Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blog is niet meer actief, mijn gegevens zijn er nog

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 07:54
Beste tweakers,

Ik heb een aantal jaar geleden mijn privegegevens op een blog achtergelaten, die gegevens zouden worden opgezocht door bedrijven en die gegevens waren openbaar (soort prijsvraag destijds)

Nu heb ik mijn naam gegoogled en zag dat die blog nog steeds bestond, en helemaal niet meer actief is. ik heb de eigenaar een mail verstuurd, maar hij reageert er al een jaar niet op (dus blog is inactief).

Echter, mijn gegevens staan er nog op. Niet leuk als mijn baas mij opzoekt en dingen ziet dat ik niet wil dat hij ze ziet.

Wat kan ik doen? Ik dacht er zelfs aan om de blog te DDOS-en, en aangezien het een kleine onbekende blog is waar niemand meer opkomt, zou de eigenaar ook geen aangifte meer doen.

Wat kan ik doen? :'(

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Niet veel, denk ik. Internet vergeet immers (e.g. Google Cache) nooit iets. Kan vervelend zijn, maar het is wel de waarheid. Dus, zelfs als je het van het blog af weet te krijgen is het altijd nog wel ergens terug te vinden.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:53
Hostingbedrijf (ip whois oid) opzoeken en vriendelijk vragen of ze nog meer gegevens van de eigenaar hebben en of ze die met jouw willen delen. Of dat zij de eigenaar van jouw probleem op de hoogte brengen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> B&V

Waarom je je trouwens in je hoofd haalt om te gaan DDOSsen is me een raadsel, of je moet echt zo naief zijn dat je er vanuit gaat dat elke website op een eigen IP zit.
Omdat je een paar jaar terug op eigen initiatief je persoonlijke gegevens vrijwillig hebt achtergelaten op een site wil je nu een compleet nutteloze en bovendien illegale actie gaan uit halen in de ijdele hoop dat je die gegevens uberhaupt nog van internet af kan krijgen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ten eerste een ddos is maar een tijdelijk iets vaak (op je moet de database omzeep helpen), ten tweede ben je inderdaad strafbaar bezig zoals alt-92 al aanduidde.

Wat je kan doen is naast de hoster ook gewoon naar de administrative contact bekijken in een whois.

Maar onthoud voortaan, het internet is grotendeels public domain, bezint eer gij begint.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Je kan hoogstens proberen je resultaten uit Google te laten halen als je daar een voldoende reden voor hebt,
maar dan heb je nog steeds tal van andere zoekmachines die ze ook wel eens zouden kunnen gebruiken...

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 07:54
LuckY schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:32:
Ten eerste een ddos is maar een tijdelijk iets vaak (op je moet de database omzeep helpen), ten tweede ben je inderdaad strafbaar bezig zoals alt-92 al aanduidde.

Wat je kan doen is naast de hoster ook gewoon naar de administrative contact bekijken in een whois.

Maar onthoud voortaan, het internet is grotendeels public domain, bezint eer gij begint.
Ik zal er achteraan gaan!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DDOSSEN :') denk je echt dat de eigenaar geen aangifte doet als hij een rekening voor datatraffic krijgt voor een blog dat hij al weer vergeten was?

De host ga je ook niet veel aan hebben. Gegevens van privepersonen mogen ze niet geven en offline halen doen ze ook niet als er voor betaald wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:42:
De host ga je ook niet veel aan hebben. Gegevens van privepersonen mogen ze niet geven en offline halen doen ze ook niet als er voor betaald wordt.
Voor zover die host in NL is gevestigd, moeten ze wel meehelpen aan het offline halen van persoonsgegevens. Voor buitenlandse hosts is het iets ingewikkelder maar zal het ook vaak wel kunnen.
Als ze daar niet aan meewerken, is een DOS niet legitiem. De rechtvaardigingsgrond noodweer geldt namelijk niet voor een recht als het recht op privacy.

[ Voor 14% gewijzigd door GlowMouse op 09-09-2010 23:12 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GlowMouse schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:08:
[...]

Voor zover die host in NL is gevestigd, moeten ze wel meehelpen aan het offline halen van persoonsgegevens. Voor buitenlandse hosts is het iets ingewikkelder maar zal het ook vaak wel kunnen.
Als ze daar niet aan meewerken, is een DOS niet legitiem. De rechtvaardigingsgrond noodweer geldt namelijk niet voor een recht als het recht op privacy.
Welke persoonsgegevens? Een naam die hij zelf heeft gepost?

Ik heb het over NAW gegevens van de eigenaar van de blog, die zullen ze niet geven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1