Crossover, ik kom er niet meer uit!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:20
'k ben in de vakantie ff bezig geweest bij een kennis, deze heeft net kabel gekregen (na torenhoge isdn rekeningen). Nu hebben ze ook net een nieuwe pc (een TB 900 ofzo) waar ze dus de kabel op binnenkrijgen.

Dochterlief heeft ook nog een Pc (P233Mmx) en die internet ook veel, dus die moet ook kunnen kabel inetten op haar kamer.

"Boeie kun je dit oplossen, kun je ons hiermee helpen?" Ja tuurlijk wel zei ik toen, (Dat moet niet zo moeilijk zijn).

Dus ik heb 2 Unex 10/100 Netwerkkaartjes gekocht Bij ((8>)snorrod (dat zijn die dingen met realtek chip) en 25 meter losse UTP Kabel, stekkertjes had ik nog wel.

Ik aan de slag, huppa in de ene comp een kaartje, (isdn kaart laten zitten voor girotel) en in de andere Comp ook een extra kaartje (waar dus al een Farallon @sloom kaart in zat). nou kaarten installeren, geen fouten. geen conflicten, niks.
Toen maar kabel gaan trekken, eerst de 25 meter gelegd en toen volgens dit crossover schema 'geknipt'.

Side #1:
-wit/oranje, oranje, wit/groen, blauw, wit/blauw, groen, wit/bruin, bruin.
Side #2:
-Wit/groen, goren, wit/oranje, Blauw, Wit/blauw, oranje, wit/bruin, bruin.

Kabel goed geknipt, alle draadjes maken goed contact.
Nou toen maar zien of ze elkaar konden zien (nadat ik op beide pc's de benodigde netwerkprotocollen en andere sjit had geinstalleerd, zoals TCP/ip, client voor microsoft netwerken, en tcp/ip ingesteld als standaard prot.)

Niks hoor! in de 233 brande het lichie van de netwerkkaart wel, maar in de TB niet,(als je de @sloom kabel erin plugde wel).

We zijn er inmiddels achter gekomen dat in de TB de Farallon en Unex (realtek) NIC's IRQ 10 delen (op een msi kt7pro), maar dat moet niet uitmaken.

Wat is er aan de hand? Ik snap het niet meer, ze zien elkaar niet! Ligt het aan de kabel? aan de windows versie van de TB? (=4.10.1998)
ligt et ergens anders aan?

Als hier een eerdere post over is geweest dan wil ik graag de oplossing (mag dan dus ook een link zijn) weten..
Thx, Boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is ff op een andere irq. Ik weet niet hoor maar moet je niet 1 en 3 en 2 en6 crossen. Moet je ff kijken hoeveel koperdraadjes zijn aangesloten in je netwerk connecter. Als het er 4 zijn dan 1,3 en 2,6. Als er 8 draadjes in zitten moet hij het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

crosskabel:

1,2 en 3,6 crossen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:20
ik heb gewoon volgens mijn schema's die'k hier heb (een keer uit een compu blad gekopieerd) de kabels aangesloten, en heb ze allemaal goed contact laten maken.

vreemd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is je kabel goed gemaakt maar wat ik denk is dat je gewoon een slecht contact*D hebt in de kabel. Ik zou eens goed kijken naar de stekkers en ze dan nog eens proberen opnieuw te knijpen.:P