Red alert 2 traag met goede pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit momenteel op men werk via LAN red alert 2 te spelen maar het spel draait op een moment dat er veel in mijn beeld gebeurd ontzettend traag!
Ik kan hier echter geen reden voor vinden aangezien ik een goede laptop heb.

Dit zijn mijn specs:
- Intel Core 2 Duo 2.6 GHz
- 4 GB RAM
- Nvidea Geforce 9600M GT 512MB
- Windows 7 (draai het spel in compabiliteit modus, net als mijn collega's met windows 7)

(Ik draai geen overbodige programma's, heb geen trojans of andere virussen die mijn pc vertragen).

IK WIL GAMEN!!!!

thx =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je bent op je werk en je wilt gamen? Welke baan heb jij, dan ga ik ook solliciteren :P
Het kan aan je drivers liggen, even opnieuw installeren misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:43
Dit probleem ken ik; Red Alert 2 is net zo traag als de traagste pc tijdens een LAN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 04:17

Majapro

Deventer

speelde dat spel niet met een sterk verouderde tcp/ip protocol? en moet die dan niet worden toegevoegd?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:12:
(Ik draai geen overbodige programma's, heb geen trojans of andere virussen die mijn pc vertragen).

IK WIL GAMEN!!!!

thx =)
Ik wil ook graag een heleboel, maar krijg ik ook niet altijd. Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen? Zodat wij geen oplossingen gaan aandragen die jij al hebt geprobeerd. We zijn je persoonlijke helpdesk niet.
AktiveHate schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:42:
Je bent op je werk en je wilt gamen? Welke baan heb jij, dan ga ik ook solliciteren :P
Het kan aan je drivers liggen, even opnieuw installeren misschien?
Gezien de tijd, denk ik niet dat het tijdens het werk is. Maar meer qua locatie.
En anders is het wellicht ontzettend stil, maar dan zou een spel spelen denk ik niet volgens het beleid zijn van het bedrijf... :+

[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2010 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Problemen met één enkele spel horen in Spielerij - Problemen & Vragen, niet in een hardwareforum.

Ook daar geldt trouwens dat je best een stuk meer eigen inzet mag tonen - je lijkt hier gewoon een stel specs te dumpen en verwacht dat wij het uitzoeken. Zo werkt het niet op GoT, het is hier geen helpdesk :o

Maar goed, dat mogen de SPV moderatoren uitzoeken. Wat je zelf in de tussentijd kan doen is om dus aan te vullen met wat je zelf uitgezocht en geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde.

Move PMG -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Anders zet je toch even de prestatiemeter (configuratiescherm -> systeembeheer -> prestatiemeter) aan in Windows? Daarin kun je dingen zetten zoals CPU tijd, geheugengebruik, wachttijden voor de hardeschijf e.d. Start dan RA2 en bekijk achteraf het log van de prestatiemeter.

Ik kon me overigens niet herinneren dat RA2 TCP/IP over LAN ondersteunde. Ik dacht eigenlijk dat het alleen maar IPX was. Het is alweer een tijdje geleden hoor, dus pin me er niet aan vast ;)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 12:51
Je kan een tcp/ip patch downloaden, werkte standaard inderdaad alleen met IPX.
Laatst een paar LAN's gehad met red alert 2. Iedereen even die patch opnieuw installeren en geen rulesmd.txt gebruiken, daarin staan je settings hardcoded die je normale settings overschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-08 17:07

DAS

Echt via LAN spelen is idd IPX protocol wat ra2 standaard wat traag laat aanvoelen(wel erg direct ;)).
De TS heeft het echter over vertraging wanneer er veel in beeld gebeurd, dit terwijl zijn hardware setup voor zon game redelijk overkill moet zijn.

Dit probleem heb ik zelf ook al ervaren zowel op ATI als Nvidia je kan het volgende doen.
Open Nvidia control panel en zet "Texture filtering" op "high performance".(Je kan dit specifiek voor ra2 doen)
Teven pas in de ra2 directory de ra2.ini aan:
dit kan je letterlijk over het huidige [Video] blok kopieren. pas echt wel weer de resolutie aan waarop je speelt
[Video]
AllowHiResModes=yes
AllowVRAMSidebar=yes
VideoBackBuffer=no
ScreenWidth=1440
ScreenHeight=900
StretchMovies=yes

Dit zou de vertraging die ik denk dat jij ervaart op moeten lossen.

[ Voor 2% gewijzigd door DAS op 06-09-2010 12:40 . Reden: Kleine aanpassing ]

kek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Volgens mij is dit helemaal geen fout of iets dergelijks.
RA2 is gewoon verdomt traag, vooral als je langere tijd speeld. ik had er zelf ook altijd last van op een computer die het spel makkelijk aankon

Als je via Internet of Lan speeld, is het spel zo traag als de traagste computer

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zoals dion_b al heeft aangegeven verwachten we hier op tweakers dat de users inzet tonen als ze met een probleem of vraag komen aanzetten en dat is niet terug te zien in je topic. Inmiddels zijn er al genoeg reacties waar je wellicht mee uit de voeten kan maar er wordt dus van je verwacht dat je actief meedenkt over je probleem.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties. Ik heb in het configuratie scherm van Nvidea de settings al op high performance gezet. Maakte verder geen verschil uit. het rare is dus dat er pc's op de lan zitten die veel minder goede specs hebben maar wel vloeiend draaien.

Ik ben er van overtuigd dat de vertraging niet aan het netwerk ligt. als ik uit de game ga, gaat het spel bij iedereen weer snel.

Ik ga de stappen van DAS even proberen.

thx ;)
Pagina: 1