Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Omdat de audio-uit van mijn laptop soms niet helemaal goed verbinding maakt met de kabel, heb ik een sweex externe geluidskaart gekocht.
Maar wanneer ik deze gebruik (onder vista), dan kraakt het geluid van alle kanten. Het heeft niet met volume te maken, en niet met toonhoogte ofzo, het is gewoon een erg storende kraak.

Zijn er stappen die ik kan proberen om dit te verhelpen, of is het gewoon echt een geluidskaart van niks? Voor 25 euro mag ik toch (zelfs van Sweex) beter verwachten dacht ik?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10

mr.paaJ

generatie cmd+z

helpt/verandert het als je de plug verdraait?

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 06-09-2010 01:17 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Nee. Het helpt ook niet als ik hem, in plaats van in de normale audio-uit, in de koptelefoon-uit steek. Ook maakt het niet uit of ik hem aansluit op mijn normale speakers, of op mijn koptelefoons. Dus het is een probleem óf in de drivers (meest waarschijnlijk), óf in het apparaat.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als zowel hoofdtelefoon en speakers kraken zit het inderdaad in de kaart. Als je hem pas net hebt, even terug naar de winkel, probleem uitleggen en een andere meenemen (neem je laptop mee en test het ter plekke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Probeer je "kraak" eens te omschrijven. Of liever nog, maak er een opname van en zet die ergens neer zodat we allemaal kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tja misschien flauw maar Sweex :') Dat is niet echt een merk wat bekend staat om de geweldige kwaliteit. Maar goed dan nog mag je inderdaad wel een kraakvrij geluid verwachten dus het beste kun je even terug gaan naar de winkel met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien aarding?

Hoe heb je hem tot nu toe allemaal aangesloten op je sweex ding?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
ik222 schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:39:
Tja misschien flauw maar Sweex :') Dat is niet echt een merk wat bekend staat om de geweldige kwaliteit. Maar goed dan nog mag je inderdaad wel een kraakvrij geluid verwachten dus het beste kun je even terug gaan naar de winkel met de kaart.
Tsja, bij ons werkt deze geluidskaart perfect, alleen gebruiken wij dus alleen de optische aansluitingen, dus daar zou je sowieso geen last van ruis moeten hebben.

Kan het misschien zijn dat je laptop niet geaard is, en dat je daarom wat ruis krijgt? Ik kan me herrineren dat ik ook een laptop had die ruis gaf op een niet geaard stopcontact

edit: toch wat vaker op F5 drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

het kan toch geen aardlus zijn als het ook via de hoofdtelefoon te horen is? voeding zal gewoon via USB lopen, dus er is niet plotseling een extra aarde aansluiting.

Pagina: 1