Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] S3 standby probleem na halve minuut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Shuttle SP35P2 heeft altijd dienst gedaan als 'normale' PC. Echter nu wil ik hem in de huiskamer gaan gebruiken als HTPC. Alleen na het ontwaken uit de S3 stanby modus reboot de PC zich automatisch. Dit is natuurlijk niet wenselijk en hoogst irritant als HTPC PC.

De configuratie:
- Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz (processor)
- Asus VGA Radeon EAH2600XT D4/HTDI 256 MB (videokaart)
- OCZ Memory EL Platinum 2 DC 2 GB, PC6400, 800 MHz (geheugen)
- Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 (hardeschijf)
- Microsoft Windows Vista Home Premium, NL, OEM, 64-Bit (OS)
- Trust Media Connect Bay CR-3400 Zwart (kaartlezer)
- Logitech USB muis en toetsenbord

Op het forum heb ik al meer gezocht naar dit probleem, maar ik kan niet echt de juiste informatie vinden. Bij mij is het namelijk zo dat het in standby zetten goed gaat (duurt ruim 5sec.). Daarna is het scherm donker en duurt het nog een keer 5 seconden voordat de PC afslaat/uitgaat. Bij een druk op de knop van het toetsenbord heb ik vrijwel direct weer beeld en kan ik ook direct weer verder werken. Tot nu toe lijkt alles goed te werken. Totdat ik ongeveer een halve minuut verder ben, want dan reboot de PC in een keer. Hij slaat dus gewoon ineens af en start opnieuw op.

Wat ik zelf al geprobeerd heb is het vinkje voor 'automatisch opstarten' bij 'opstart en systeem instelling' weg te halen om te kijken of er misschien een BSOD blijft staan. Dit is niet het geval. Verder heb ik de muis en het toetsenbord eraf gehad (tip uit een ander forum voor dit soort problemen). Ook dit was geen oplossing.

Heeft iemand anders misschien een oplossing of tips die ik nog zou kunnen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?