Snelheid geknepen icm Sitecom router?

Pagina: 1
Acties:

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:15
De laatste paar dagen had ik erg veel problemen met internet wat hoogstwaarschijnlijk aan mijn router lag. (Linksys WRT54GC). Ik heb een nieuwe router gehaald (Sitecom wireless gigabit router 300N) en alles leek weer perfect te werken. Tot ik ging downloaden met sabnzbd.
Voorheen haalde ik snelheden van zo'n 1.8 MB/s (met de Linksys router). Met de nieuwe sitecom router kom ik echter niet verder dan zo'n 750-800 KB/s. Wanneer ik de PC direct aansluit op het internet haal ik de 1.8 MB weer. Router weer ertussen en snelheid zakt weer naar 750 KB/s.

Iemand enig idee waar het probleem ligt? PCs zijn allemaal via kabel aangesloten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22
Mogelijk dat de nieuwe router het aantal connecties dat je PC kan hebben met de buitenwereld beperkt? Ik weet niet precies wat sabnzbd is, maar het is mogelijk dat je nieuwe modem het een en ander knijpt, al in de instellingen gekeken? :)

• Raem
sabnzbd is een nieuwsreader voor downloaden. Heb een account bij Eweka. Internet gaat via UPC. (voor het geval dat het relevant is.)
Heb al wel in de instellingen van de router gekeken. Kon niet zo snel wat vinden, maar weet heel eerlijk gezegd ook niet waar ik naar moet zoeken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30

M2M

medicijnman

de router is dus je limiterende factor. Check even met een FTP download en een HTTP download of daar de snelheid wel normaal is. En google even naar de performance van je router. Wie weet, kan dat ding wel niet sneller.

-_-

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:17

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier geen problemen met een Sitecom ook op UPC. Trek de max eruit (FP60).
Wat laat een lullige speedtest.net bijvoorbeeld zien? Is dat wel de 'normale' snelheid? En wat doet FTP zoals hierboven al geopperd.

• Raem
Even een update. Geen idee wat er nou mis was, maar ik haal nu weer mijn gebruikelijke snelheid.
Heb niks veranderd aan instellingen oid. Probleem lijkt dus opgelost.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp. :)

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook een UPC abbo en bij mij is de downloadsnelheid afhankelijk van het tijdsstip. Het lijkt er bij mij op alsof UPC een knijppolicy hanteert want als ik de het grafiekje van de downloadsnelheid bekijk zakt deze, na uren stabiel 3 MB/s, klokslag 07.00u naar 1.5 MB/s of zo.

Verwijderd

tollo71 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:43:
Ik heb ook een UPC abbo en bij mij is de downloadsnelheid afhankelijk van het tijdsstip. Het lijkt er bij mij op alsof UPC een knijppolicy hanteert want als ik de het grafiekje van de downloadsnelheid bekijk zakt deze, na uren stabiel 3 MB/s, klokslag 07.00u naar 1.5 MB/s of zo.
Dit is het gene wat ik zelf ook constateer in mijn privé situatie, ik gebruik een WL-309 icm UPC 90Mbit met XSNEWS en nntpgrab.
Vrijwel altijd zit ik rond de 10.5 MB/s download en s'avonds rond een uur of 8 dan loopt hij met regelmaat terug naar 7 a 8 MB/s.

Het is dus bij mij ook tijdstip afhankelijk, verder is de kabel tussen het modem en de WAN poort van de router ook erg belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 11:15 ]

• Raem
Nieuwsbericht van Eweka.nl van 8 september.
Downloadsnelheid UPC

Geachte klant,

Op dit moment ervaren sommige klanten van UPC een sterk verminderde downloadsnelheid. Wij hebben op dit moment geen indicatie dat dit probleem aan het Eweka platform ligt, daar andere usenetproviders dezelfde problemen ervaren. Wij nemen contact op met UPC om te informeren of zij een probleem hebben.

Zodra wij meer informatie hebben, plaatsen wij hier een update.

Met vriendelijke groeten,
Eweka Internet Services
Ik download nu ook weer met 600KB/s.

Pagina: 1