Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:07
Hi,

Laatst is er, op een laat tijdstip iets fout gegaan. Ik heb op een moederbord een pinnetje gebroken. Het is er maar 1, maar booten wil die niet meer. Wat nu? Kan ik dit ergens laten repareren?

Het is een Gigabyte UD6-P55A.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://feddemeesters.nl/hf/mobo2.jpg

Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 15:16
Dat wordt een nieuw moederbord, je krijgt geen garantie als je een pin sloopt.

Of je moet het zelf willen solderen ofzo, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar...

[ Voor 36% gewijzigd door MPeek op 06-09-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Helaas, zover was ik al. Maar valt dit niet tegen vergoeding ergens te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 15:16
Fedde schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:24:
Helaas, zover was ik al. Maar valt dit niet tegen vergoeding ergens te laten repareren?
Ik geef je weinig kans, dat wordt dan net zo duur als een nieuw moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 19:38

Blord

Hello Kitty !

Probeer eens met een miniscuul propje aluminiumfolie om verbinding te maken tussen de cpu en de socket.
Doe dit wel op eigen risico. Je moederbord is toch al verloren beschouwd maar je cpu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Mocht het echt niets worden, kan dit nog. Maar liever gewoon echte reparatie.. Heeft daarvoor echt niemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik zeggen van nieuw moederboard want ik denk dat als je zoiets wilt laten repareren dat je net zoveel kwijt bent als een nieuw board. En dat idee wat werd geopperd met een stukje zilverpapier zou ik maar heel snel achterwege laten want je sloopt je dan ook nog je processor. Sowieso zal dat nooit gaan werken omdat die pinnetjes tegen de onderkant van de processor gedrukt worden en zilverpapier duw je dan gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Mocht je op een of andere manier het bord zelf weten te repareren dan zou het alsnog kunnen dat een paar maanden later het pinnetje (of whatever) los komt te zitten met een kapotte cpu ten gevolge.
En laten repareren is zoals meerdere mensen hier boven me zeggen gewoon veelste te duur.

Ik zou zelf gewoon een nieuw moederbord kopen.
Kost wel weer een hoop geld maar dan weet je zeker dat het gewoon allemaal goed is.
En je kan dit moederbord bewaren voor reserveonderdelen voor als je dan iets van je nieuwe bord sloopt :P

( en absoluut niet met aluminiumfolie gaan werken in je socket, geen aanrader tenzij je van vonken houdt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Wel balen dat het een moederbord is dat redelijk aan de prijs is. Heb je het pinnetje nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
het is wel te repareren door het hele socket te vervangen..
zie bijv dit "filmpje" YouTube: BGA 775 socket rework service by web7days

misschien gewoon contact opnemen met de fabrikant en kijken wat die aanraden, misschien bieden ze zelf ook reparatie aan tegen betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-06 20:58

M2M

medicijnman

dbm_ schreef op maandag 06 september 2010 @ 05:09:
het is wel te repareren door het hele socket te vervangen..
zie bijv dit "filmpje" YouTube: BGA 775 socket rework service by web7days

misschien gewoon contact opnemen met de fabrikant en kijken wat die aanraden, misschien bieden ze zelf ook reparatie aan tegen betaling
offtopic:
waarom zitten er altijd zulke verschrikkelijke muziekjes onder dit soort filmpjes...

Maar op een iets serieuzere note, je moet wel redelijk wat skill hebben om dit voor elkaar te krijgen. En de juiste hardware.

Met een beetje meer geluk was het geen cruciaal pinnetje geweest, maar helaas :(. En ik sluit me trouwens aan bij hierboven. Nieuwe kopen, maar voordat je dat doet, kun je natuurlijk altijd een mailtje sturen en het verhaal uit / voorleggen. Wie weet, zijn ze coulant en sturen ze je een nieuw op, eventueel tegen (kleine) vergoeding.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je het moederbord al lang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Al geprobeerd om een potloodpunt heel dun te slijpen, en die erin te drukken? zo te zien kan die er wel rechtop in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 16:45

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Zoek een paperclip of ijzeren draad met dezelfde diameter als de rest van de pinnetjes. Schuur de onderkant licht op en bevestig met behulp van soldeerwater of wax een klein bolletje tin. Zorg ervoor dat het draadje flink langer is dan de rest van de pinnetjes. Positioneer nu het draadje op de juiste plaats met het bolletje tin aan de onderkant. Vervolgens pak je een gasbrandertje (of de soldeerbout) en verwarm je het draadje totdat de tin vloeibaar wordt en zich hecht aan de basis. Let wel op dat het moederbord niet te heet wordt, dus niet te lang verwarmen als het niet lukt. Als dit gelukt is en het draadje staat relatief stevig rechtop, dan kun je met een klein kniptangetje het draadje op precies de juiste hoogte afknippen.

Of je koopt een nieuw moederbord :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 27-06 07:09
miss wil het hiermee ? Wire Glue ( heb ook eens een onmogelijk iets gefixt ermee. it aint pretty but it works :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 14:42
Neem eens contact op met gigabyte nederland, een medewerker vertelde me een tijd geleden dat ze daar een complete machine hebben staan om sockets te vervangen. Dit is al een tijdje geleden dus pin me er niet op vast dat ze deze nog steeds hebben (en of ze die hebben voor 1156 socket).

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
4 uur gedraaid ^^

@ De rest. Zal gigabyte wel eens mailen.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06 10:38
offtopic:
Viper_4111 schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:57:
Dit is al een tijdje geleden dus pin me er niet op vast dat ze deze nog steeds hebben (en of ze die hebben voor 1156 socket).

_/-\o_

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:05
Fedde schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:00:
[...]

4 uur gedraaid ^^

Bedankt allemaal!
4 Uurtjes maar, da's balen met zo'n mooi mobo.
Hopelijk heb je succes bij Gigabyte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Heb net een mail verstuurt. Hopelijk is er een positieve uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 14:42
storeman schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:06:
offtopic:
Viper_4111 schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:57:
Dit is al een tijdje geleden dus pin me er niet op vast dat ze deze nog steeds hebben (en of ze die hebben voor 1156 socket).

_/-\o_
offtopic:
Het ergste is dat het niet eens zo bedoeld was, stiekem heb ik toch nog wel wat humor in me zitten :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Fedde schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:00:
[...]

4 uur gedraaid ^^

Bedankt allemaal!
4 uur gedraait? heb je hem net binnen? waarom heb je hem dan niet gewoon DOA gestuurd? :o

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 27-06 17:10

aap

Harm30 schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:08:
[...]
4 uur gedraait? heb je hem net binnen? waarom heb je hem dan niet gewoon DOA gestuurd? :o
Omdat het oneerlijk is om iets wat je zelf kapot gemaakt hebt als DOA terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
aap schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:15:
[...]

Omdat het oneerlijk is om iets wat je zelf kapot gemaakt hebt als DOA terug te sturen?
en toch zou het kunnen, wie zegt dat hij niet allang los zat? ik vind het namelijk knap om zn klein pinnetje te kunnen breken maar dat kan ook aan mij liggen.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

aap schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:15:
[...]

Zou je het zelf niet doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:01

D4NG3R

kiwi

:)

Harm30 schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:18:
[...]

en toch zou het kunnen, wie zegt dat hij niet allang los zat? ik vind het namelijk knap om zn klein pinnetje te kunnen breken maar dat kan ook aan mij liggen.
Het is het laatste pinnetje in het hoekje.. Je trekt het CPU er aan de andere kant uit en je drukt de pin kapot? Vind het weinig bijzonders.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 27-06 17:10

aap

Blue-Tiger schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:19:
[...]

Zou je het zelf niet doen dan?
Nee dus. Zo hypocriet dat ik hier iets anders verkondig dan ik zelf zou doen, ben ik niet.

Bovendien is het vrij duidelijk dat dit geen productiefout is. Als je dan toch hoopt op coulance van de leverancier, kun je beter eerlijk zijn, dat komt wat sympathieker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik vraag mij eigenlijk af hoe dat zo gekomen is dat je door eigen schuld dat pinnetje gebroken hebt, vooral omdat het ook maar net 1 pinnetje in die hoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Hi,

Om even wat uitleg de geven, het bord heeft een tijd geleden 4 uur gedraait tijdens een OC middag. Maar we zijn niet ver gekomen toen. Daarna eigenlijk het bord vergeten, en toen ik 'm weer eens wou gebruiken niet opgelet bij het inbrengen van de cpu.. Oepsie ^^
Pagina: 1