoog. Op dit moment loopt de stroomkabel (quick & dirty) dus diagonaal over de muur naar de tv.
De coaxkabel komt helemaal onderaan uit deze muur (is doorgetrokken uit naastgelegen kamer en dit was de enige mogelijke plek). Hij komt net boven de plint de muur uit en loopt nu dus quick en dirty bijna recht omhoog naar de tv.

Nu moet ik dus ervoor zorgen dat ik de H380 decoder ergens ophang/neerzet waar deze bereikbaar is voor de afstandsbediening (of desnoods een IR oog) en waar de kabels allemaal samenkomen. Van daaruit gaat er dan een HDMI kabel naar de tv.

Is er een mooi ophangsysteem om zo'n klein kastje mooi strak op te hangen onder overbodige beugels?

PSN: Sluuz

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik heb mijn tv op de slaapkamer bovenin de hoek hangen waardoor er veel ruimte achter de tv is, daardoor heb ik mijn decoder onder de tv kunnen plakken.
De Humax 5000 decoder heb ik onder de tv vastgemaakt met het zogenaamde klikband en het blijft vooralsnog prima hangen. Ik heb wel een valbeveiliging gemaakt met wat tiewraps voor de zekerheid.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Gewoon een IR repeater kopen en de decoder op de bovenste plank van de kledingkast?

Of als je geld teveel hebt, druk je je HDMI signaal ook even door de ether

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
@ Robbeke80: Mijn tv hangt dus niet in de hoek en er is beperkte ruimte achter. Als ik de decoder onder de tv zou hangen, zuo hij verder uitsteken dan de tv, wat niet echt mooi is.

@ DexterDee: De kledingkast staat tegen een andere muur en tussen de twee muren (kast muur en tv muur) zit een deur. Dat gaat hem dus niet worden.

PSN: Sluuz

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Deze kabelkolom icm deze drager.

Paar langere kabels er doorheen en je bent klaar lijkt me. Plaats eens een foto ofzo, want ik zie het probleem zo 123 niet. Wellicht denk ik te makkelijk :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.