Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://ll.assets.ea.com/nawp/na/u/f/GPO/easports/nhl/nhl10/images/Screens/Screens_640x360/NHL-11-Cover-Jonathan-Toews-EA-Sports.png
Index

Introductie
Releasedatum
Demo
Features
Screenshots
Video's
Huishoudelijke mededelingen

Introductie

NHL 11 is de 20e incarnatie van NHL hockey door EA Sports. Niet al te populair in Nederland, maar het heeft een aardig fanatieke groep fans. Buiten Nederland is er meer om te doen, in Europa en natuurlijk Noord-Amerkia.

EA heeft dit jaar uitgepakt met een hoop verbeteringen en nieuwe toevoegingen.
Releasedatum
De releasedatum van NHL 11 is 7 september 2010 en het komt uit op de Playstation 3 en de Xbox360. Voor de Wii komt NHL Slapshot uit, met een speciale bewegingscontroller in de vorm van een stick..
Demo

De demo is sinds korte tijd beschikbaar voor zowel de Xbox360 als de PS3. Je kunt de laatste periode van game 7 van de Stanley Cup finale spelen, een tutorial om de technieken onder de duimen te krijgen en je kunt kennis maken met Hockey Ultimate Team.
Features

Een schaamteloze copy/paste van Amazon:

• The all-new Real-Time Physics Engine brings real-world highlight reel moments in-game like never before. From face-offs to body checks, real-world puck and player physics trigger true-to-life reactions.
• More than 200 Gameplay Enhancements—An all-new faceoff system, quick dekes, the new Hit Stick, and hip checks are just some of the many gameplay improvements that make NHL11 the most authentic hockey video game experience to date.
Broken sticks - After snapping your stick on a wicked slapshot or having it broken in two from a hit, the play is never dead. Kick the puck to your teammate or have your teammate pass you his stick if you can’t make it to the bench to get a new one.
Be a Pro Enhanced—For the first time ever, begin your career playing for the Canadian Hockey League’s Memorial Cup. Get scouted, enter the NHL entry draft, and see if you can become the greatest player of all time.
• The EA SPORTS Hockey League takes online play to the next level as championship seasons are awarded with banner-raising ceremonies and new user celebrations that allow you to rub it in the faces of your biggest rivals.

En nog een klein stukje van de EA site:

All-New Hockey Ultimate Team
Build a team from the ground up by acquiring top Canadian Hockey League and American Hockey League prospects and training them to superstardom, or win now by acquiring current NHL superstars. Put your squad in retro jerseys and manage your team’s chemistry to find out which players gel best throughout the regular season and monthly playoffs online.

Screenshots

Video's

Demo

Babbeltje over features

Puck physics

Slash & Hit

Huishoudelijke mededelingen

Hier kun je alles kwijt over NHL 11.
Hou het leuk en ontopic! :)

Met dank aan Boerenlater voor het Madden NFL 11 topic, wat ik schaamteloos geripped heb. :+

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Zelf heb ik na de demo een paar keer gespeeld te hebben, de PS3 versie gepreordered bij Amazon.

Amazon heeft een speciale actie (3 edities van Hockey News electronisch meen ik), en Gamestop ook (speciaal Bauer boost pack).

Het speelde heel prettig, dus ik heb er zin in. Komt mooi uit, Red Dead Redemption uitgespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Het loopt storm merk ik, ik had moeite m'n eigen posts terug te vinden. :+

Inmiddels een anderhalve week in huis en het bevalt goed. Ik wil eerst even alle controls fatsoenlijk beheersen voordat ik weer een seizoen ga spelen, maar het valt nog een beetje tegen. Het gaat me overigens makkelijker af als ik het CPU-niveau omhoog gooi. De tegenstander is dan realistischer.

Waar ik nog niet achter ben is of het aan mij ligt, of aan het spel, dat m'n strategies niet altijd gevolgd worden. M'n verdedigers laten soms enorme gaten vallen en lijken een andere strategie aan te hangen dan ik in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Heb 'm dit weekend ook maar eens opgepikt, en ben een beetje aan het aftasten hoe de gameplay verandert is.
Ik merk wel dat ik lang niet zo makkelijk meer scoor als in voorgaande delen. Dat komt vooral doordat de verdedigende AI veel beter de passing lanes afdekt en het scoren van one timers daardoor zoveel lastiger is. Het komt nu meer aan op het uitspelen van je tegenstander voordat je uberhaupt in scorende positie kan komen. De nieuwe quick dekes werken hierin overigens vrij aardig.
Ook de enigszins vertraagde gameplay is even wennen in NHL 11. Het passen bijvoorbeeld is niet meer instant voorgaande delen, maar er zit een bepaalde vertraging in. Ook lijkt de massatraagheid van de spelers te zijn vergroot. Ze voelen wat logger aan, komen wat trager op gang. Op zich komt dit t realisme van de game wel ten goede denk ik, maar je moet er wel aan wennen. Ik heb overigens nog niet uitgezocht in hoeverre de gameplay verder is te tweaken..
Nog een paar avondjes verder pielen, en dan maar eens een ultimate team proberen samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Ik zal eens kijken naar quick dekes. Nu mis ik nog veel teveel doelkansen doordat ik continu met de rechterpook zit te klooien tussen deke en schieten. :)

Die passing lanes worden bij de CPU-D goed afgedekt, maar om de een of andere reden doen m'n eigen poppetjes dat minder. Het helpt meer als ik er zelf tussen ga hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

't Beste kun je gewoon een keer in practice mode 1 vs 0 attack je stick skills gaan oefenen.
In feite heb je 4 uitgangsposities op je forehand en 3 op je backhand. Begin met je rechterstick in de achterste positie (6 o'clock) en rol langzaam links - of rechtsom naar voren (niet helemaal naar voren, want dan schiet je). Zo kun je zien, maar nog belangrijker, voelen hoe je je analoge stick moet houden om in een bepaaalde fore- of backhand positie te komen. Probeer dan bewegingen te maken van forehand naar backhand zonder te schieten en probeer dan de goalie eens een keer op het verkeerde been te brengen door langzaam op 'm af te schaatsen en de puck op de uiterste forehand positie te houden, dan op het laatste moment naar je uiterste backhand en te schieten. Succes gegarandeerd als je timing goed is. Als je dat gevoel eenmaal te pakken hebt kun je het makkelijker toepassen in wedstrijden, waar het er vaak veel chaotischer aan toe gaat.

Je kunt ook daarna eens proberen passeer bewegingen te maken door vanuit een bepaalde forehand positie naar je backhand te gaan (of andersom) met L1 ingedrukt. Ga in practice mode 1 vs 1 attack gewoon eens proberen je tegenstander uit te spelen. Als je timing goed is kun je op die manier echt de meest spectaculaire passeer moves maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shiverzz

gewoon in wedstrijden doen. tijdens de demo gebeurde het gewoon.
Keepertje uitdeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

The question is….can you do it again?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Jep, practice mode gisteren even mee zitten spelen, en goede timing vinden gaat al wat beter, maar blijft lastig. De wedstrijden gaan wat beter nu, gelukkig, maar ik moet nog even wat uurtjes in practice mode steken denk ik zo.

Ik merk wel dat ik meer precisie in m'n analoge stickhandling moet gaan gooien. :)

Overigens, dit heb ik nu al 2x gezien in een wedstrijd, soms blijft een speler "hangen". Dan heb ik 4 spelers en een goed gebalanceerde paspop op schaatsen. Meestal zorg ik dan maar voor een faceoff, dan is alles weer goed. Ik hoop (ijdele hoop?) dat EA dat gaat patchen.

Verwijderd

Shiverzz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:45:
The question is….can you do it again?? ;)
Tuurlijk deken is niet moeilijk 1 op 1 met de keeper..
zelfs een keer van de zijkant, en dan kort erin pushen met een paar dekes opzij.

probleem echter is de druk die de verdediging van achter.
Gewoon eerst proberen weg te sprinten, deke opzij shoot!!!!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Hmmm, ik ben toch een grotere prutser dan ik dacht, het wordt tijd voor wat youtube tutorials. :+

Op zich gaat verdedigen over het algemeen goed, blocken, intercepties enzo, maar het afmaken van de aanval is nog helemaal niks. :)

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Shiverzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:45:
Heb 'm dit weekend ook maar eens opgepikt, en ben een beetje aan het aftasten hoe de gameplay verandert is.
Ik merk wel dat ik lang niet zo makkelijk meer scoor als in voorgaande delen. Dat komt vooral doordat de verdedigende AI veel beter de passing lanes afdekt en het scoren van one timers daardoor zoveel lastiger is. Het komt nu meer aan op het uitspelen van je tegenstander voordat je uberhaupt in scorende positie kan komen. De nieuwe quick dekes werken hierin overigens vrij aardig.
Ook de enigszins vertraagde gameplay is even wennen in NHL 11. Het passen bijvoorbeeld is niet meer instant voorgaande delen, maar er zit een bepaalde vertraging in. Ook lijkt de massatraagheid van de spelers te zijn vergroot. Ze voelen wat logger aan, komen wat trager op gang. Op zich komt dit t realisme van de game wel ten goede denk ik, maar je moet er wel aan wennen. Ik heb overigens nog niet uitgezocht in hoeverre de gameplay verder is te tweaken..
Nog een paar avondjes verder pielen, en dan maar eens een ultimate team proberen samen te stellen.
Ik heb hem sinds gister en ik heb PRECIES dezelfde ervaringen. Ik vind het wel leuk dat het realistischer is, en Be A GM is zo te zien nu ook realistischer met RFA's en UFA's etc. Nu nog even flink oefenen. Ik heb twee wedstrijdjes van het preseason gespeeld (1 winst met 3-0 en 1 verlies met 1-0) en twee wedstrijden in het reguliere seizoen (1 verlies en 1 OT verlies, beide tegen de Blue Jackets) maar vooral het scoren is inderdaad lastig. Verdedigen gaat wel prima.

Vicariously I live while the whole world dies

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Die betere dekking in de passing lanes merk ik bij mijn verdedigers weer minder, ik zal toch eens goed kijken hoe ik die af moet stemmen.

Gisteravond eens goed zitten spelen met deken na het zien van een tutorial, even practicen en later in een testpotje ging het al beter (voor het eerst de openende goal gemaakt, hoera :+). Het is vooral een kwestie van gewenning merk ik. Gelukkig is er vooruitgang, zodat ik het spel niet gefrustreerd in de hoek smijt. :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hillie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:15:
Die betere dekking in de passing lanes merk ik bij mijn verdedigers weer minder, ik zal toch eens goed kijken hoe ik die af moet stemmen.

Gisteravond eens goed zitten spelen met deken na het zien van een tutorial, even practicen en later in een testpotje ging het al beter (voor het eerst de openende goal gemaakt, hoera :+). Het is vooral een kwestie van gewenning merk ik. Gelukkig is er vooruitgang, zodat ik het spel niet gefrustreerd in de hoek smijt. :)
Wat me vooral opvalt is dat one-timende slapshots nu beter scoren. Wel realistisch, want die zie ik in het echt ook altijd. In NHL 10 stopte een goalie een one-timer slapshot van 3 meter afstand ALTIJD, zelfs uit positie en dat slaat nergens op :D Mijn devies: veel passen om de open man te vinden en de goalie uit positie te brengen en dan lukt scoren wel redelijk :)

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Jep, als het vak vol verdedigers staat pass ik hem ook rond, werkt best OK, maar goalie houdt de dekking best goed. Het is mooi dat het meer simulatie wordt, maar maakt het meteen lastig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Gisteren nog een mooi moment met de Philly Flyers tegen de Canucks. Ik kom in volle vaart aanvliegen op de laatste verdediger voordat ik bij de goalie kom, maak een quick deke langs de verdediger, en doe een slapshot welke op de helm van de goalie afketst waarna ik vervolgens de puck vanuit de lucht in het net tik. Scheidsrechter gaat in beraad, en keurt de goal af wegens gevaarlijk spel! Kan me uit voorgaande delen niet herinneren dat er ooit een goal is afgekeurd. Dit zijn toch van die momentjes waaraan je merkt dat er onderhuids flink wat getweaked is aan de engine. Nice!

Ook de puck physics zijn toch wel flink verbetert. In NHL 10 had ik toch nog steeds af en toe t gevoel dat de puck aan een magneetje met je meeglijd over t ijs. Besefte me gisteren eigenlijk pas dat ik in NHL 11 dat gevoel nog niet heb gehad.

Had eerst mn twijfels of de vernieuwingsgraad in 11 wel de moeite waard was om m in huis te halen, maar heb achteraf totaal geen spijt!

Enige kritische noot die ik momenteel heb is de ervaring met de All-Star difficulty. Je krijgt hier echt het idee alsof de AI aan het cheaten is ofzo. Van sommige AI (ster)spelers is het haast onmogelijk om de puck af te pakken en schieten raak vanuit de meest onmogelijke posities, terwijl de stats van jouw eigen (ster)spelers lijken te zijn gekelderd, waardoor dekes veel minder vaak lukken, checks minder goed doorkomen, shot accuracy dramatisch is….behoorlijk frustrerend af en toe...

…ach, misschien moet ik gewoon meer oefenen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Shiverzz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:22:
Gisteren nog een mooi moment met de Philly Flyers tegen de Canucks. Ik kom in volle vaart aanvliegen op de laatste verdediger voordat ik bij de goalie kom, maak een quick deke langs de verdediger, en doe een slapshot welke op de helm van de goalie afketst waarna ik vervolgens de puck vanuit de lucht in het net tik. Scheidsrechter gaat in beraad, en keurt de goal af wegens gevaarlijk spel! Kan me uit voorgaande delen niet herinneren dat er ooit een goal is afgekeurd. Dit zijn toch van die momentjes waaraan je merkt dat er onderhuids flink wat getweaked is aan de engine. Nice!

Ook de puck physics zijn toch wel flink verbetert. In NHL 10 had ik toch nog steeds af en toe t gevoel dat de puck aan een magneetje met je meeglijd over t ijs. Besefte me gisteren eigenlijk pas dat ik in NHL 11 dat gevoel nog niet heb gehad.

Had eerst mn twijfels of de vernieuwingsgraad in 11 wel de moeite waard was om m in huis te halen, maar heb achteraf totaal geen spijt!

Enige kritische noot die ik momenteel heb is de ervaring met de All-Star difficulty. Je krijgt hier echt het idee alsof de AI aan het cheaten is ofzo. Van sommige AI (ster)spelers is het haast onmogelijk om de puck af te pakken en schieten raak vanuit de meest onmogelijke posities, terwijl de stats van jouw eigen (ster)spelers lijken te zijn gekelderd, waardoor dekes veel minder vaak lukken, checks minder goed doorkomen, shot accuracy dramatisch is….behoorlijk frustrerend af en toe...

…ach, misschien moet ik gewoon meer oefenen :+ .
Volgens mij is dat ook zo, in NHL 10 ook al bij superstar difficulty. Ik wist het zeker toen ik met Zdeno Chara probeerde in een exhibition match Patrick Kane omver te beuken en ik vervolgens zelf tegen het ijs ging en Kane vrolijk doorschaatste om te scoren. Vanaf dat moment ben ik weer gewoon op allstar gaan spelen, daar speel ik nu ook op. Tis lastig, maar het gaat... sta nu op 2 winst, 1 verlies en 1 OT verlies met mijn sharkies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Inderdaad ja, volgens mij gaat iedereen wel liggen na een check van Zdeno "The Skyscraper" Chara.
Toch jammer dat ze nog steeds op deze manier de difficulty verhogen.
Ik moet er ook echt weer inkomen. NHL 10 nog op All Star gespeeld, maar dat lijkt nu toch nog een stuk lastiger.
Ga eerst nog wat avondjes aanklooien voordat ik een full season ga spelen, en wellicht dat ik eens kies voor een ander team dan de Calgary Flames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Shiverzz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:17:
Inderdaad ja, volgens mij gaat iedereen wel liggen na een check van Zdeno "The Skyscraper" Chara.
Toch jammer dat ze nog steeds op deze manier de difficulty verhogen.
Ik moet er ook echt weer inkomen. NHL 10 nog op All Star gespeeld, maar dat lijkt nu toch nog een stuk lastiger.
Ga eerst nog wat avondjes aanklooien voordat ik een full season ga spelen, en wellicht dat ik eens kies voor een ander team dan de Calgary Flames.
Mjah het is ook even wennen hoor. De eerste twee wedstrijden in het seizoen verloor ik, nadat ik ook al een paar preseason games verloren had. En ook nu gaat het nog niet bepaald makkelijk, dus ik zal ook vaak zat nog wedstrijden verliezen (vooral als mijn goede spelers geblesseerd gaan raken).

Ga je een season spelen of Be a GM? PErsoonlijk vind ik Be a GM toch net nog even leuker. Als je Be a GM gaat doen en niet de Flames neemt zou ik voor de Blues gaan: jonge en goede spelers die nog genoeg kunnen groeien en voldoende capspace over. Die hebben het aardig voor elkaar.

edit: ohja, volgens mij kun je ook CPU learning hoger zetten om de difficulty te verhogen. Die staat nu op 0. Lijkt me een eerlijkere optie dan dat de CPU ineens al zijn stats met 10 verhoogt en die van jou met 10 verlaagt :D

[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 24-09-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:34
De game in middels ook gehaald, meteen een potje met mijn favo team Pittsburgh Penguins (en dat al sinds 1990) Viel me echter meteen op dat de arena goed genoemd word "Consol Energy Center. Echter wist de commentator dit volgens mij nog niet :S werd doodleuk Mellon Arena vermeld.

Gister meteen met HUT begonnen, moet zeggen vindt ik een zeer goede/leuke toevoeging.

Hoop dat ze middels een patch nog wel het e.a. fixen bv dat van de Mellon Arena :S en de frame lag in Be A Pro Mode.

XBL: TrueDeadEyeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

RoycoNL schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:32:
De game in middels ook gehaald, meteen een potje met mijn favo team Pittsburgh Penguins (en dat al sinds 1990) Viel me echter meteen op dat de arena goed genoemd word "Consol Energy Center. Echter wist de commentator dit volgens mij nog niet :S werd doodleuk Mellon Arena vermeld.

Gister meteen met HUT begonnen, moet zeggen vindt ik een zeer goede/leuke toevoeging.

Hoop dat ze middels een patch nog wel het e.a. fixen bv dat van de Mellon Arena :S en de frame lag in Be A Pro Mode.
HUT is wel leuk, maar ik kon gister de store niet in, hij bleef gewoon vast hangen. En wedstrijden spelen duurde ook 300x voordat het lukte. Was er iets aan de hand of ligt het aan mij? Volgens mij heb ik gewoon upnp aanstaan op de PS3 en de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Topicstarter
Wat is het verschil tussen een seizoen "be a GM" en "regulier" spelen? Kun je regulier niet allerlei transfers doen en die contractenbusiness? Bijna teveel mogelijkheden. :)

Afgekeurde goals heb ik ook al twee keer gehad, twee keer videoberaad, twee keer "godver het zal toch niet" denken, twee keer een nadelige uitkomst. Dan kleun ik eerst maar eens een paar aanvallers tegen de boarding. :+

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hillie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:28:
Wat is het verschil tussen een seizoen "be a GM" en "regulier" spelen? Kun je regulier niet allerlei transfers doen en die contractenbusiness? Bijna teveel mogelijkheden. :)

Afgekeurde goals heb ik ook al twee keer gehad, twee keer videoberaad, twee keer "godver het zal toch niet" denken, twee keer een nadelige uitkomst. Dan kleun ik eerst maar eens een paar aanvallers tegen de boarding. :+
Season stopt na 1 seizoen terwijl Be a GM tot 25 seizoenen door kan gaan. Ik heb season niet gespeeld maar volgens mij heb je daar o.a. de volgende zaken niet in:
- Player training
- Scouting (voor de draft)
- Draften
- Op lange termijn rekening houden met salary cap (ruimte overhouden om je beste spelers te kunnen re-signen als hun contract afloopt. Nu hoeft dat niet, spel stopt toch na 1 seizoen)
- GM tracker waarmee je weer bepaalde achievements kunt halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbyte
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 17:09
Vicarious schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:14:
[...]

HUT is wel leuk, maar ik kon gister de store niet in, hij bleef gewoon vast hangen. En wedstrijden spelen duurde ook 300x voordat het lukte. Was er iets aan de hand of ligt het aan mij? Volgens mij heb ik gewoon upnp aanstaan op de PS3 en de router.
Zie de volgende link: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/2571395.page

Hopelijk gaat Sony Europe dit snel oplossen, want we lopen zo toch wel achterstand op. Team kan 8 wedstrijden spelen met hun contracts en zonder boost packs kan ik ook geen verlengingen hiervan kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Uit dat bericht:

EDIT: Just got word that Sony has addressed the store issue in these regions. Issue has been resolved. Thanks again.

YAY!

• Mbyte
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 17:09
De store voor BAP doet het nu wel bij mij, maar HUT kom ik nog steeds niet in de store. Heeft iemand hetzelfde probleem?

iRacing Profiel

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik dan waarschijnlijk ook. Nog geen tijd gehad om te checken, maar ik gok dat die HUT het nog steeds niet doet...

Pagina: 1