Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:28
Goedendag (nacht),

Ik heb onlangs een acer aspire 7745G gekocht. Aangezien hier 2 HDD's in zitten was ik er aan het denken om de primaire te vervangen door een SSD.

Na, heel wat leeswerk weet ik veel over ssd's maar zijn er ook veel vragen opgekomen. Ik hoopte dat jullie deze konden beantwoorden en me raad geven over welke ssd het beste is. Misschien moet ik er ook nog even bij vertellen dat het budget maximaal rond de 150 euro(mag iets meer zijn) ligt en ik toekom met 64GB aan capaciteit.

In de eerste plaats was ik aan het denken aan een OCZ Vertex 2 OCZSSD2-2VTXE60G 60GB. Aangezien deze veruit de hoogste lees en schrijfsnelheden heeft. Maar ik ben ergens in artikel tegengekomen dat deze snelheden beperkt worden in laptops om energie te besparen. Wat mij brengt tot
vraag 1: Is het nuttig een schijf met deze snelheden te kopen en hoe zit het dan met de bottleneck?

Na deze vraag aan mezelf te stellen ben ik gaan kijken op de site van ocz. Waar ik ook de onyx serie tegenkwam, hier zouden de snelheden lager liggen. Een pluspunt is hier dan weer dat het energieverbruik en ook de prijs lager ligt.
Vraag 2: Is dit dan een betere optie?

Verder zijn er nog de vragen:
Vraag 3: Wat is het verschil tussen de vertex en agility reeks?
Vraag 4: Welke ssd kan ik nu het beste nemen? Dit moet niet noodzakelijk een ocz zijn. Het zou wel fijn zijn om ook te weten waarom die schijf nu juist het beste is:).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik door alleen nog maar de site ocz te bekijken zie ik door de bomen het bos niet meer.

Mvg Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Hier is een topic voor:
[BBG aanschaf] SSD

In het grote SSD topic staat ook nog wat info over je HM55 chipset. Philflow heeft daar wat resultaten staan over de mindere resultaten i.v.m. energiebesparing.

Persoonlijk zou ik een vertex2 pakken. Onyx zou ook kunnen, maar ben niet zo kapot van de budget indilinx controller. Ze nemen niet eens de moeite om een gc_tool (optimalizatie tool indien trim niet goed werkt) aan te passen voor de Onyx. Agility2 kan ook, al presteert ie wat minder terwijl de prijs nagenoeg hetzelfde is.