Toon posts:

Harddisk delen over netwerk maakt notebook kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Linksys WRT610N router gekocht en aangesloten. Alle draadloze PC's hebben perfect draadloos internet (5 streepies bereik) niets dan lof.

Nu wil ik gebruik maken van de USB-ingang van de router, hier kun je een mobiele usb-harddisk aanknopen.

Volgens de gebruiksaanwijzing moet dat op de volgende manier:

Naar deze computer -> in bovenbalk "\\WRT610N" intypen -> adminwachtwoord -> je bent binnen! -> rechtermuisknop op mapje -> Netwerkverbinding maken -> kies een letter uit hoe je de schijf wilt laten heten die naar deze map verwijst (Z: bijvoorbeeld), klaar.

Heb meteen een snelkoppeling op m'n bureaublad gemaakt naar Z:\ zodat ik de volgende keer meteen op de schijf kan zonder bovenstaande maneuvres. Werkt bij alle PC's machtig, traditionele usb-harddisk is nu gedeeld zonder dure NAS aanschaf e.d.

Nu doe ik dit bovenstaande ook op een Toshiba notebook die zich binnen hetzelfde netwerk bevind, en vanaf het moment dat die zich herstart heeft loopt ie vast, valt ie uit, krijgt ie soms een hele snelle bluescreen "collecting data for crash dump huppeldeflup"

M.a.w. sinds het delen van een USB harddisk start een vrij nieuwe notebook niet meer op, zelfs niet in veilige modus. Vanavond deed ie het weer heel even, en vanaf het moment dat ik hiermee weer via de router in de USB-schijf keek istie weer zo dood als een pier.

Kan iemand dit verklaren?

(NB. op de usb harddisk staat geen kwalijke data, die is vers NTFS gefomateerd)

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
afgezien van virussen kan het mappen van een networkshare niet leiden tot hardware problemen op een PC. Om het uit te sluiten zou je kunnen een Live CD zoals knoppix of aanverwante kunnen proberen en kijken of je daarmee de pc goed kunt opstarten en vervolgens kunt werken

Als dat werkt, zou ik gewoon mn data backuppen en vervolgens herinstalleren. Met zo'n BSOD zit er gewoon iets niet goed in je windows installatie gok ik. Als je het leuk vindt, kun je wel uren gaan lopen spitten maar ik zou mn "verlies" nemen, gegevens backuppen voor zover mogelijk en herinstalleren.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een BSOD in een netwerkshare heb ik ook nog nooit van gehoord. Missschien dat je ooit in het verleden software geinstalleerd hebt die rare dingen doet met netwerkshares.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je kan zelf ook even wat meer proberen. Als het vastlopen van je notebook te maken heeft met je drive op de router, zou je notebook het dus weer moeten doen als je de drive loskoppelt.
Probeer eens even.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk eerder dat (om wat voor reden dan ook anders dan de netwerkshare) de interne schijf van de notebook de geest gegeven heeft. Test hem eens met een CD'tje van de harddiskfabrikant, en laat dat even weten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips.
Je USB schijf aan je router heeft geen invloed op je laptop (virussen op de schijf daargelaten).
Ik zou het eerder in de hardware van je laptop zelf zoeken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.